Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av Griffel, søndag 27. januar 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

Griffel

Budstikka:
http://www.budstikka.no/nyheter/vurderer-a-fjerne-elbil-og-taxi-fra-kollektivfeltet-1.7717360
Ikke generelt, men:
"Ruter vurderer, som et av flere mulige tiltak, å be Statens vegvesen innføre skilting som «forbyr annen trafikk enn buss i problemområdene», opplyser Jutulstad."
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

arnejorg1

Sitat fra: Griffel på fredag 11. januar 2013, klokken 09:30
Budstikka:
http://www.budstikka.no/nyheter/vurderer-a-fjerne-elbil-og-taxi-fra-kollektivfeltet-1.7717360
Ikke generelt, men:
"Ruter vurderer, som et av flere mulige tiltak, å be Statens vegvesen innføre skilting som «forbyr annen trafikk enn buss i problemområdene», opplyser Jutulstad."


Jeg kan tillate at elbilene fjernes fra kollektivfeltet om 8 år, da regner jeg med det begynner og bli ganske trangt. Men han går over streken når han vil kaste ut drosjene. Jeg kan ikke si at de skaper noen problemer.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

hkaspenberg

De snakker om problemområdene. Hva med å gjøre noe med områdene?
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

mohpet

Det jeg ikke forstår er at det argumenteres for at taxi er kollektiv trafikk. Hvordan kan det være det? Fra Wiki: "Kollektivtrafikk er transport av en mengde passasjerer som skal i samme retning." IMO så bør taxien ut av kollektivfeltet før elbilen.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Bent

Sitat fra: mohpet på søndag 13. januar 2013, klokken 21:36
Det jeg ikke forstår er at det argumenteres for at taxi er kollektiv trafikk. Hvordan kan det være det?
Politikere synes ikke noe om å måtte sitte i saktegående kø sammen med almuen når de tar drosje, så derfor har de gitt drosjene tilgang til kollektivfeltene. Det er ikke helt ZiL Lanes, men besnærende nært kanskje. :)

(Hvis det er noen som synes jeg er overdrevent kynisk så gjerne kom med gode argumenter i en annen retning, jeg ville bare bli glad om det viser seg at jeg tar grundig feil.)
Tesla Roadster, 25Mm

Balrog

Kollektivtrafikken i og rundt Oslo er skandaløst elendig. Ruter har akkurat (9. des.) fjernet de fleste ekspressrutene langs E18 og kjører i stedet matebusser til toget, som KUN stopper på de aller største stasjonene slik at mange opplever å få et dårligere tilbud enn tidligere.

Parallelt med at det skal kjøres færre busser, skal de altså kjøre alene? De har nettopp bygget dobbeltspor, likevel går togene fremdeles kun hver halvtime og er smekkfulle og like ofte forsinket som før fra min stasjon.

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

hkaspenberg

Dette er også diskutert i en annen tråd. Budstikka har tydeligvis ikke vært i kontakt med Ruter, men kun (litt unøyaktig) sitert en artikkel i Aftenposten der journalisten sterkt overdrev det som Ruter hadde uttalt. Kun en mediaboble med andre ord.  :o

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA