Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lade 12v batteriet med batterilader?

Startet av Gro, torsdag 31. januar 2013, klokken 16:13

« forrige - neste »

Gro

Jeg skulle fylle på vindusspylervæske og diesel i går, og etter å ha fylt på vindusspylervæsken, smalt jeg panseret igjen. Da jeg litt senere skulle fylle på diesel, var panseret gått i vranglås. Vaieren som åpner panseret sitter på en eller annen måte i klem, så jeg får ikke trukket den ut nok til å få panseret opp. Er det noen som har et triks for å få panseret opp? I dag ble det saueskinn i setet og lue på hodet....
Gro

Blå Reva
Stavanger, Rogaland

Gro

Hurra! Jeg fikk det opp! Åpningsmekanismen var lett å se når jeg la meg under bilen. Jeg skrudde i en krok i enden av pinnen til et 17. mai flagg (en solid streng med bøy på ene enden hadde sikkert gjort samme nytte), og med denne kroken klarte jeg å vippe ned utløsermekanismen   :D Lett som bare det :)

Nå gjenstår det bare å få varmeapparatet til å virke  :P Ser ikke ut til at det klarer å registrere at tanken er full.....
Gro

Blå Reva
Stavanger, Rogaland

Focus

Sitat fra: Gro på fredag 18. januar 2013, klokken 08:24
Nå gjenstår det bare å få varmeapparatet til å virke  :P Ser ikke ut til at det klarer å registrere at tanken er full.....
Du finner det du trenger for å feilsøke og resette feil i eberen i verkstedsmanualen.

http://uldalen.no/Elbil/Eberspacher.pdf
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Gro

Gro

Blå Reva
Stavanger, Rogaland

Focus

Hvis du googler etter easystart r eller t finner du bruksannvisningen for betjeningsenhet også der det er forklart hvordan du programerer inn for å komme ut i varm bil om morgenen. Det er bare synd at du må programere hver gang. det lar seg ikke gjøre å sette den til å starte samme tid hver dag.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA