Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av erikf, tirsdag 29. januar 2013, klokken 10:51

« forrige - neste »

erikf

Har et håp om å kunne kjøre Bergen-Oslo til sommeren... Noen flere som tør dele dette håpet med meg?
http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet

Det skal komme en hurtiglader i Eidfjord på et tidspunkt, så da blir det Hardangervidden:
0 mil Bergen
6 mil (Dale (ikke nødvendig))
10 mil Voss
15 mil Eidfjord (hvis stasjonen kommer opp i tide)
24 mil Geilo (9 mil fra forrige lading, betraktelig stigning)
29 mil Gol
34 mil Flå (Kommer denne?)
48 mil Oslo (14 mil fra forrige lading hvis den kommer i gang. Ellers: 19 mil)

Eidfjord-Geilo er kanskje litt nervepirrende. Bilveien går opp i ca 1200 moh. En (semi)hurtiglader på hardangerviddeplatået et sted hadde gjort seg. Eller bør 9 mil gå greit?

Den virkelige utfordringen kommer kanskje fra Gol til Oslo. Er dette en umulig strekning? Eller finnes det hurtigladere på strekningen som ikke er med på hurtigladekartet? Selv om Flåladeren kommer i gang er 14 mil ganske tvilsomt langt strekk inn til Oslo. Det som virkelig slår meg er at det ikke er noen normalladepunkter mellom Gol og Hønefoss (14 mil).

Planlagte hurtigladere i Hordaland er ikke helt oppdatert på kartet enda. Antar årsaken er at plasseringene ikke har blitt klarert 100% offisielle fra Hordaland fylke enda.
Et visst håp om at det også gjelder Buskerud?

PS Mulig denne posten egentlig hører hjemme i forumet Elbilen i samfunnet?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

jkirkebo

Sitat fra: erikf på søndag 13. januar 2013, klokken 13:32
Den virkelige utfordringen kommer kanskje fra Gol til Oslo. Er dette en umulig strekning? Eller finnes det hurtigladere på strekningen som ikke er med på hurtigladekartet? Selv om Flåladeren kommer i gang er 14 mil ganske tvilsomt langt strekk inn til Oslo. Det som virkelig slår meg er at det ikke er noen normalladepunkter mellom Gol og Hønefoss (14 mil).

Visveg.no sier 147km Gol-Kongsberg korteste vei så det er kanskje en mulighet ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

erikf

Sitat fra: jkirkebo på søndag 13. januar 2013, klokken 14:48
Sitat fra: erikf på søndag 13. januar 2013, klokken 13:32
Den virkelige utfordringen kommer kanskje fra Gol til Oslo. Er dette en umulig strekning? Eller finnes det hurtigladere på strekningen som ikke er med på hurtigladekartet? Selv om Flåladeren kommer i gang er 14 mil ganske tvilsomt langt strekk inn til Oslo. Det som virkelig slår meg er at det ikke er noen normalladepunkter mellom Gol og Hønefoss (14 mil).
Visveg.no sier 147km Gol-Kongsberg korteste vei så det er kanskje en mulighet ?
Mulig det kan gå greit men virker som veien går over et fjellpassasje på ca 900 moh?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

elforvan

Ladestasjonen i Eidfjord er i drift, åpnet for ca en måned siden.
Bil: Vetle Lauv (2012)
robotklipper: http://worxlandroid.com/
Sykkel: 48v 800w Electric

Arha

Sitat fra: erikf på søndag 13. januar 2013, klokken 13:32

Den virkelige utfordringen kommer kanskje fra Gol til Oslo. Er dette en umulig strekning? Eller finnes det hurtigladere på strekningen som ikke er med på hurtigladekartet? Selv om Flåladeren kommer i gang er 14 mil ganske tvilsomt langt strekk inn til Oslo.



Fra Flå til hurtigladeren hos BNH på Rud er det ca 11,5 mil med ca 100 høydemeter i forskjell, så det burde gå bra.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

erikf

Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

erikf

Sitat fra: Arha på onsdag 23. januar 2013, klokken 12:16
Sitat fra: erikf på søndag 13. januar 2013, klokken 13:32Den virkelige utfordringen kommer kanskje fra Gol til Oslo. Er dette en umulig strekning? Eller finnes det hurtigladere på strekningen som ikke er med på hurtigladekartet? Selv om Flåladeren kommer i gang er 14 mil ganske tvilsomt langt strekk inn til Oslo.
Fra Flå til hurtigladeren hos BNH på Rud er det ca 11,5 mil med ca 100 høydemeter i forskjell, så det burde gå bra.
Håper det dukker opp noe på Flå da. Men den på Rud virker det på ladestasjoner.no som at må betales i åpningstiden (usikker, litt uklart formulert på ladestasjoner.no dette), så det er litt kjipt å komme der kl 23 etter en lang elbiltur og sitte fast.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Arha

Og da var Flå-laderen i drift for noen dager siden  :)
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

kjølholdt

CHAdeMO lader på flå det er bra, eneste som mangler er adapter fra Tesla
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA