Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med ettermontert Eberspacher.

Startet av SimenT, fredag 25. januar 2013, klokken 19:40

« forrige - neste »

Stig O

Litt rart al Elon Musk avkreftet ny farge, når det stod i mailen om Geneve utstillingen at de skulle presentere en ny farge for 2013. Det er vel heller ikke avslørt hvem/hva "an extra special guest" er. Men det åpner jo offisielt i dag, så da får vi vel se om det bare er Tesla X de mente.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

petersv

Det er den nye røde fargen. Ble jeg fortalt.

OleJA

Stod det ikke 'we might also have an eXtra special guest' i invitasjonen da? Mener det bør være rimelig klart at det da er snakk om Model X
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

ebbrey

George var jo der å holdt Musk i øra :)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Tesladigger

Sitat fra: eclipse på onsdag 06. mars 2013, klokken 00:02
Sitat fra: Tesladigger på søndag 24. februar 2013, klokken 19:31
Jeg har fra starten av vært ganska bestemt på svart bil med tan skinn og blank svart dekor og 19" felger.
Men har i det siste begynt å tenke på farger som hvit og grå også, så er litt i tvil fortsatt om det endelige valget. ???
Noen som har sett vanlig hvit og perlemor hvit opp i mot hverandre?

Jeg sammenlignet prøvene i butikken og all tvil ble satt til side, perlemor var mye finere og mer ekskusiv. Men så var det smaken da. Hvis valget står mellomhvit og perlemor ville jeg valgt det siste. Men de andre metallic fargene er og aktuelle.

Da tror jeg valget mitt kommer til å bli enten svart eller hvit perlemor, har sikkert noen mnd. til å bestemme meg på :)
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

ohh

Den nye røde fargen!
Etter mange forsøk med Canon 7D kamera og iPhone, klarte jeg endelig å ta et bilde av den nye fargen. På kameraet og telefonen så fargen nesten orange ut. Men på iPad sikret jeg dette bildet:
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

glaserud

Sitat fra: ohh på søndag 10. mars 2013, klokken 17:08
Den nye røde fargen!

Du har sett den, mao? Da får du æren av å svare på følgende:

1. Den er "plain", d.v.s. ikke metallic / perlemor?
2. Hvordan er den sammenliknet med "laserrød" som du finner på f.eks. Golf?
3. Individuelt 1 - Hvordan kler en så stor bil rødfargen?
4. Individuelt 2 - Hvordan kommer detaljene på bilen frem i rødt?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ohh

Fargen er det Tesla kaller 'Multicoat' som er det jeg vil kalle perlemor.
Jeg personlig har ikke noe særlig sans for røde biler. Når det er sagt; dette er nok den peneste rødfargen jeg har sett! Den har en fantastisk dybde, som jeg håper kom frem på det (noe uklare) bildet jeg postet.
Detaljene på bilen kom godt frem med denne fargen
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

ohh

Jeg kjenner ikke laserrød-fargen til Golf - må sjekke det opp.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

glaserud

Sitat fra: ohh på søndag 10. mars 2013, klokken 17:20
Jeg kjenner ikke laserrød-fargen til Golf - må sjekke det opp.

Ser du en Golf som er knall rød, så er det den.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ohh

Denne er ikke det jeg vil kalle knall rød (ala Ferrari-rød). Dette er en klar rød farge, men med en dybde jeg ikke har sett på andre rødfarger. Den 'skifter' litt farge etter hvor mye lys den får. Antar det er litt som mange som har sett blåfargen sier at den også gjør.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

glaserud

Sitat fra: ohh på søndag 10. mars 2013, klokken 18:03
Denne er ikke det jeg vil kalle knall rød (ala Ferrari-rød). Dette er en klar rød farge, men med en dybde jeg ikke har sett på andre rødfarger. Den 'skifter' litt farge etter hvor mye lys den får. Antar det er litt som mange som har sett blåfargen sier at den også gjør.

Hm... Jeg kjenner jeg fortsatt er usikker. Lar den stå på hvit inntil videre. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Mons

Vi har valgt oss perlehvit bil, men er usikker på hvilke farge felger som blir best for 21" sommerdekk. På bilder ser de grå felgene veldig mørke og kanskje litt kjedelige ut. Stemmer det? Fra andre sammenlignbare biler vet jeg at mørke felger gir en sprek og sportslig stil. Sølvfargede derimot gir en mer elegant stil, og er kanskje et tryggere valg. Dere som har sett den hvite testbilen som kjører rund nå, hva synes dere om kombinasjonen med mørke felger? Er det bra, eller er dette en bil som ser vel så bra ut med sølvfargede felger? Er det noen som har tatt bilder med litt bedre enn mobiltelefonkvalitet som dere kan dele?
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Nuvolari

Sitat fra: Mons på onsdag 10. juli 2013, klokken 00:17
Vi har valgt oss perlehvit bil, men er usikker på hvilke farge felger som blir best for 21" sommerdekk. På bilder ser de grå felgene veldig mørke og kanskje litt kjedelige ut. Stemmer det? Fra andre sammenlignbare biler vet jeg at mørke felger gir en sprek og sportslig stil. Sølvfargede derimot gir en mer elegant stil, og er kanskje et tryggere valg. Dere som har sett den hvite testbilen som kjører rund nå, hva synes dere om kombinasjonen med mørke felger? Er det bra, eller er dette en bil som ser vel så bra ut med sølvfargede felger? Er det noen som har tatt bilder med litt bedre enn mobiltelefonkvalitet som dere kan dele?

Det er ikke noe fasit på dette så du må velge det du selv liker best. Jeg hadde definitivt valgt grå felger på hvit bil men det er meg.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Chlangum

Bilder jeg tok i Bergen av perlemorhvit med mørke felger. Ikke verdens beste kvalitet men men.

Synes det er tøffest med mørke felger jeg da og det er den kombinasjonen jeg har valgt  ;D
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA