Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan OEM styling til Leaf

Startet av TorkEL10, onsdag 30. januar 2013, klokken 10:52

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: thorstein på søndag 03. februar 2013, klokken 19:25
Interessant, dette virker gjennomtenkt. Et stopp etter rundt 300 km + lading 22 kWh og ca 500 km er rekkevidde. Da går det så det suser fra Hirtshals / Kiel til feks innsbruck på to og en halv dag hvis en legger inn sikkerhetsmargin. Ellers er jeg enig med Tromsø: nytter dessverre ikke med piggfritt der pga bakkene/bakkestartene, politimester Fyhn har vel og et par velformulerte setninger om dette.

Nei, jeg kommer nok til å kjøre dit på sommerdekk, siden vi i så fall vil dra på den tiden av året ;)

Men kjettinger fungerer vel fint der også om vinteren ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

thorstein

Kjettinger ja ... Det var en alvorlig bråkete affære. Anbefales ikke om en ikke er i akutt nød. De rister deg i filler. Men om sommeren erTroms & Finmark top! Nordkapp e best 8)

Olav78

Noen som har noen erfaringer med piggdekk med tanke på dekkstøy Osv? Har jo ikke noen motor som brummer og absorberer dekkstøy, så det blir kanskje mye piggdekkstøy i kupeen? Valget står mellom 255/35R20 Nokian hakkapeliita R2, eller Hakka 8. Bor litt utpå landet, med en to km lang bakke opp mot Åsen jeg bor på.. Kjørte Hakka 7 på Audi A7, og det satt selvfølgelig som ett skudd.
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

EvenSteven

Gå for Hakka 8... Har hakka 7 i dag og piggstøy har aldri plaget meg nevneverdig! For min del er feste og fremkommelighet 1.pri.
Skru anlegget til 11 og kjør trygt med god lyd!
Tesla S P85+ sølv

satheesh.net

Morn!
Nå har jeg for alvor beslutningsvegring angående dekkvalg. Pigg eller ikke. Får bilen ila desember.

Noen her som bor i nærheten av Lysaker (Oslo) eller omegn som er villig til å "bevise" for meg at piggdekk ikke støyer i stor grad? ::) Valget står forøvrig mellom H7 vs R2 akkurat nå. Send meg gjerne en PM. Håper noen føler seg i det behjelpelige hjørnet... ;)

jkirkebo

Sitat fra: EvenSteven på lørdag 23. november 2013, klokken 00:20
Gå for Hakka 8... Har hakka 7 i dag og piggstøy har aldri plaget meg nevneverdig! For min del er feste og fremkommelighet 1.pri.
Skru anlegget til 11 og kjør trygt med god lyd!

Jeg kjører på R2 og de er ihverfall svært stillegående. Hadde Hakka 5 på Touranen og de støyet mye mer. Leafen har Hakka 7, samme støy der.

Savner ikke piggdekkene mhp. grep foreløpig, og det har blitt en del kjøring på is. Er kjempefornøyd med R2-dekkene og bilens kjøreegenskaper generelt på vinterføre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Veldig enig med jkirkebo angående R2-dekkene. Har akkurat hatt en rundtur på ca 42 mil med skiftende og til dels vanskelig føre. Uten å ha sammenlignet MS med andre såler er jeg imponert over egenskapene til denne pakka.

petersv

Sitat fra: laumb på tirsdag 15. januar 2013, klokken 08:07
Sto bak 1 lastebil og 5 personbiler i en oppoverbakke på Stovner i går.
Bilene sto på kryss og tvers, på gangfelt, sidelengs og ingen kom opp.
iQ'n med sine Hakka R dekk smøyg seg rolig og pent opp bakken uten utfordringer.

Blir nok Hakka R piggfri på Tesla'n også, som på mine siste biler. Kommer aldri til å velge noe annet. :)

Famous last words ;)

Kenneth Waal

Jeg har spekulert i flere mnd på om jeg skal ha piggfritt eller piggdekk.
Etter mye frem og tilbake har jeg faktisk bestemt meg for Hakapeliita 8 piggdekk.
En av grunnene er; Hvorfor kjører politiet , brannbilene og ambulanse med pigg ? - Det er vell en grunn til det.

Jeg bryr meg mere om sikkerheten enn om miljø-aspektet ved å ta en Tesla. Jeg føler meg tryggere med piggdekk, så derfor har jeg valgt pigg denne gangen. Har kjørt piggfritt i flere år, og har tenkt enkelte ganger "Neste gang skal jeg ha pigg" - så nå skal jeg realisere det! Får bilen snart - gleder meg :D
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

EvenSteven

Tesla S P85+ sølv

valvolainen

Sitat fra: Kenneth Waal på lørdag 23. november 2013, klokken 16:17
Jeg har spekulert i flere mnd på om jeg skal ha piggfritt eller piggdekk.
Etter mye frem og tilbake har jeg faktisk bestemt meg for Hakapeliita 8 piggdekk.
En av grunnene er; Hvorfor kjører politiet , brannbilene og ambulanse med pigg ? - Det er vell en grunn til det.

Jeg bryr meg mere om sikkerheten enn om miljø-aspektet ved å ta en Tesla. Jeg føler meg tryggere med piggdekk, så derfor har jeg valgt pigg denne gangen. Har kjørt piggfritt i flere år, og har tenkt enkelte ganger "Neste gang skal jeg ha pigg" - så nå skal jeg realisere det! Får bilen snart - gleder meg :D

Kommer også til å legge på hakka8 i vinter tenker jeg.
Har piggfritt idag på min 2.2tonn tunge bil og jeg skal også legge om disse til pigg i vinter. Fjoråret var ikke noe stas.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Arntiv

Hei! Jeg går også for Hakka 8, men er det noen her på forumet som har rukket å teste disse? Erfaringer?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

P85D+

Har Hakka 8 på begge bilene.
Fungerer veldig bra. Kan være litt svømmende på asfalt i + 110 km/t ved felt skift. (Testet i Ca +2)

Fjellet -5 snø og is var veldig bra.

Lite støy ( har hattehylle ) på asfalt.

P85D og 85D

Harlex

R2 funker finfint i 0-føret på Vestlandet iallefall. Er god fornøyd med vinteregenskapene men det var gøyere å  kjøre med sommerdekkene.... :P
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

drFloyd

Kjører med Hakka 7 og er veldig godt fornøyd. Når det gjelder støy er min meget subjektive oppfatning at piggdekkene bak støyer mindre enn sommerdekkene bak. Jeg har Performance Plus og ditto bakdekk...

Ansatte i Tesla mener at de selv ville ha benyttet piggdekk pga. vekten på bila. En masse på drøyt 2 tonn er rimelig stor.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA