Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med ettermontert Eberspacher.

Startet av SimenT, fredag 25. januar 2013, klokken 19:40

« forrige - neste »

RSandven

Sitat fra: laumb på tirsdag 19. februar 2013, klokken 11:08
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 19. februar 2013, klokken 11:05
Sitat fra: RSandven på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:52
Uansett blir det spennende å se hva de kommer frem til!

Jeg snakket med min svoger ang. foliering av bil. Det vil nok bli sinnsykt stilig med sort matt (evt. men Tesla i hvit skrift ned på bakdørene, litt diffust  :o).
Prismessig så må du nok regne hvertfall 20 matte laken.

Kjapt om prosessen:

  • Dag 1: Først må de vaske og kjøre på noe rens, så må den stå over natta
  • Dag 2: Folien legges på, tar maaange lange timer. Stå over natta her også
  • Dag 3: Folien har satt seg skikkelig og levers til lykkelig kunde

Spørs hvordan det blir med matt svart på bilen så lenge grillen er blank. Personlig syntes jeg grillen på MS er rimelig kjip.

En variant er å legge matt folie over originalfargen. Altså, folie som matter ned fargen bak, men du beholder den originale fargen. Dette synes jeg er kult.
Så en Jag XF til salgs for noen måneder siden, sølvblå som kun hadde mattet originalfargen. Så kult!


Det kan jo være et rimeligere alternativ kanskje også. Men får jeg se den mørkegrå live, så skal du ikke se bort ifra at den kan bli en sterk kanditat.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

paracord

Sitat fra: Mc_Herreington på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:45
Sitat fra: Celter på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:28
Jeg har vurdert fargealternativene frem og tilbake. Jeg tror ikke vi får noen nye alternativer i år. Her er mine vurderinger:
Hvit og sølv: Helt uaktuelt. Liker ikke lyse biler. Skjøtene mellom panelene blir også ekstra synlige og fronten på Tesla står for mye ut i forhold til resten av bilen hvis den er lys.
Sort: Jeg liker sorte bilen, men uten metallic, nei takk.
Rød: Jeg synes den nye rødfargen er for lys. Hadde det vært "Signature red" hadde jeg nok valgt den.
Blå: Nydelig farge, men samme farge som jeg har på min Audi A6 og man vil jo ha noe nytt.
Brun: Denne er fin og ville vært mitt andrevalg.
Grå: Liker denne også, men litt for vanlig og grensende til kjedelig.
Grønn: Mitt valg. Minner om British Racing Green. Nydelig både med grått og "Tan" interiør og med pianolakk.

Det som gjør at jeg trolig velger sort er at det er ganske mye sorte detaljer uansett på bilen ( sideskjørt, grillen osv ). Eneste grunnen til at jeg ikke velger grønn er hvordan den sorte grillen  blir framtredende ( ønsker å gjemme den bort så mye som mulig  :) )

Her er en webside hvor det er samlet mange bilder av de forskjellige fargene, som Model S kunder har sendt inn selv :-))

paracord

Sitat fra: paracord på tirsdag 19. februar 2013, klokken 11:46
Sitat fra: Mc_Herreington på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:45
Sitat fra: Celter på tirsdag 19. februar 2013, klokken 10:28
Jeg har vurdert fargealternativene frem og tilbake. Jeg tror ikke vi får noen nye alternativer i år. Her er mine vurderinger:
Hvit og sølv: Helt uaktuelt. Liker ikke lyse biler. Skjøtene mellom panelene blir også ekstra synlige og fronten på Tesla står for mye ut i forhold til resten av bilen hvis den er lys.
Sort: Jeg liker sorte bilen, men uten metallic, nei takk.
Rød: Jeg synes den nye rødfargen er for lys. Hadde det vært "Signature red" hadde jeg nok valgt den.
Blå: Nydelig farge, men samme farge som jeg har på min Audi A6 og man vil jo ha noe nytt.
Brun: Denne er fin og ville vært mitt andrevalg.
Grå: Liker denne også, men litt for vanlig og grensende til kjedelig.
Grønn: Mitt valg. Minner om British Racing Green. Nydelig både med grått og "Tan" interiør og med pianolakk.

Det som gjør at jeg trolig velger sort er at det er ganske mye sorte detaljer uansett på bilen ( sideskjørt, grillen osv ). Eneste grunnen til at jeg ikke velger grønn er hvordan den sorte grillen  blir framtredende ( ønsker å gjemme den bort så mye som mulig  :) )

Her er en webside hvor det er samlet mange bilder av de forskjellige fargene, som Model S kunder har sendt inn selv :-))

Obs, glemte linken...http://www.mnx.ca/ModelS/

Celter

Personlig synes jeg ikke fronten er spesielt fremtredende mot den mørkegrønne bilen.

http://www.mnx.ca/ModelS/picture.php?/32/category/2

Jeg tror forøvrig at ny front, med en slags grill, blir et av de første "aftermarket" produktene.

Noe a la denne, men kanske lakkert i bilens farger i stedet for krom?

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13608-Am-I-the-only-person-here-that-thinks-that-the-front-grill-looks-like-a-Ford-Taurus
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Nuvolari

Jeg ser man får rød og perlehvit i noe som heter Multibelegg. Hva er Multibelegg?

Ellers syntes jeg det er rart at man ikke får Tesla i svart metallic. Det er vel den vanligste fargen på biler i dag?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

laumb

Tipper en vanlig grill vil ha en del i si for rekkevidden. Det vil jo bli et lufthull med mye motstand kontra å sende lufta dit den er designet og gå.


Tapatalkin' from iTalatut...

Mc_Herreington

Sitat fra: Celter på tirsdag 19. februar 2013, klokken 12:35
Personlig synes jeg ikke fronten er spesielt fremtredende mot den mørkegrønne bilen.

http://www.mnx.ca/ModelS/picture.php?/32/category/2

Jeg tror forøvrig at ny front, med en slags grill, blir et av de første "aftermarket" produktene.

Noe a la denne, men kanske lakkert i bilens farger i stedet for krom?

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13608-Am-I-the-only-person-here-that-thinks-that-the-front-grill-looks-like-a-Ford-Taurus

Synes den grønne ser bedre og bedre ut hver gang jeg ser på den. Med mørke felger ville den sikkert sett helt rå ut. Hvis det i tillegg kommer en grill som ser bedre ut ( matt sort med rutemønster i metall for å illustrere en vanlig grill ) ville det vært et klart førstevalg.


Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Celter

Sitat fra: laumb på tirsdag 19. februar 2013, klokken 12:52
Tipper en vanlig grill vil ha en del i si for rekkevidden. Det vil jo bli et lufthull med mye motstand kontra å sende lufta dit den er designet og gå.


Tapatalkin' from iTalatut...

Dette med aerodynamikk, laminær vs. turbulent flow er vanskelige greier. Men jeg tror ikke en slik grill ville har noe praktisk å si for luftmotstanden. Hvis den var riktig designet tror jeg til og med at luftmotstanden ville kunne reduseres. Hvis du klarer å skape et tynt luftlag foran grillen, ville kanskje luftmotstanden mellom dette luftlaget og den møtende luften bli mindre enn mellom den glatte fronten og den møtende luften. Men, altså, dette er vanskelige greier og absolutt ikke mitt felt, som du kanske forstår  :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Celter

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 19. februar 2013, klokken 12:44
Jeg ser man får rød og perlehvit i noe som heter Multibelegg. Hva er Multibelegg?


Multibelegg er ..... dyrere :)
Fra spøk til alvor har jeg forstått det slik at multibelegg er en måte å lakkere på hvor man bruker flere lag lakk, bl. annet flere lag med klarlakk. Elon Musk vill at Tesla Model S skulle ha "Pianofinish", slik "Signature Red" har.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Nuvolari

#39
Hadde egentlig bestemt meg for svart men ser mange er skeptisk til svart når det ikke er metallic. Har sett litt på Grå metallic, må si den også er ganske tøff spesiellt med grå felger.

http://www.mnx.ca/ModelS/index.php?/category/1
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Stig O

Ingen grunn til å være skeptisk til sort når det ikke er metalikk. Det er en myte at metalikk er mere holdbar. Har hatt mange sorte med begge deler, og ikke sett noen forskjell. Det er det øverste klarlakk laget som avgjør hvor godt lakken holder seg. Det er som regel det samme,i hvert fall fra samme bilprodusent.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

leafster

Den sorte i Oslo var fryktelig ripete allerede første uka. Styr unna :)

laumb

Sitat fra: leafster på tirsdag 19. februar 2013, klokken 16:42
Den sorte i Oslo var fryktelig ripete allerede første uka. Styr unna :)

+1


Tapatalkin' from iTalatut...

Nuvolari

Sitat fra: leafster på tirsdag 19. februar 2013, klokken 16:42
Den sorte i Oslo var fryktelig ripete allerede første uka. Styr unna :)

Er grå et bedre valg mtp riper?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Siggen

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 19. februar 2013, klokken 22:43
Sitat fra: leafster på tirsdag 19. februar 2013, klokken 16:42
Den sorte i Oslo var fryktelig ripete allerede første uka. Styr unna :)

Er grå et bedre valg mtp riper?

Nei, leverandøren og spesifikasjonene på hardheten på klarlakken er det som har noe å si. Metallic vs ikke har veldig lite og si. Ellers er det som alle andre overflatebehandla flater. Ytre påvirking er største årsak for riper.


Ellers flott hvis du reduserer signaturen din. Med så korte innlegg er det plagsomt med signaturer som har over 10 ganger så mye irrelevant informasjon som posten. Hvertfall for oss på talatuter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA