Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av OleJA, søndag 27. januar 2013, klokken 22:06

« forrige - neste »

Oreo

Sitat fra: Lein på mandag 20. mai 2013, klokken 14:34
er det noen som vet om performance mod vil ha en "P" bak på bilen?
for å indikere at det er en performance og ikke standard dere kjører bak :)
Såvidt jeg har hørt må du spesifisere at du vil ha badger. Tror dette er "free of charge", men det vet jeg ingenting om. Jeg skal spesifisere at jeg IKKE vil ha det (kanskje heller legge de med løst), tilogmed "Model S" badgen.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

fonberg

Sitat fra: Oreo på mandag 20. mai 2013, klokken 20:55
Sitat fra: Lein på mandag 20. mai 2013, klokken 14:34
er det noen som vet om performance mod vil ha en "P" bak på bilen?
for å indikere at det er en performance og ikke standard dere kjører bak :)
Såvidt jeg har hørt må du spesifisere at du vil ha badger. Tror dette er "free of charge", men det vet jeg ingenting om. Jeg skal spesifisere at jeg IKKE vil ha det (kanskje heller legge de med løst), tilogmed "Model S" badgen.

Noen som har signert kontrakt, spesifisert at de ikke skal ha merker på hekken, og fått bekreftet at dette er ok fra Tesla?
Jeg har bedt om ingen merker etter å ha signert, men ikke fått respons på dette ønsket fra Tesla.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Nuvolari

Sitat fra: fonberg på mandag 20. mai 2013, klokken 22:13
Sitat fra: Oreo på mandag 20. mai 2013, klokken 20:55
Sitat fra: Lein på mandag 20. mai 2013, klokken 14:34
er det noen som vet om performance mod vil ha en "P" bak på bilen?
for å indikere at det er en performance og ikke standard dere kjører bak :)
Såvidt jeg har hørt må du spesifisere at du vil ha badger. Tror dette er "free of charge", men det vet jeg ingenting om. Jeg skal spesifisere at jeg IKKE vil ha det (kanskje heller legge de med løst), tilogmed "Model S" badgen.

Noen som har signert kontrakt, spesifisert at de ikke skal ha merker på hekken, og fått bekreftet at dette er ok fra Tesla?
Jeg har bedt om ingen merker etter å ha signert, men ikke fått respons på dette ønsket fra Tesla.

Leste nettopp her på forumet et sted at alle biler leveres med badge og at man selv må fjerne det.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Lein

Jeg var fast bestemt på å gå for standard og har signert. Men vil nå gjerne oppgradere den til Performance. Har noen tips om hvem jeg kontakter for å få til dette?
P85 2013-2015
70D 2016-idag

FThorsen

Sitat fra: Lein på mandag 20. mai 2013, klokken 22:34
Jeg var fast bestemt på å gå for standard og har signert. Men vil nå gjerne oppgradere den til Performance. Har noen tips om hvem jeg kontakter for å få til dette?

Prøv Heidi! Veldig serviceminded

Heidi Torgnes | European Ownership Experience Advocate
Kings Chase, King Street | Maidenhead, SL6 1DP | UK
t +44 (0)1628 450646  | f +44 (0) 1628 450610 |  e htorgnes@teslamotors.com
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

kimlillebo

Sitat fra: Nuvolari på mandag 20. mai 2013, klokken 22:16
Sitat fra: fonberg på mandag 20. mai 2013, klokken 22:13
Sitat fra: Oreo på mandag 20. mai 2013, klokken 20:55
Sitat fra: Lein på mandag 20. mai 2013, klokken 14:34
er det noen som vet om performance mod vil ha en "P" bak på bilen?
for å indikere at det er en performance og ikke standard dere kjører bak :)
Såvidt jeg har hørt må du spesifisere at du vil ha badger. Tror dette er "free of charge", men det vet jeg ingenting om. Jeg skal spesifisere at jeg IKKE vil ha det (kanskje heller legge de med løst), tilogmed "Model S" badgen.

Noen som har signert kontrakt, spesifisert at de ikke skal ha merker på hekken, og fått bekreftet at dette er ok fra Tesla?
Jeg har bedt om ingen merker etter å ha signert, men ikke fått respons på dette ønsket fra Tesla.

Leste nettopp her på forumet et sted at alle biler leveres med badge og at man selv må fjerne det.
Dette kan jeg bekrefte da det var jeg som spurte Heidi om dette. Hun sa at alle biler blir levert med badger, og at det ikke er mulig å få levert bilen sin uten.
Man kan enten fjerne de selv, eller gjøre dette på service i etterkant.
Man kan jo alltids høre med Tesla når man henter bilen sin om de kan ta de bort for deg. Slik jeg har forstått det så er disse limt, og dermed lettere å fjerne med en gang kontra om noen år.

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

19quiz76

Jepp - bare å bruke fiskesnøre og "skjære" mellom merket og lakken. Er som regel festet med tynn skumgummiteip, restene fjerner du med 3M Citrus Spray og microfiberklut :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

jkirkebo

Sitat fra: Lein på mandag 20. mai 2013, klokken 22:34
Jeg var fast bestemt på å gå for standard og har signert. Men vil nå gjerne oppgradere den til Performance. Har noen tips om hvem jeg kontakter for å få til dette?

Jeg sendte bare mail til 'buildmymodelsEU@teslamotors.com' og fikk svar fra en Roxana Prange. Skrev på engelsk da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mons

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 21. mai 2013, klokken 10:19
Sitat fra: Lein på mandag 20. mai 2013, klokken 22:34
Jeg var fast bestemt på å gå for standard og har signert. Men vil nå gjerne oppgradere den til Performance. Har noen tips om hvem jeg kontakter for å få til dette?

Jeg sendte bare mail til 'buildmymodelsEU@teslamotors.com' og fikk svar fra en Roxana Prange. Skrev på engelsk da.

Jeg skrev til samme adresse i går, på norsk, og fikk svar i dag fra en som heter Joakim Thomter.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Lein

takker. da fikk jeg bekreftet oppgrad til performance. føler at valget var riktig. da slipper man å angre.
noen som har noen tanker om karbon dekor eller ikke på performance?
er det pent med karbon eller ikke som dekor?
P85 2013-2015
70D 2016-idag

jkirkebo

Sitat fra: Lein på torsdag 23. mai 2013, klokken 01:07
takker. da fikk jeg bekreftet oppgrad til performance. føler at valget var riktig. da slipper man å angre.
noen som har noen tanker om karbon dekor eller ikke på performance?
er det pent med karbon eller ikke som dekor?

Jeg synes ihvertfall det, muligheten for å velge karbon var en av hovedgrunnene til at jeg oppgraderte til Performance. Det er også den eneste matte finishen for de som synes treverk i bil er for de over 60 ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 23. mai 2013, klokken 08:26
Jeg synes ihvertfall det, muligheten for å velge karbon var en av hovedgrunnene til at jeg oppgraderte til Performance. Det er også den eneste matte finishen for de som synes treverk i bil er for de over 60 ;)
Det er vel ikke helt riktig? Jeg har valgt obeche wood matte i min bil. Den er ikke akkurat blank :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

antar at jkirkebo sin bisetning om "de over 60" betyr at han ikke er over 60 og ønsker noe annet enn treverk. Matt eller ikke.

Øyvind.h

#268
Sitat fra: laumb på torsdag 23. mai 2013, klokken 09:21
antar at jkirkebo sin bisetning om "de over 60" betyr at han ikke er over 60 og ønsker noe annet enn treverk. Matt eller ikke.
Om den var rettet til meg kan jeg presisere at jeg skjønte skjønte poenget, men å si at karbon er den eneste matte utførelsen er altså ikke riktig. Jeg er selv litt ambivalent til treverk i bil. Synes det kan være pent, men da må det være noe grått/moderne, og helst matt. Obeche wood matte var det peneste etter min smak. Skulle jeg hatt karbon måtte det vært utførelse hvor du tydelig kan se/kjenne konturene (om det er mulig). Men heldigvis har folk forskjellig smak! Hadde alle vært som meg hadde verden vært kjedelig.

Skulle ønske Tesla hadde dette alternativet:
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 23. mai 2013, klokken 09:28
Sitat fra: laumb på torsdag 23. mai 2013, klokken 09:21
antar at jkirkebo sin bisetning om "de over 60" betyr at han ikke er over 60 og ønsker noe annet enn treverk. Matt eller ikke.
Om den var rettet til meg kan jeg presisere at jeg skjønte skjønte poenget, men å si at karbon er den eneste matte utførelsen er altså ikke riktig.

Poenget jeg ville frem til er at for oss som ikke vil ha treverk i bilen er CF det eneste matte alternativet. Man kan ikke få f.eks børstet aluminium, matt sort eller lignende. Mitt andrevalg var pianosort, men jeg er ikke så glad i de blanke overflatene heller. Blir mye jobb å holde de pene tror jeg. Både fingermerker og riper synes svært lett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA