Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbileiere lite villige til å innrømme de subsidieres som eiere og brukere?

Startet av Taubu, lørdag 26. januar 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

Taubu

Mitt første innlegg her.  :)
Etter å ha sittet på gjerdet i årevis og studert bilen, lest diverse forum og tester, gikk jeg i november til det skritt å reservere Model S.
Etter ca. en uke fikk jeg bekreftet #1763

Nå har jeg noen tanker om hvordan bilen skal være.
- Svart standard farge
- 85 kWh Std
- Panoramatak
- Standard interiør (svart tekstil/pianosvart).
- Tech-pakke
- Luftfjæring
- Pakkehylle
- Dobbelt-ladere (??)

Synspunkter?

tk74

Denne ser ikke helt ulik som hvordan jeg har tenkt og spekke min  :).

- 85 kWh Model S Performance
- Panoramatak i helglass
- Hjul 21" Sølv
- Nappa-skinn i sort
- interiørlister i sort pianolakk
- Tech-pakke
- Lydstudio-pakke
- Pakkehylle
- Dobbelt-ladere
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

kjølholdt

Går for 85 kWh men vet ikke om det blir performance. Pano tak, grå, 19 tommers, nappa skinn, piano lakk, luft fjæring, 20 kWh lader ,barneseter tech pakke. Så får vi se om jeg legger i de ekstra 80 tuse til performmance :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Real EoN

Dette blir vel min spesifikasjon:

- Vanlig svart lakk
- Panoramatak i helglass
- Hjul 19" (ekstra 19" vintersett med Nokian Hakka piggdekk)
- Nappa-skinn i sort m/alcantera
- interiørlister i karbon
- Tech-pakke
- Lydstudio-pakke
- Pakkehylle
- Dobbelt-ladere

Og sikkert center console av noe slag, fra tesla eller andre.  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

foxy

vanlig standard (dvs ikke metallic osv.) svart lakk er noe av det verste man kan få på bilen. både møkk og særlig små riper synes 100x mer på denne typen lakk enn vs metallic feks.
I-miev 2011
Asker

laumb

Anbefaler de som skal ha svart å sjekke bilen i Oslo (om det er den svarte som fortsatt er der?). Den er FULL av stygge skjenerende riper absolutt alle steder det kan tenkes å få riper.

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

jkirkebo

Foreløpig ser min konfig slik ut:

- Model S Performance 85kWh
- Pacific blue
- Karbonfiberinteriør
- Grått skinn (med alcantara og piping)
- 21" karbongrå felger (19" vinter)
- Tech-pakke
- Lydstudio-pakke
- Panroamasoltak
- Dobbeltlader
- Luftfjæring
- Gummimatter (dette MÅ de få klart før norske leveranser starter)

Barneseter og hattehylle skal jeg ikke ha. Barnesetene har vi ikke bruk for og de hyllene er bare i veien. Har to stk permanent lagret på loftet allerede, trenger ikke flere ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

19quiz76

Sitat fra: laumb på torsdag 10. januar 2013, klokken 20:36
Anbefaler de som skal ha svart å sjekke bilen i Oslo (om det er den svarte som fortsatt er der?). Den er FULL av stygge skjenerende riper absolutt alle steder det kan tenkes å få riper.

Er nok delvis pga at den har stått som utstillingsmodell, folk gnir og gnukker seg innpå lakken og bilen står flombelyst (mister all glans, gjelder særlig sort farge). Han selgeren som har vært der en stund sa det skar ham i hjertet at de ikke har fått polert den opp, og ikke minst at de vasker den i maskin(!). Masse swirls, men ikke så mye rds. Vurderer å gå for multicoat, leste om en detailer som hadde jobbet med den lakken, han sa det var som å jobbe med det beste fra Daimler. Mao medium hard, men superlett å jobbe med. Bruker du DA-maskin, er det ikke snakk om å brenne seg gjennom :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Eopheim

Dett er mitt design:
- Panoramatak i helglass
- Hjul 19" Sølv(sommer og vinter)
- Nappa-skinn i sort
- interiørlister i sort pianolakk
- Tech-pakke
- Lydstudio-pakke
- Pakkehylle
- Dobbelt-ladere
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

OleJA

Sitat fra: laumb på torsdag 10. januar 2013, klokken 20:36

Er det noen synspunkt på hvordan dette med riper vil bli på de andre mørke metalic fargene? (Mørk blå & grønn)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cato76

Dette er mitt (foreløpige) design:
- Sort eller mørk grå
- Panoramatak i helglass
- Hjul 21" mørke (kjøper eventuellt uorginale 19" vinterdekk/felger)
- Nappa-skinn i sort
- interiørlister i karbon
- Tech-pakke
- Pakkehylle

Ser litt an vedrørende
- Dobbelt-ladere. Tror ikke jeg får brukt for dette da bilen kommer til å stå i lader på jobb og over natt hjemme. Kjøper heller dette i etterkant dersom behovet kommer. 

Dessuten mener jeg at det er litt bortkastet å bruke 6000 kroner på utvidet lydanlegg da bilen ikke lager noe støy. Så det holder nok masse med standard lydsystem... Og med mobilt nettverk inne i bilen så har man tilgang til Spotify fra mobilen (spotify har vel mer en 3000 sanger...)  :)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

jkirkebo

Sitat fra: Cato76 på fredag 11. januar 2013, klokken 09:08
Ser litt an vedrørende
- Dobbelt-ladere. Tror ikke jeg får brukt for dette da bilen kommer til å stå i lader på jobb og over natt hjemme. Kjøper heller dette i etterkant dersom behovet kommer. 

Rapporter fra USA tyder på at det blir mye dyrer. En betalte $4000 der inkl. arbeid, tilsvarende mer enn NOK 25.000. Og enda dyrere kan det bli pga. høyere lønn til mekanikeren her i Norge.

Dobbeltlader trenger de færreste for pendling eller hjemme, den er derimot nyttig på langturer til steder der hurtigladenettverket ikke er godt nok bygd ut.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Alfa Bergen

Her er min foreløpige konfigurering av bilen:
-85 kwh, non-performance
-Mørk blå metalic, eller mørk grå (litt usikker her...)
-Panoramatak
-Sort skinn
-19 tommers sommer- og vinterhjul. (Om Tesla ikke tilbyr andre design innen 19 tommere, vil jeg nok lete etter en uoriginal 19 tommers felg for sommerhjulene. Helst i "turbin" design)
-Techpakke
-Luftfjæring
-Dobbelt lader
-Gummimatter (Dette MÅ jo bli standard i Norge?)
-Hattehylle (Underlig at dette ikke er standard)

For meg virker det for øvrig som om ekstrautstyret på Model S er ganske rimelig. Om du sammenligner prisene med f.eks BMW sine, kommer Tesla veldig godt ut. BMW skal f.eks ha 22  300 kr for skinnseter (Standard, ikke comfort eller sport) + 12 200 kr for elektrisk jusetering av setene + 3 980 kr for elektrisk korsryggstøtte. Til sammen 38 480 kr ekstra for de setene som Tesla tar under 10 000 kr for. Mulig at BMW sine seter er mye bedre enn Tesla sine, men er de 28 000 kr bedre?
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Jimpec

Mitt første innlegg på Forumet.

Min Tesla Model S ser foreløpig slik ut:
- 85 kWh Performance
- Luft
- Brun metallic
- Panoramatak (skulle ønske det var en gardin man kunne trekke for)
- 21" Mørke rotorfelger (kjøper ettermarked vinterhjul i 19")
- Nappa-skinn i brun/beige
- interiørlister matt obeche
- Tech-pakke
- Hattehylle
- Dobbel-lader (dersom det viser seg at det er et poeng)

Ventetiden er lang. Tar meg selv i å håpe at bilen kommer på senhøsten en gang.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Sitat fra: OleJA på fredag 11. januar 2013, klokken 08:48

Er det noen synspunkt på hvordan dette med riper vil bli på de andre mørke metalic fargene? (Mørk blå & grønn)

Ikke fra min side, men erfaringsmessig vil nok kanskje blå slite mer med dette enn grønn. Dette pga metallicen og hvordan lyset vil brytes.

Min konfigurasjon etter litt drodling med kona i går ser foreløpig slik ut:

60kwh
Hvit, vanlig - svart tak
Tech pakke
Lydpakke
Stoffinteriør med pianosvart
Hattehylle

Dropper:
Pano tak. Ikke nødvendig og er bare et ekstra punkt som kan feile
Luftfjæring. Samme som over. Det er kult, men jeg ser ikke nytteverdien.
Skinn. Synes dette blir klamt og kaldt.

Superlading er under vurdering, men i utgangspunktet trenger jeg det ikke. Tenker hovedsakelig på gjensalgsverdi og det faktum at det ikke kan ettermonteres. Må se oversikt over planlagte lokasjoner før jeg kjøper dette.

Haver i så fall på under 480k med superlading, og nærmere 465k uten. Det er en fin pris.

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA