Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid

Startet av ehaarberg, fredag 25. januar 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

Starfox

Appen er så super at den virker før nissan aktiverte carwings kontoen min.

gyathaar

Sitat fra: cra på fredag 24. mai 2013, klokken 09:41
Sitat fra: RuneW på fredag 24. mai 2013, klokken 09:34
Sitat fra: gyathaar på torsdag 23. mai 2013, klokken 22:16Kan det være at bilen ikke får kontakt med carwings?

Tja, det er jo ikke umulig. Men det var ingen spesiell grunn til det på tidspunktet.

Jeg tenkte mer på hvorfor akkurat den litt underlige teksten "INVALID INVALID" dukket opp.

Høres ut som det har med det "programmeringstekniske" å gjøre; verdiene som skal benyttes for å lage søylediagrammet inneholder feil av ett eller annet slag, og app'en sier ifra at dataene den skal bygge det på ikke er gyldig. F.eks. at det får NULL som verdi mens det antakelig forventer et array (ei liste) med tallverdier e.l.
Faktisk sto det INVALID i xml resultatet som returneres av Nissan.. (og -1 av 12 batterilinjer tror jeg jeg husker) men tenkte at siden det dukker opp så skjelden trengte jeg ikke å oversette til Norsk :)

gyathaar

Sitat fra: btt1771 på fredag 24. mai 2013, klokken 10:56
Forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer å logge meg inn på appen... Sier at brukernavn/passord er feil. Men når jeg logger inn på hjemmesidene til Nissan Carwings, kommer jeg rett inn uten problemer. Noen som har en viss anelse om hvorfor den ikke vil la meg logge inn på LEAF Manager-appen?
Sitat fra: BE på fredag 24. mai 2013, klokken 11:41
Pass på at ikke telefonen legger til et mellomrom på slutten av brukernavnet/passordet, eller at det er noe tull med store/små bokstaver. Det er typisk dette som gjør at påloggingen feiler.
Appen stripper bort mellomrom på slutten og begynnelsen av passord, men små/store bokstaver er en mulighet..
En annen mulighet er at du forsøker å bruke epostaddressen som brukernavn.. det virker ikke i appene.. må bruke samme brukernavnet og passordet som du har lagt inn i systemet i bilen (websiden aksepterer begge)

bagos

Sitat fra: btt1771 på fredag 24. mai 2013, klokken 10:56
Forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer å logge meg inn på appen... Sier at brukernavn/passord er feil. Men når jeg logger inn på hjemmesidene til Nissan Carwings, kommer jeg rett inn uten problemer. Noen som har en viss anelse om hvorfor den ikke vil la meg logge inn på LEAF Manager-appen?

Jeg har samme problem. Kan logge inn på Nissan Carwings, men ikke via app'en. Rimelig sikker på at jeg bruker riktig brukernavn (ikke epost) og passord.

Jeg hadde problem med Nissan Carwings i starten som Nissan måtte fixe før jeg fikk tilgang via you+Nissan (teknisk problem med registrering). Mulig det har noe sammenheng.

Noen som har hatt liggnende problem og funnet en løsning?

Arild

gyathaar


bagos

Sitat fra: gyathaar på søndag 26. mai 2013, klokken 00:50
Kommer du inn med den offisielle carwings appen?

Nei, det gjør jeg ikke

Har tatt kontakt med Nissan ang. dette.

Arild

BE

Bruker du noe spesialtegn i brukernavn eller passord som telefonen kan ha problem med å reprodusere? Kanskje bruk av æøåÆØÅ krøller noe til?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

bagos

Sitat fra: BE på søndag 26. mai 2013, klokken 20:17
Bruker du noe spesialtegn i brukernavn eller passord som telefonen kan ha problem med å reprodusere? Kanskje bruk av æøåÆØÅ krøller noe til?


nope, ingen spesialtegn (verken i brukernavn eller passord)

bagos

Svar fra Nissan

I forbindelse med din henvendelse vedrørende problemer med innlogging på Carwings app, kan vi informere deg om at årsaken til feilen er funnet, og at vårt tekniske team jobber på å utbedre denne feilen ved å implementere en fiks i en oppdatert versjon av android applikasjonen for Carwings.

Vi har ennå ikke en dato for når oppdateringen vil være tilgjenglig, men applikasjonen er for øyeblikket i testing fasen.

sla

Jeg har problemer med å logge inn via denne appen. Får melding "Ukjent feil (9005)".
Den "vanlige" appen fungerer. Noen som har samme problemet?
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

Haavard

Sitat fra: sla på mandag 24. juni 2013, klokken 23:26
Jeg har problemer med å logge inn via denne appen. Får melding "Ukjent feil (9005)".
Den "vanlige" appen fungerer. Noen som har samme problemet?

Har samme feilen...
Tesla Model S 85 (2014)
Nissan Leaf (2012)

BE

Den fungerer som normalt hos meg. Jeg logger inn på "Europa"-serveren, ikke "Europa (alt.)", kan det være det som er forskjellen?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

#147
Forsøkte selv akkurat nå.. og fikk logget inn på begge serverene uten problem...

Har dere fremdeles problem med å logge inn? Kan ha vært et midlertidig problem mot en av serverene...

Ser av google analytics feil-loggene at flere har fått denne feilmeldingen mot europa-serveren idag.

(den vanlige android-appen går mot europa-alt serveren forresten, iphone app går mot europa-serveren)

Kjekkfrid

Hadde problemer med Europa-serveren i går. Samme feilmelding som nevnt over. Nå kommer jeg inn på begge.
"Ella", 16.02.2012
DBS City, ombygd til elsykkel 2011

Elghost

For ca 2 uker siden kom jeg ikke inn via noen av mobil-appene. Dette gjaldt både via Iphone og android offisiell app og Leaf manager. Fikk logget meg på nissan.no/carwings. Samme problemet i 2 dager, inntil jeg gikk inn via nissan.no/ carwings, valgte konfigurering, og trykket oppdater carwings. Fikk mail om at profilen var oppdatert, og da fungertre innlogging via alle mobil-appene som normalt igjen. Ikke hatt problemer siden.
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA