Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av OleJA, søndag 27. januar 2013, klokken 22:06

« forrige - neste »

Cato76

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 23. mai 2013, klokken 09:28
Skulle ønske Tesla hadde dette alternativet:


NICE!!! Er bare å ta frem spikke-kniven dersom man ønsker å forandre på dashen  ;D
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Roger Kolbu

Sitat fra: Cato76 på torsdag 23. mai 2013, klokken 10:17
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 23. mai 2013, klokken 09:28
Skulle ønske Tesla hadde dette alternativet:


NICE!!! Er bare å ta frem spikke-kniven dersom man ønsker å forandre på dashen  ;D
Gud - hvorfor finnes det ingen "Like"-knapp på dette forumet!  ;D
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Øyvind.h

#272
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 23. mai 2013, klokken 10:06
Poenget jeg ville frem til er at for oss som ikke vil ha treverk i bilen er CF det eneste matte alternativet.
Ok, da forstår jeg :)
Jeg er litt spent på hvordan matt obeche ser ut i virkeligheten, for jeg har bare sett en liten sample samt bilder/video.
Børstet alu hadde jeg antakelig valgt selv om det var tilgjengelig.

Men dette var nok OT fra min side.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Cato76 på torsdag 23. mai 2013, klokken 10:17
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 23. mai 2013, klokken 09:28
Skulle ønske Tesla hadde dette alternativet:


NICE!!! Er bare å ta frem spikke-kniven dersom man ønsker å forandre på dashen  ;D

Eller om man trenger en tannpirker. Jeez. Folk til alt  :o

Greenday

Det er en mengde filmklipp hvor Model S kjører om kapp 0-60Mph eller "Quarter-mile" med andre bilmodeller.

Jeg skulle likt å se Model S Standard Vs. Model S Performance.

Noen som har funnet et slikt klipp?

RunarBT

Da har eg fått endre til performance, gjekk fint sjølv om eg er  p82, og har levering juli/august. Går vel i produksjon i starten av juni kanskje?

laumb


Nuvolari

Sitat fra: laumb på torsdag 23. mai 2013, klokken 23:45
Informert kjerringa? ;D

Runar tar det når bilen kommer. Se kjære, hva jeg har kjøpt på Internett!
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Oreo

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 23. mai 2013, klokken 23:55
Sitat fra: laumb på torsdag 23. mai 2013, klokken 23:45
Informert kjerringa? ;D

Runar tar det når bilen kommer. Se kjære, hva jeg har kjøpt på Internett!
Det samme har jeg tenkt å ta ang. 21". Må bare si at jeg ikke visste at de fulgte med  ::)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

RunarBT

#279
Sitat fra: laumb på torsdag 23. mai 2013, klokken 23:45
Informert kjerringa? ;D

Hysj...;-)

Oppgangen i TSLA aksjer har dekket inn forskjellen fra standard til perf, kunne og gått for P+ sånn sett, men vil beholde litt aksjer etter bilen er komme.

kjølholdt

Med fare for å virke kjønns diskriminerende. jeg har sagt til kona at ny bil for oss er ihvertfall en halv million, og da gikk det jo bra å handle en model s
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Gjermund


D.O

Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Tesla model s  :o Men så var det disse valgene. Har satt en grense på 600k, men kan strekke meg litt til hvis jeg må. Men skal jeg gå for en standard med alle pakkene, eller en P model med redusert utstyr? Noen som har prøvd begge og kan si litt om forskjellen? Og stemmer de akselrasjonstidene som står på de norske sidene, designstudio, med 5,9 på 0-100? trodde det var 5,4? Har ikke reservert enda. Når jeg reserverer, må jeg da ha gjort valgene mellom standard og P og ekstra utstyret, eller gjøres disse senere?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

OleJA

#283
Det er allerede en (lang) tråd på dette temaet:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6892.0.html

Diskuter heller i den  :D

Edit:
For å svare på det du lurer på, så velger man Standard eller Performance etter at man har reservert som en del av 'Finalize' prosessen. Flere av oss (meg inkludert) har endog fått lov til å ombestemme oss etter 'Finalize', men det er ikke noe du skal regne med nå når produksjonen nærmer seg.

Alle demobilene i Norge er Performance så du må nok søke på US forumet for å finne erfaringer med Standard.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Gjermund

Jeg ombestemte meg mange ganger for om jeg skulle ta performance eller standard, nå landet jeg på performance. Valget mitt sto mellom å bruke 69 k mer på bil eller ikke. Om jeg skulle valgt mellom en standard til 600 k eller en performance til 600 k (dvs uten ekstrautstyr) ville jeg helt klart valgt standard.

De opsjonene du får for 69 k er mye viktigere enn det som ligger i performance, synes jeg i vhert fall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA