Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av OleJA, søndag 27. januar 2013, klokken 22:06

« forrige - neste »

laumb

Sitat fra: Maartensommer på lørdag 09. mars 2013, klokken 20:08
Noen som vet hva P85 gjør 0-200kmt på?
Topphastigheten på vanlig er 201km/t.
På Performance er den 210km/t.

Jeg kan dessverre ikke gi deg noen tall, men i videoen der Autofil testet bilen i Tyskland bruker den vesentlig lengre og lengre tid for å øke mot slutten. Kan tenke meg de siste km'erne er rimelig seige.

Kan jo prøve å måle ut noen tider i toppen fra Autofil sin video?

jkirkebo

#61
Sitat fra: Maartensommer på lørdag 09. mars 2013, klokken 20:08
Noen som vet hva P85 gjør 0-200kmt på?

Nei, men den gjør 0-178km/t på 12,3 sekunder (trap speed ved kvartmil drag). Så, rundt 15 sekunder kanskje ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nuvolari

Sitat fra: Maartensommer på lørdag 09. mars 2013, klokken 20:08
Noen som vet hva P85 gjør 0-200kmt på?

Kjenner ikke 0-200 men 0-160km/t gjør de på følgende:

85: 10,8 sek
P85:9,5 sek

Kilde: Motor Trend

Etter man passerer 100km/t faller ytelsene betraktelig.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 09. mars 2013, klokken 20:42
Sitat fra: Maartensommer på lørdag 09. mars 2013, klokken 20:08
Noen som vet hva P85 gjør 0-200kmt på?

Kjenner ikke 0-200 men 0-160km/t gjør de på følgende:

85: 10,8 sek
P85:9,5 sek

Kilde: Motor Trend

Etter man passerer 100km/t faller ytelsene betraktelig.

Ok. 2,8 sek. fra 161km/t til 178km/t altså. Det er 17km, og 22 igjen til 200. Da blir det nok fort over 16 sekunder på 0-200, antageligvis nærmere 17.

Men spiller det egentlig noen rolle ? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

glaserud

Det kan også være at Perf har en noe kortere 0-til-brettet rundt lyktestolpe enn standard. ;)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Maartensommer

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 09. mars 2013, klokken 21:30
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 09. mars 2013, klokken 20:42
Sitat fra: Maartensommer på lørdag 09. mars 2013, klokken 20:08
Noen som vet hva P85 gjør 0-200kmt på?

Kjenner ikke 0-200 men 0-160km/t gjør de på følgende:

85: 10,8 sek
P85:9,5 sek

Kilde: Motor Trend

Etter man passerer 100km/t faller ytelsene betraktelig.

Ok. 2,8 sek. fra 161km/t til 178km/t altså. Det er 17km, og 22 igjen til 200. Da blir det nok fort over 16 sekunder på 0-200, antageligvis nærmere 17.

Men spiller det egentlig noen rolle ? ;)

Det spiller liten rolle for min del, men har noen kollegaer som sakte med sikkert har gått fra å mobbe til å blir fan av MS.  Spørsmålet dukket opp i lunsjen på fredag.

thorstein

Mulig ikke rett tråd, men likevel: ble forbikjørt av en ny Porsche carerra 4 dørs, så den sammen med en Mb 220 ca 2000 mod virket 1/3 større (++ nesten dobbelt så stor) noen som har visualisert størrelsen på MS?? Har ikke sett den live ...

Havebigfun

#67
Sitat fra: thorstein på søndag 10. mars 2013, klokken 19:14
Mulig ikke rett tråd, men likevel: ble forbikjørt av en ny Porsche carerra 4 dørs, så den sammen med en Mb 220 ca 2000 mod virket 1/3 større (++ nesten dobbelt så stor) noen som har visualisert størrelsen på MS?? Har ikke sett den live ...
Det er vel panamera du mener- carrera er vel en type 911 som kun finnes i 2-dør versjon.
Jeg tror panamera og TMS er omtrent samme kategori mtp størrelse
Se egen tråd

Balrog

performance frister, selv om det koster. Man lever bare en gang...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

stor66

For meg blir det antagelig en standard.
Inludert i performance-prisen får du: Spoiler, Skinninteriør, 85kWh batteri og luftfjæring
Spoiler fins ikke for standardutgaven, men forøvrig vil dette koste (9550+60100+9550) 79.200,-
Når prisforskjellen mellom standard og performance i utgangspunktet er 148.400,- vil jeg betale 69.200,- for 54 hk. Jeg synes ikke det er nok til å forsvare prisøkningen...

- S -

PS: Nederst i "detaljer" der Tesla S beskriven (på testlamotors.com - norsk versjon) står det: "Horn. Tut, tut." :D
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Cirion

Sitat fra: stor66 på mandag 11. mars 2013, klokken 11:3169.200,- for 54 hk. Jeg synes ikke det er nok til å forsvare prisøkningen...
Er ikke HK avgift på fossilbil rundt tusingen pr. hk?
Tror det er lenge til man kan kjøpe en så overdimensjonert motor for norske veier uten å betale for avgift :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jkirkebo

Sitat fra: Cirion på mandag 11. mars 2013, klokken 12:07
Sitat fra: stor66 på mandag 11. mars 2013, klokken 11:3169.200,- for 54 hk. Jeg synes ikke det er nok til å forsvare prisøkningen...
Er ikke HK avgift på fossilbil rundt tusingen pr. hk?
Tror det er lenge til man kan kjøpe en så overdimensjonert motor for norske veier uten å betale for avgift :)

Over to tusen prk. hk faktisk (2751,- pr. kW) i det effektområdet vi her snakker om (over 130kW).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

stor66

Sitat fra: Cirion på mandag 11. mars 2013, klokken 12:07
Er ikke HK avgift på fossilbil rundt tusingen pr. hk?
Tror det er lenge til man kan kjøpe en så overdimensjonert motor for norske veier uten å betale for avgift :)
Vel. Poenget mitt var iallefall at det kun er de 54 hk som står igjen som fordelen med å velge performance, og for meg er det litt for tynt.
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

jkirkebo

Sitat fra: stor66 på mandag 11. mars 2013, klokken 14:19
Sitat fra: Cirion på mandag 11. mars 2013, klokken 12:07
Er ikke HK avgift på fossilbil rundt tusingen pr. hk?
Tror det er lenge til man kan kjøpe en så overdimensjonert motor for norske veier uten å betale for avgift :)
Vel. Poenget mitt var iallefall at det kun er de 54 hk som står igjen som fordelen med å velge performance, og for meg er det litt for tynt.

For min del er den største fordelen karbonfiberdekor samt alcantara på siden av setene og i taktrekket. Dessuten muligheten til å bestille bilen levert med de grå 21" felgene. Vil du ikke ha CF eller 21" grå er jeg enig i at fordelen er liten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RunarBT

#74
Sitat fra: jkirkebo på mandag 11. mars 2013, klokken 14:47
Sitat fra: stor66 på mandag 11. mars 2013, klokken 14:19
Sitat fra: Cirion på mandag 11. mars 2013, klokken 12:07
Er ikke HK avgift på fossilbil rundt tusingen pr. hk?
Tror det er lenge til man kan kjøpe en så overdimensjonert motor for norske veier uten å betale for avgift :)
Vel. Poenget mitt var iallefall at det kun er de 54 hk som står igjen som fordelen med å velge performance, og for meg er det litt for tynt.

For min del er den største fordelen karbonfiberdekor samt alcantara på siden av setene og i taktrekket. Dessuten muligheten til å bestille bilen levert med de grå 21" felgene. Vil du ikke ha CF eller 21" grå er jeg enig i at fordelen er liten.

Trur fordelen ligger mykje i om ein ein eller gang skal selge.. vil tru performance blir veldig mykje meir attraktiv, og kan selge som "varmt hvetebrød"..

For min del skal den ikkje selges.. :-) (trur eg).. så bygger mitt valg på beskrivelse eg fann på TMC forumet, husker ikkje detaljene heilt men:  standard Model S blei beskrive som ein sportsbil, Performance er som noke sinnsykt raskt noke.. ehrm.. rakett eller i de baner. ;-)

Var i denne tråden trur eg,
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/9772-Model-S-standard-vs-performance!

(Skal editere posten her i løpet av dagen. No må eg springe for å rekke toget.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA