Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med ettermontert Eberspacher.

Startet av SimenT, fredag 25. januar 2013, klokken 19:40

« forrige - neste »

Stig O

Teslaen blir trolig svart(kanskje hvit) og blir da min 6 svart bil. Har ikke merket forskjell på metallic og standard sort med hensyn på striper. Forskjellen er derimot at ikke metallic virker sortere og da blankere. Valgte derfor standard sort på den siste Audien.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

SimenT

Er ikke svart/svart litt kjedelig?
Synes de grå 21" ser nice ut til den svarte lakken men.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

TorkEL10

Denne fargen ser meget pen ut:

Det er vel grå metallic?
P2245

RSandven

#18
Eg veldig i tvil selv. Blei litt skuffa da jeg ikke fant svart metallic :(
Har hatt mørkeblå på mine to siste BMW-er og har vært fornøyd med de, men på tide med noe nytt nå.

Stig O: Er nok sant at den kan virke blankere, men kan den virke fortere matt hvis du ikke polerer så ofte?

Det står mellom mørkegrå metallic og plain svart...

UPDATE: Fikk mail fra Tesla nå, de skal være på Genevmessen i mars: "We will of course be showcasing Model S on our stand, including a new colour for 2013. " (egen post på dette http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7164.0.html)
Blir spennende å se hva denne fargen blir :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Oreo

Er ikke dette den nye rødfargen som er annonsert vil bli tilgjengelig i 2013 mon tro?
Spennende blir det uansett.... ;D
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

laumb

Håper det er en ny farge som er kul - og at den ikke settes i produksjon før August./September. Da skal jeg ha den så jeg får "litt" forsinket levering.

Ellers kunne jeg tenke meg hvit, også foliere bilen knall blå lik den nye Aston Martin Vanquish:


Tapatalkin' from iTalatut...

Nuvolari

#21
Jeg syntes matt svart er kult men det er kanskje ikke en farge kun folie som legges på bilen?

Noen som vet hva det koster å legge slik matt svart folie på bilen?

Er det noen ulempe med å legge på slik folie for lakken eller tvert i mot en fordel med tanke på beskyttelse av lakken?

Noen som har sett bilde av MS i svart matt?

Her er bilde av en Aston Martin med svart folie:
http://www.carbuzz.com/news/2011/4/15/If-Batman-Moved-to-London-Hed-Drive-This-7702960/
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Celter

Jeg har vurdert fargealternativene frem og tilbake. Jeg tror ikke vi får noen nye alternativer i år. Her er mine vurderinger:
Hvit og sølv: Helt uaktuelt. Liker ikke lyse biler. Skjøtene mellom panelene blir også ekstra synlige og fronten på Tesla står for mye ut i forhold til resten av bilen hvis den er lys.
Sort: Jeg liker sorte bilen, men uten metallic, nei takk.
Rød: Jeg synes den nye rødfargen er for lys. Hadde det vært "Signature red" hadde jeg nok valgt den.
Blå: Nydelig farge, men samme farge som jeg har på min Audi A6 og man vil jo ha noe nytt.
Brun: Denne er fin og ville vært mitt andrevalg.
Grå: Liker denne også, men litt for vanlig og grensende til kjedelig.
Grønn: Mitt valg. Minner om British Racing Green. Nydelig både med grått og "Tan" interiør og med pianolakk.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

OleJA

Sitat fra: Celter på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:28
Jeg har vurdert fargealternativene frem og tilbake. Jeg tror ikke vi får noen nye alternativer i år. .....

Fra Teslas mail i dag tidlig:
We will of course be showcasing Model S on our stand, including a new colour for 2013.

Det er jo en mulighet for at det er 'Sunset Red' som relanseres som ny farge siden det er først nå snart denne blir produsert, men la oss håpe det er en helt ny farge.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Stig O

Sitat fra: RSandven på tirsdag 19. februar 2013, klokken 08:12
Eg veldig i tvil selv. Blei litt skuffa da jeg ikke fant svart metallic :(
Har hatt mørkeblå på mine to siste BMW-er og har vært fornøyd med de, men på tide med noe nytt nå.

Stig O: Er nok sant at den kan virke blankere, men kan den virke fortere matt hvis du ikke polerer så ofte?

Det står mellom mørkegrå metallic og plain svart...

UPDATE: Fikk mail fra Tesla nå, de skal være på Genevmessen i mars: "We will of course be showcasing Model S on our stand, including a new colour for 2013. " (egen post på dette http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7164.0.html)
Blir spennende å se hva denne fargen blir :)

Nei vanlig sort virker nok blankere uansett, selv om du ikke polerer den så ofte.På den andre siden, velger man sort må den poleres og vaskes oftere en andre farger. Det er nå i hvert fall min mening.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Celter

Sitat fra: OleJA på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:32
Sitat fra: Celter på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:28
Jeg har vurdert fargealternativene frem og tilbake. Jeg tror ikke vi får noen nye alternativer i år. .....

Fra Teslas mail i dag tidlig:
We will of course be showcasing Model S on our stand, including a new colour for 2013.

Det er jo en mulighet for at det er 'Sunset Red' som relanseres som ny farge siden det er først nå snart denne blir produsert, men la oss håpe det er en helt ny farge.

Spennende, men jeg tipper at det er "Multicoat Red" som er det nye navnet på rødfargen som de begynner å produsere om noen få uker.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Mc_Herreington

Sitat fra: Celter på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:28
Jeg har vurdert fargealternativene frem og tilbake. Jeg tror ikke vi får noen nye alternativer i år. Her er mine vurderinger:
Hvit og sølv: Helt uaktuelt. Liker ikke lyse biler. Skjøtene mellom panelene blir også ekstra synlige og fronten på Tesla står for mye ut i forhold til resten av bilen hvis den er lys.
Sort: Jeg liker sorte bilen, men uten metallic, nei takk.
Rød: Jeg synes den nye rødfargen er for lys. Hadde det vært "Signature red" hadde jeg nok valgt den.
Blå: Nydelig farge, men samme farge som jeg har på min Audi A6 og man vil jo ha noe nytt.
Brun: Denne er fin og ville vært mitt andrevalg.
Grå: Liker denne også, men litt for vanlig og grensende til kjedelig.
Grønn: Mitt valg. Minner om British Racing Green. Nydelig både med grått og "Tan" interiør og med pianolakk.

Det som gjør at jeg trolig velger sort er at det er ganske mye sorte detaljer uansett på bilen ( sideskjørt, grillen osv ). Eneste grunnen til at jeg ikke velger grønn er hvordan den sorte grillen  blir framtredende ( ønsker å gjemme den bort så mye som mulig  :) )
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

RSandven

Uansett blir det spennende å se hva de kommer frem til!

Jeg snakket med min svoger ang. foliering av bil. Det vil nok bli sinnsykt stilig med sort matt (evt. men Tesla i hvit skrift ned på bakdørene, litt diffust  :o).
Prismessig så må du nok regne hvertfall 20 matte laken.

Kjapt om prosessen:

  • Dag 1: Først må de vaske og kjøre på noe rens, så må den stå over natta
  • Dag 2: Folien legges på, tar maaange lange timer. Stå over natta her også
  • Dag 3: Folien har satt seg skikkelig og levers til lykkelig kunde
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Nuvolari

Sitat fra: RSandven på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:52
Uansett blir det spennende å se hva de kommer frem til!

Jeg snakket med min svoger ang. foliering av bil. Det vil nok bli sinnsykt stilig med sort matt (evt. men Tesla i hvit skrift ned på bakdørene, litt diffust  :o).
Prismessig så må du nok regne hvertfall 20 matte laken.

Kjapt om prosessen:

  • Dag 1: Først må de vaske og kjøre på noe rens, så må den stå over natta
  • Dag 2: Folien legges på, tar maaange lange timer. Stå over natta her også
  • Dag 3: Folien har satt seg skikkelig og levers til lykkelig kunde

Spørs hvordan det blir med matt svart på bilen så lenge grillen er blank. Personlig syntes jeg grillen på MS er rimelig kjip.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

laumb

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 19. februar 2013, klokken 11:05
Sitat fra: RSandven på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:52
Uansett blir det spennende å se hva de kommer frem til!

Jeg snakket med min svoger ang. foliering av bil. Det vil nok bli sinnsykt stilig med sort matt (evt. men Tesla i hvit skrift ned på bakdørene, litt diffust  :o).
Prismessig så må du nok regne hvertfall 20 matte laken.

Kjapt om prosessen:

  • Dag 1: Først må de vaske og kjøre på noe rens, så må den stå over natta
  • Dag 2: Folien legges på, tar maaange lange timer. Stå over natta her også
  • Dag 3: Folien har satt seg skikkelig og levers til lykkelig kunde

Spørs hvordan det blir med matt svart på bilen så lenge grillen er blank. Personlig syntes jeg grillen på MS er rimelig kjip.

En variant er å legge matt folie over originalfargen. Altså, folie som matter ned fargen bak, men du beholder den originale fargen. Dette synes jeg er kult.
Så en Jag XF til salgs for noen måneder siden, sølvblå som kun hadde mattet originalfargen. Så kult!


Tapatalkin' from iTalatut...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA