Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid

Startet av ehaarberg, fredag 25. januar 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

RuneW

#150
Jeg får "Ukjent feil (9005)" i kveld.

Edit: Og nå funker det igjen. Jeg er så utrolig lite imponert over Nissan/Carwings at jeg får fnatt.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

gyathaar

Har drevet med å oppdatere programkoden på appen og lagt til flere funksjoner de siste dagene...

Men siden jeg har reprogrammert en god del er jeg usikker på om alt virker som det skal på alle telefoner....

Noen som er interessert i å alpha/betateste ny funksjonalitet?

Har endret up slik at man kan swipe venstre og høyre mellom taber..

Appen kan lytte på bluetooth, så hvis man har pairet telefon og bil, kan man

automatisk kjøre oppdatering 2, 5 eller 10 minutter etter at man starter eller stopper bilen

lagrer automatisk tidspunkt når man stopper bilen (mister kontakt med bluetooth på bil) slik at man lett kan se hvor lenge man har stått parkert..

kan automatisk lagre posisjon når man stopper (og hente opp på kart senere) - ikke ferdig implementert ennå

mulighet for å automatisk starte lading (og overstyre timere og lade til 100%) hvis man er plugget inn i ladestasjon og man ikke er hjemme (parkert lokasjon er over en viss avstand fra definert hjemmeposisjon) - ikke ferdig implementert ennå


vamael

Interessert i å teste, savner mulighet for å stoppe lading

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

2013 Rød Euroleaf

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

Sitat fra: vamael på tirsdag 03. desember 2013, klokken 00:54
Interessert i å teste, savner mulighet for å stoppe lading

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Dessverre er det ikke støtte for det i carwings api-et...
Per idag ville det kreve en ladekabel med noe slik som dette innebygd..:
http://priser.teknofil.no/sok/?q=ring%20hytta%20varm
(de som fins for strømstyring via sms for hytte er beregnet for innendørs bruk så vidt jeg kan se, så ville ikke fungere å bare sette en slik foran ladekabelen...)

gyathaar

Har lagt ut siste versjon av appen i åpen beta..

Hvis noen vil teste ny versjon kan man joine denne google plus communityen (med brukeren som leaf manager er innstallert for)
https://plus.google.com/communities/102787880000819193209
må deretter opte inn som tester på denne linken:
https://play.google.com/apps/testing/no.darkspawns.leafmanager
(kan opte ut på samme link)

Deretter må man gjøre en manuell oppdatering av appen i play store.

Hvis alt fungerer bra vil jeg publisere ny versjon som offisiell versjon etter nyttår en gang.

MrMastodon

En tanke som slo meg i helgen, er det mulig å legge inn støtte for tasker? Det hadde vært ufattelig praktisk å starte/stoppe klima og lading i en tasker-profil! En funksjon jeg glatt hadde betalt opp mot 100 kroner for å låse opp! Aner ikke om det er teknisk mulig å gjøre, så mye peiling har jeg ikke, men jeg hadde elsket å lage en tasker-profil for bilen :-D

Frank75

Nissan Leaf - Ås

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Frank75

Pleier den å være treg å komme inn på?
Får ikke logget på, og har prøvd alle regionene.....
Nissan Leaf - Ås

gyathaar

Pass på at det er carwings brukernavn (ikke epostaddresse) som må brukes

Frank75

Nissan Leaf - Ås

Rio

Sitat fra: Frank75 på mandag 10. februar 2014, klokken 14:02
Pleier den å være treg å komme inn på?
Får ikke logget på, og har prøvd alle regionene.....

"Europa (alt)" er vanligvis raskest.

Fungerer det med ditt brukernavn og passord på nett? Hva med den offisielle CarWings-appen?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Frank75

Sist jeg prøvde var jeg inne på carwings og fikk kontakt der tidligere i dag. Da prøvde jeg manager uten å komme inn på noen av regionene...

Inne på carwings rett før skrivende stund, men ingen kontakt på manager.
Gjelder Samsung S3 hvis det har noe å si
Nissan Leaf - Ås

BE

Det er ikke noe på autokorrektur som endrer brukernavnet da? Legger til mellomrom? Retter stor og liten bokstav?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA