Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av OleJA, søndag 27. januar 2013, klokken 22:06

« forrige - neste »

Kallagtunet

Uenig, tema er relevant og i riktig tråd! Men hvis du vil sutre om du er uenig så har du funnet riktig tråd å gjøre det i :-D

Epleskreller

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 31. mars 2013, klokken 21:24
Uenig, tema er relevant og i riktig tråd! Men hvis du vil sutre om du er uenig så har du funnet riktig tråd å gjøre det i :-D

Poenget var kanskje at du sutret vel mye i noen innlegg, og trakk inn mye rart.. det ble veldig negativt ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kallagtunet

Det må du gjerne utdype, men da i den andre tråden!

Balrog

Money talks. Hvis "alle" bestiller performance blir det selvsagt ikke noen "give aways" på den modellen, tvert imot. Jeg heller til Performance, selv om det ikke gir meg noe som helst jeg strengt tatt trenger. Folk kjøper jo alkohol også, som ingen trenger, og klager over at det er dyrt. Litt syting og klaging må vi tåle, men tar det av kan folk bruke sutretråden. Å klage over egenskaper ved bestemte valgmuligheter er imidlertid litt spesielt. Det er jo bare å la være å velge det. Alle ønsker seg selvsagt alt og helst helt gratis. Alle premium-biler (hold kjeft nå Fuxy) er selvsagt priset slik at "ekstrautstyret" koster sjukt mye for å melke betalingsviljen til kundene fullt ut. I likhet med andre nykommere på markedet gjør ikke Tesla dette - ennå. Ulempen er begrenset valgmulighet. Mye for penga eller skreddersøm. Det er vanskelig å få begge deler.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Kallagtunet

#154
Da ble altså Performance utgaven 500 daler dyrere i US, dvs at Alkantara headliner ble ekstra tilvalg. De som har spesifisert bilen sin i USA får dette uten ekstra kost, de som har fått levert uten kan få etter montert gratis eller 500 daler i avslag. Grei nok løsning for eksisterende US kunder, men liker ikke at de snik øker prisene (først felger så headliner, hva blir det neste mest verdifulle kundene må betale ekstra for som har vært standard? (jeg er helt sikker på at de mest betalingvillige kundene ville vært mer fornøyd å betale mer for RELLE nye opsjoner (ryggesensor, større batteripakke, el innfellbare speil, adaptiv cruise kontroll, sportsseter, tillhengerfeste, 4 hjulstrekk etc...)

Blir spennende å se hvordan de løser det på EU biler, jeg vedder på at Performance utgaven med Alkantara vil koste EU kunder 3500 kroner mer.

Får håpe at de klarer å levere Alkantara som er fargematchet med resten av interiøret for den prisen....

Epleskreller

En god løsning for alle vil jeg si. Før vi har "låst" bestillingene våre kan vi forvente at de endrer på utstyr etc. når som helst. Når man har låst bestillingen skal man ikke få ubehaglige overraskelser.

Blir spennende å se om alcantara-tak blir et valg for standardbiler også.. tipper 3400,-kr
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på mandag 01. april 2013, klokken 21:58
Blir spennende å se om alcantara-tak blir et valg for standardbiler også.. tipper 3400,-kr
I følge e-posten som er kilden til infoen gjelder oppgraderingsmuligheten for Perfomance.

Når det er sagt burde de definitivt tilby den til alle såfremt de tjener penger! Jeg hadde nok valgt alcantara taktrekk om ikke jeg hadde valgt panoramataket!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Er det bare jeg som synes det er litt unødvendig med vanntett tekstil i taket på en bil?

Thomas Parsli

Ja :D

Med to barn og en del kjøring av andres barn til/fra fritidsaktiviteter synes jeg vanntette tekstiler høres ut som en fantastisk ide. Selv i taket...
Erfaringsmessig klarer barn å gjøre ting som voksne ikke en gang klarer å forestille seg. Å sprute drikke i taket på en bil en en slik ting (erfart).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

petersv

Hmm.. Du sier noe der, men panotak skal jeg jo ha uansett.

Cirion

Fortsatt litt tak stoff igjen selv om du velger panotak...

Jeg har sendt en hissig mail til Tesla for å få en avklaring. Jeg finner meg ikke i at dette blir et tillegg eller ikke blir tilgjengelig i det hele tatt.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Epleskreller

Sitat fra: Cirion på onsdag 03. april 2013, klokken 09:00
Fortsatt litt tak stoff igjen selv om du velger panotak...

Jeg har sendt en hissig mail til Tesla for å få en avklaring. Jeg finner meg ikke i at dette blir et tillegg eller ikke blir tilgjengelig i det hele tatt.

Du har vel låst bestillingen din, så du er vel sikret slik jeg forstår det?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cirion

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 03. april 2013, klokken 09:10
Du har vel låst bestillingen din, så du er vel sikret slik jeg forstår det?
Nettopp derfor jeg krever en avklaring.

Tesla gjorde samme stunt på Grå 21" til Performance, og enden på visa der, var at alle som reserverte før datoen fikk Grå 21" uten tillegg i pris i USA, mens EU reservasjoner må betale.

Nå får de som har låst bestillingen et valg, men det er ikke avklart om dette gjelder EU.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Oreo

Vi som ikke har låst noen bestilling må nok pent finne oss i alle evt. forandringer som kommer. Føler med deg og er helt enig med det Cirion, du har låst bestillingen uten at det blir varslet om noen forandringer, da bør du heller ikke finne deg i det. Samme som om en bestiller skinninteriør og så får en stoffseter istedetfor. Helt uhøhrt.
Lurer på om du kunne ha fått Performance Plus pakken om du hadde ønsket dette??
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

OleJA

Etter siste oppdatering av US sidene er oppgitt akselerasjon 0-60mph redusert med 0.2s både for Performance og Standard utgaven. Dette er i tråd med flere uavhengige tester som har påpekt at de gamle tallene var i overkant pesimistiske :D
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA