Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med ettermontert Eberspacher.

Startet av SimenT, fredag 25. januar 2013, klokken 19:40

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Desdi på torsdag 28. februar 2013, klokken 15:25
Jeg har alltid syns best om stoffseter. Men jeg tenker at i en bil av denne kaliber hører det hjemme med skinnseter. Lyst og grått skinn blir for sart imo, så sort er vel det jeg hadde gått for.

Men når jeg ser en detalje på en av bildene i denne serien, så blir jeg litt skremt. Det ligner ikke helt på ekte skinn og er det kanskje ikke heller?

Nei. Det er kunstskinn. Det er en av grunnene til at jeg ikke vil ha stoffsetene, kunstskinn er helt uaktuelt. Grunn nr. 2 er at det ikke finnes stoffinteriør i en lysere farge, og nr. 3 er at man ikke får stoff til P85-utgaven...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

glaserud

Stoffsetene har kunstskinn. Står på alternativer-siden.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

OleJA

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. februar 2013, klokken 15:37
Sitat fra: Desdi på torsdag 28. februar 2013, klokken 15:25
Jeg har alltid syns best om stoffseter. Men jeg tenker at i en bil av denne kaliber hører det hjemme med skinnseter. Lyst og grått skinn blir for sart imo, så sort er vel det jeg hadde gått for.

Men når jeg ser en detalje på en av bildene i denne serien, så blir jeg litt skremt. Det ligner ikke helt på ekte skinn og er det kanskje ikke heller?

Nei. Det er kunstskinn. .........

Er vi sikre på at det er ekte skinn i skinnsetene da? Det er flere biltester som har påpekt at kvaliteten på materialene i Model S virker litt 'billig'.

Har sett endel rapporter som tyder på at et dette kan stemme:

http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=10481&d=1349489600
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Havebigfun

#78
Mercedes har levert kunstskinnseter med navn MB-Tex i over 30 år- Setene ser ut til å ha lengre levetid enn skinnsetene- jeg tror ikke brukerne trodde det da setene kom ;)
Det behøver altså ikke være en ulempe med kunstskinn- problemet er at det kun er tiden som viser kvaliteten- om man ikke er fagmann.

Cobos

Sitat fra: OleJA på torsdag 28. februar 2013, klokken 15:53
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. februar 2013, klokken 15:37
Sitat fra: Desdi på torsdag 28. februar 2013, klokken 15:25
Jeg har alltid syns best om stoffseter. Men jeg tenker at i en bil av denne kaliber hører det hjemme med skinnseter. Lyst og grått skinn blir for sart imo, så sort er vel det jeg hadde gått for.

Men når jeg ser en detalje på en av bildene i denne serien, så blir jeg litt skremt. Det ligner ikke helt på ekte skinn og er det kanskje ikke heller?

Nei. Det er kunstskinn. .........

Er vi sikre på at det er ekte skinn i skinnsetene da? Det er flere biltester som har påpekt at kvaliteten på materialene i Model S virker litt 'billig'.

Har sett endel rapporter som tyder på at et dette kan stemme:

http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=10481&d=1349489600
Jeg tviler ikke på at det tidvis kan være bruk av billige materialer, og hvorfor det bare er fake treverk (bortsett fra det dyre og kule karbonfiberet) og ikke pusset alu/stål på interiøret skjønner ikke jeg. Men en del av problemene med skinnet mistenker jeg er utformingen av interiøret som sikkert ikke er helt optimal men fører til unaturlig høy slitasje. Tross alt de andre bilprodusentene har flerfoldige år til forbedre slikt. Alternativt at Tesla ikke helt vet hvilke områder som trenger ekstra slitesterkt materiale siden det fort legger seg grus og skitt og slikt der.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Nuvolari

Sitat fra: SimenT på onsdag 09. januar 2013, klokken 20:49
Hei

Jeg synes det er rart at det ikke finnes flere tråder om de ulike valgene av lakk og interiør, så jeg starter en.
Vi må jo sette opp en bil uten å ha sett det på forhånd.
Ut i fra bilder har jeg falt for:

Grå metallic
Grå 21" felger
Sammen ser disse skikkelig badass ut. Aston Martin James Bond vibber :)

http://www.mnx.ca/ModelS/picture.php?/9/category/1

Men hvilke interiør passer til denne setupen?
Jeg like tan og lysegrått, men er vel sort interiør som er det naturlige valget?

Hva tror dere?

Jeg har lenge vært bestemt på sort men har nå endret mening til grå metallic med grå 21". Ser utrolig kult ut! I tillegg Carbon og sort skinn.

Hovedårsaken er at formene forsvinner veldig på en sort bil. En så flott bil fortjener at formene fremheves.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Desdi

Sitat fra: OleJA på torsdag 28. februar 2013, klokken 15:53
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. februar 2013, klokken 15:37
Sitat fra: Desdi på torsdag 28. februar 2013, klokken 15:25
Jeg har alltid syns best om stoffseter. Men jeg tenker at i en bil av denne kaliber hører det hjemme med skinnseter. Lyst og grått skinn blir for sart imo, så sort er vel det jeg hadde gått for.

Men når jeg ser en detalje på en av bildene i denne serien, så blir jeg litt skremt. Det ligner ikke helt på ekte skinn og er det kanskje ikke heller?

Nei. Det er kunstskinn. .........

Er vi sikre på at det er ekte skinn i skinnsetene da? Det er flere biltester som har påpekt at kvaliteten på materialene i Model S virker litt 'billig'.

Har sett endel rapporter som tyder på at et dette kan stemme:

http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=10481&d=1349489600
Off... Jeg er overbevist Tesla tilhenger, men det der så ikke bra ut. Spesielt med bildet i full størrelse ser det skada område ikke ut som den beste kvaliteten. Får håpe det var en tidlig utgave eller slikt   :-\

Øyvind.h

Slik jeg har forstått det har ikke vanlige produksjonsbiler skinn på dash/dører/stolper, men setene er skinn.
Det er mulig signaturbiler har skinn flere steder, men nøyaktig hvor vet jeg ikke :)

Angående slitasje på b-stolpen har jeg lest flere som har påpekt dette i demobiler. Demobilene utsettes for vanvittig slitasje, men litt avhengig av seteposisjon og kroppsfasong kan man nok oppleve at b-stolpen blir slitt i Model S under normal bruk.

Jeg regner med Tesla er klar over dette, og kommer med en løsning etter hvert. For Roadsteren har de kommet med ganske mange forskjellige oppgraderinger, og jeg håper det blir likt for Model S. Dog usikker på om B-stoplen anses som en feil a la dugg på frontruten (som er fikset).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. februar 2013, klokken 22:36
Angående slitasje på b-stolpen har jeg lest flere som har påpekt dette i demobiler. Demobilene utsettes for vanvittig slitasje, men litt avhengig av seteposisjon og kroppsfasong kan man nok oppleve at b-stolpen blir slitt i Model S under normal bruk.

Bilen jeg prøvekjørte før jul var slitt der. Jeg sjekket det ekstra siden jeg hadde lest om det på US-forumet.. Tydeligvis en liten svakhet..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 28. februar 2013, klokken 23:31
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. februar 2013, klokken 22:36
Angående slitasje på b-stolpen har jeg lest flere som har påpekt dette i demobiler. Demobilene utsettes for vanvittig slitasje, men litt avhengig av seteposisjon og kroppsfasong kan man nok oppleve at b-stolpen blir slitt i Model S under normal bruk.

Bilen jeg prøvekjørte før jul var slitt der. Jeg sjekket det ekstra siden jeg hadde lest om det på US-forumet.. Tydeligvis en liten svakhet..
Jeg tror B-stolpen normalt er rett, avrundet og i hovedsak dekket av plast. Å gå for en B-stolpe med deler som stikker ut og polstret kunstskinn er ikke en god løsning på lang sikt. Heldigvis tror jeg ikke B-stolpen slites så fort ved normal bruk, og Tesla bør også komme med redesignet B-stolpe cover etter hvert. Kan gjerne ta 3-4 år for min del, for jeg er ikke veldig høy (187cm), og jeg har heller ikke setet i rånerstilling (bakoverlent), så jeg tror slitasjen på B-stolpen i min bil vil bli minimal.

Dette ett av mange eksempler på at Model S er den første bilen de lager fra bunn. I senere modeller regner jeg med de lærer at B-stolpen bør være avrundet, at spylevæske-lokket bør plasseres mer hensiktsmessig, at nakkestøtter bak bør kunne justeres og div andre småting.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. mars 2013, klokken 08:50
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 28. februar 2013, klokken 23:31
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. februar 2013, klokken 22:36
Angående slitasje på b-stolpen har jeg lest flere som har påpekt dette i demobiler. Demobilene utsettes for vanvittig slitasje, men litt avhengig av seteposisjon og kroppsfasong kan man nok oppleve at b-stolpen blir slitt i Model S under normal bruk.

Bilen jeg prøvekjørte før jul var slitt der. Jeg sjekket det ekstra siden jeg hadde lest om det på US-forumet.. Tydeligvis en liten svakhet..
Jeg tror B-stolpen normalt er rett, avrundet og i hovedsak dekket av plast. Å gå for en B-stolpe med deler som stikker ut og polstret kunstskinn er ikke en god løsning på lang sikt. Heldigvis tror jeg ikke B-stolpen slites så fort ved normal bruk, og Tesla bør også komme med redesignet B-stolpe cover etter hvert. Kan gjerne ta 3-4 år for min del, for jeg er ikke veldig høy (187cm), og jeg har heller ikke setet i rånerstilling (bakoverlent), så jeg tror slitasjen på B-stolpen i min bil vil bli minimal.

Dette ett av mange eksempler på at Model S er den første bilen de lager fra bunn. I senere modeller regner jeg med de lærer at B-stolpen bør være avrundet, at spylevæske-lokket bør plasseres mer hensiktsmessig, at nakkestøtter bak bør kunne justeres og div andre småting.

Kjenner jeg blir litt bekymret. Når de gjør så elementære feil som du her beskriver hvor mange feil oppdager vi da etterhvert som ikke er synlige i dag?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Gjermund

Sitat fra: Nuvolari på fredag 01. mars 2013, klokken 09:25
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. mars 2013, klokken 08:50
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 28. februar 2013, klokken 23:31
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. februar 2013, klokken 22:36
Angående slitasje på b-stolpen har jeg lest flere som har påpekt dette i demobiler. Demobilene utsettes for vanvittig slitasje, men litt avhengig av seteposisjon og kroppsfasong kan man nok oppleve at b-stolpen blir slitt i Model S under normal bruk.

Bilen jeg prøvekjørte før jul var slitt der. Jeg sjekket det ekstra siden jeg hadde lest om det på US-forumet.. Tydeligvis en liten svakhet..
Jeg tror B-stolpen normalt er rett, avrundet og i hovedsak dekket av plast. Å gå for en B-stolpe med deler som stikker ut og polstret kunstskinn er ikke en god løsning på lang sikt. Heldigvis tror jeg ikke B-stolpen slites så fort ved normal bruk, og Tesla bør også komme med redesignet B-stolpe cover etter hvert. Kan gjerne ta 3-4 år for min del, for jeg er ikke veldig høy (187cm), og jeg har heller ikke setet i rånerstilling (bakoverlent), så jeg tror slitasjen på B-stolpen i min bil vil bli minimal.

Dette ett av mange eksempler på at Model S er den første bilen de lager fra bunn. I senere modeller regner jeg med de lærer at B-stolpen bør være avrundet, at spylevæske-lokket bør plasseres mer hensiktsmessig, at nakkestøtter bak bør kunne justeres og div andre småting.

Kjenner jeg blir litt bekymret. Når de gjør så elementære feil som du her beskriver hvor mange feil oppdager vi da etterhvert som ikke er synlige i dag?

Mange, men forhåpentligvis bare småting, om noen tror dette vil bli en feilfri bil tar de nok feil.

laumb

Perlehvit bil i Oslo nå.
Dette viser meg bare at ja, jeg skal ha hvit bil! (En dog ikke perlehvit).
Griselekkert!




Tapatalkin' from iTalatut...

glaserud

Yes! Jeg skal innom i morgen for å kikke på farger. Perlehvit er en av kandidatene. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Nuvolari

Skulle gjerne sett sort og grå live.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA