Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid

Startet av ehaarberg, fredag 25. januar 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

ehaarberg

Hei

Tenkte det var på tide å slutte å "spamme" leaf link til iPhone-tråden, og opprette en egen tråd for LEAF Manager som er laget av gyathaar her på forumet.
Denne inneholder muligheten til å sette oppvarmingstimer fra telefonen, noe som er etterlyst av flere her inne.

Du finner den i Google Play

Siden utvikleren frekventerer forumet her, så vil jeg tro han er glad for tilbakemeldinger fra de som har testet den også?
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

ehaarberg

Jeg begynner ballet med å si at det er himmelsk å endelig kunne sette timer fra telefonen!

Jeg har riktignok en ting som ikke stemmer helt i appen på min telefon (HTC One X+ - android 4.1.1)
- Når jeg skal sette timer, får jeg opp tidspunkt-innstillingen to ganger etter hverandre, mulig dette er koblet til telefonen eller til android-versjonen, så dersom andre opplever det samme er det fint om dere inkluderer android-versjon og telefonnavn.
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

snudet

Android. hadde du hatt apple telefon så hadde ikke appen blitt godkjent for distribusjon hvis det fantes en slik feil.

ehaarberg

Og da måtte jeg ha ventet enda lengre før jeg fikk en klima-timer som fungerte?  Jeg trenger vel ikke si mer enn kartfunksjon før du skjønner at det du sier der ikke helt holder vann...

iOS vs Android tror jeg vi tar en annen plass og et annet sted.
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

gyathaar

Jeg får bare en enkel popup for tidspunkt.. så er muligens koblet til android versjonen.. må forsøke å sette opp en emulator med den versjonen kanskje...

Ellers are neste steg for utviklingen å bytte ut den popupen med en egen versjon uansett... fikk ikke så mye tid til å fikse på appen igår (men la ut en ny versjon med for det meste omrokkeringer i ui og grafikk for batteri)

Har også planlagt å legge til inn app betaling for å kunne aktivere fuksjonalitet med widget på hjemmeskjerm...
(muligens betaling for å deaktivere reklame også)

Dette er første appen jeg publiserer.. så mye å prøve ut :P

(developer konsollet på play-store er håpløst når det gjelder oppdateringer på statistikk ser det ut som.. det viser ennå at det bare er 2 installasjoner av appen totalt.. og har ikke endret seg de siste 51 timene, mens siden ser man innstallere fra viser at det er 10-50 installasjoner
Tror jeg må vurdere å legge inn google analytics for å få raskere oppdatering på hvilke versjoner av android appen kjøres på etc)

ehaarberg

Det kan nok fort være koblet til Android-versjonen ja, mener også at det ble nevnt i Lefa link-tråden av en annen at man bare fikk en pop-up.

Jeg har 3 android-telefoner til i huset, alle med litt forskjellige versjoner, så jeg skal teste litt selv også når jeg får tid.  Kommer også til å forsøke å avinstallere, reboote og installere på nytt igjen.

Ser frem til widget og reklamefri versjon, jeg betaler gjerne for noe som løser problemet med oppvarmingstimer for meg, samt enkel start av klima fra hjemmeskjerm :)
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

Sverre_E

Dette er fine greier!

Setter også stor pris på muligheten til å sette timer på ladingen i tillegg til klima.  :)

Takk!
Hilsen Sverre
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

gyathaar

For widget har jeg planlagt dette:
batteri-status (grafikk)
ikoner som viser om man er plugget inn, lader, klimakontroll av/på
rekkevidde med og uten klimaanlegg og indisksjon om når status sist ble oppdatert.
knapper for å direkte slå på og av klimakontroll (hvis man lagrer brukernavn/passord vil trenger man kun å trykke på knappene så går det av seg selv)

opsjon i settings for å automatisklogge på og oppfriske data ved valgfritt intervall (muligens: aldri, hvert 5. minutt, hvert kvarter, hver time, hver 3. time, hver 6. time, hver 12. time.)
Dette vil også oppfriske data i widgeten

Lurer på hvor mye det fornuftig bør koste for slik funksjonalitet...
(så at i leaf link appen til iphone koster det 70 kr å aktivere lade timer funksjonen.. og at det er den mest solgte tilleggs-funksjonen der..)

gyathaar

#8
Testet i android 4.2 i emulator.. og dobbel time/minutt popup skjer der også (men kun en popup for dato)
Skal ta en titt, men det bør gå bort unansett når jeg bytter til en enkelt popup for dato og tid.

ehaarberg

Takk for testing, da vet jeg at det ikke er telefonen min som er problemet.

Widget og oppdateringsintervaller er glimrende, høres ut som om jeg kan avinstallere Carwings etterhvert :D

Ang. pris, så er det vanskelig å si, det er jo et krysningspunkt for hvor fortjenesten blir tap pga. for høy pris og denne er vel noe lavere enn det den er for iOS (Grådige android folk :D )
Jeg har personlig en smertegrense på 100 nok for apper, med unntak av GPS-apps, og jeg tror kanskje denne appen kan bli en skikkelig suksess dersom den er priset rundt 40 - 50 kroner.
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

BE

For kr 50,- kjøper jeg umiddelbart! Men det er mulig at det store utlandet syns dette er i meste laget, slik at en pris på $4.99 ville resultert i mye mer salg? Dette avhenger av hva som regnes for smertegrensen i USA, noe jeg ikke aner.

Widget-funksjonene høres veldig bra ut. Et trykk for start lading og start klima er noe jeg har ønsket i et år :)

Tips: I stedet for tidsintervall på oppdatering av widget, kan det vel også være interessant med oppdatering på bestemte klokkeslett?

Ellers fungerer appen 100% på Galaxy Note med Android 4.1.2.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

#11
Fant ut av hvorfor man får doble time-plukkinger på noen nye android versjoner.. ser ut som det er en bug som gjør at callback-funksjonalitet kalles 2 ganger når man trykker på 'set' knappen i dato-velgeren..
(dermed kalles koden min for å sende opp tids-velgeren 2 ganger)

http://stackoverflow.com/questions/11444238/jelly-bean-datepickerdialog-is-there-a-way-to-cancel/11493752 (problem #2 )

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=34833

Kryten

Nå vet ikke jg hvordan timer funksjon for start av forvarming fungerer vi denne appen men jeg syntes det hadde vært kjekt med mulighet for å sette opp likt som i bilen. Altså kunne velge flere dager og samme tidspunkt. Selv bruker jeg klimatimer på morran og må huske å starte varmeren før jeg kjører fra jobben.

Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

BE

Knallgod idé av Kryten, her har Gyathaar en mulighet til å rette opp i svakheter i timerfunksjonen til Nissan. Altså en mulighet til å sette flere timere pr dag.

Ved å legge kildekoden til Carwings-appen ut som open source, ville Nissan gratis fått masse gratis utvikling av systemet.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

Sitat fra: Kryten på fredag 11. januar 2013, klokken 08:24
Nå vet ikke jg hvordan timer funksjon for start av forvarming fungerer vi denne appen men jeg syntes det hadde vært kjekt med mulighet for å sette opp likt som i bilen. Altså kunne velge flere dager og samme tidspunkt. Selv bruker jeg klimatimer på morran og må huske å starte varmeren før jeg kjører fra jobben.
Jeg har planlagt slik funksjonalitet :)

Derfor jeg har egne tabs for lading og klima istedenfor å legge alt på en side (for å ha plass for flere timere)

Men foreløpig benytter jeg bare de innebygde timerene i carwings, og de gjelder kun èn gang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA