Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av Maartensommer, torsdag 31. januar 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

thorstein

Har sittet og regnet på totalpris på bilen. 24000 Kr for tec pac er ikke noe jeg trenger, men hva med ettermarked? Vil det svare seg mon tro. Tenkte heller å legge inn en dobbeltlader isteden.

RunarBT

Sitat fra: thorstein på lørdag 06. april 2013, klokken 18:01
Har sittet og regnet på totalpris på bilen. 24000 Kr for tec pac er ikke noe jeg trenger, men hva med ettermarked? Vil det svare seg mon tro. Tenkte heller å legge inn en dobbeltlader isteden.

Tech før dobbel lader! Dbl Lader får du sjelden bruk for, eg hadde aldri kjøpt bil uten tech pakke( navigasjon, men og profiler xenon m.m er viktig for meg)

laumb

Tesla uten Xenon? Nederst i bruktmarkedet.

thorstein

Takk! Var vel egentlig for å sjekke om jeg er old generation og behov i fremtiden, så da får jeg legge inn dette også + laderen. Greit med et forum som kan diskutere :)

jkirkebo

Sitat fra: thorstein på lørdag 06. april 2013, klokken 18:01

Bare vær klar over at slike ting som seteminne er flyttet over i tech-pakka nå. Kjekt å ha om man er flere som kjører bilen.

Personlig tror jeg biler i denne prisklassen uten xenon og navigasjon blir ganske tungsolgte.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Utifra hva eiere i US skriver er det ikke forskjell på hverken kabinbelysning eller seteminner på biler med eller uten tech pakke.

jkirkebo

Sitat fra: petersv på søndag 07. april 2013, klokken 13:16
Utifra hva eiere i US skriver er det ikke forskjell på hverken kabinbelysning eller seteminner på biler med eller uten tech pakke.

Seteminne lå i skinnsetepakka før. Alle som har bestilt skinnsetene før 1/4 eller noe slik får seteminne. De som bestiller nå og fremover får kun seteminne sammen med tech-pakka. Foreløpig er det nok ikke levert noen biler med skinnseter men uten seteminne.

Dette betyr at tekstilsetene også får minne sammen med tech-pakka, og det er jo bra.

Muffinman

Med bestille, mener du reservere eller finalize?

jkirkebo

Grønn Bil

Vi har fått opplyst av Tesla at de har fått unntak fra kravet om lyktespylere for Xenon i EU, og at Model S dermed ikke vil leveres med lyktespylere uansett tech-pakke eller ikke.

jkirkebo

Sitat fra: Grønn Bil på mandag 08. april 2013, klokken 14:23
Vi har fått opplyst av Tesla at de har fått unntak fra kravet om lyktespylere for Xenon i EU, og at Model S dermed ikke vil leveres med lyktespylere uansett tech-pakke eller ikke.

Jøss. Bra, etter min mening. Sparer noen liter spylevæske på det der. Leafen har lyktespylere og virkningen er minimal. Skal jeg få noe skikk på lyset er det bare en ting som gjelder, stoppe og tørke av med tørkepapir eller serviett. Evt. lyktevask på bensinstasjon, men slike vil vi vel holde oss unna? ;)

laumb

Dersom det stemmer er det en grei ting for min del - deilig å slippe at hele den nyvaskede bilen sprutes ned med blått såpevann fordi det var litt støv på ruta. :D

OleJA

Sitat fra: Grønn Bil på mandag 08. april 2013, klokken 14:23

Dersom de har fått unntak pga. at lysstyrken er under 2.000 lumen som noen andre nevnte tidligere, så sitter jeg med litt blandete følelser: Jeg vil primært ha tech pakka for å ha best mulig lys på våte høstveier, og da vil jeg ha noe som lyser så kraftig som overhodet mulig.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Hvis det også mangler høyderegulering er det sannsynlig at eneste forskjellen er ballast og pære - og da smaker ikke den tech-pakka spesielt søtt for min del. Xenon er det eneste som frister, og hvis det ikke er skikkelige saker lar jeg heller være. Generelt lar jeg meg irritere (og blende) over xenon-ombygging, men projektorlykter kan faktisk få et temmelig bra resultat med svært lite strølys. Mulig jeg vurderer dette.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA