Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid

Startet av ehaarberg, fredag 25. januar 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

gyathaar

Tror nesten jeg på lage bilder for lading på, oppdater  og ac på/av for at alt skal vises alle steder
(tekststørrelsen avhenger av innstillingene på den enkelte telefonen)

RuneW

Sitat fra: gyathaar på fredag 25. januar 2013, klokken 13:42
Tror nesten jeg på lage bilder for lading på, oppdater  og ac på/av for at alt skal vises alle steder
(tekststørrelsen avhenger av innstillingene på den enkelte telefonen)

Ikoner er nok en veldig god ide! Lettere å oversette også ;-)

Ellers er det jo en god del plass å spare på å gjøre ladestatus-regnbuen mindre. JEG har i alle fall ikke noe behov for at den er såpass høy (mulig andre har andre meninger her).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

gyathaar

Det er ikke noe problem å ha flere alternative widget layouts forresten.
Kan legge en opsjon for å bytte layouts på oppsett-skjermen
(erstatte knappen for å aktivere widget hvis widget er aktivert)

RuneW

Jeg er uansett fornøyd med widgeten som kom med 1.22. Alt videre arbeider fra deg blir en ren bonus  :)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Kryten

#95
Jeg har valgt å legge den med høyde på 2 (har satt opp 5x6 i launcheren ). Funker helt topp...  Veldig bra app
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

gyathaar

Lastet opp versjon 1.25 nå med støtte for å kunne bruke alternativ europeisk server (den som offisiell android app bruker)

Ingen støtte for klima- eller lade-timer på den serveren, men raskere innlogging.. og er greit å ha alternativ hvis den andre skulle gå ned igjen.

Har også nå caching av alle verdier slik at innlogging ikke lenger er nødvendig i appen (untatt første gang eller når man bytter server)

BE

Etter at du fikset "et trykk for klima" med widget, har jeg ikke benyttet timerfunksjonen i appen en eneste gang. Din widget er genial!

Med alternativ innlogging regner jeg med at oppdatering samt start av klima og lading også vil skje raskere fra widget, så dette blir bare bedre og bedre. Jeg er kjempefornøyd, og kan ikke anbefale denne appen nok :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

Tenkte jeg skulle nevne at jeg kan logge inn på den japanske serveren også... tipper den fungerer som en global innlogginsserver...

Så hvis man har versjon 1.31 (fikset en typo), har man en 3. server for innlogging hvis carwings trøbler...
(Men, hvis man logger inn på denne serveren kan man ikke logge inn på den normale europeiske serveren før sesjonen på den japanske severen har utløpt.. tar ca 2-3 timer virker det som, den europeiske android-serveren kan man derimot fint logge inn på)

Rio

Hei,

Igjen takk for meget nyttig app. Hvor mye koster widget og reklamefri versjon? (Det fremgår ikke før man taster inn kredittkort, og det har jeg ikke gjort enda.)

Selges det til person eller til device? Altså, hvis jeg betaler fra mobiltelefonen (fra min konto), vil widget også fungere på tab, eller må jeg betale to ganger?

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

En annen ting:

Jeg har opplevd at den henger noen ganger på "oppdater". Jeg antar at det skyldes at:

1) Nissan-serveren svarer ikke
2) Mobiltelefonen mister PDP Context fordi den faller av nettet (i en heis, eller lignende) og får en ny IP-adresse etterpå.
3) Mobiltelefonen går fra wifi til 3G, og får ny IP-adresse.

Det som ville vært fint var hvis man kunne trykke på "Stopp" (steng appen), og så starte på nytt. Slik det er nå må man restarte mobilen for å komme ut av loopen.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Et lite spørsmål til:

Hva er det som skjer når man trykker på "Oppdater"?

Først går det en stund, og hvis man så trykker på nedre del av displayet, så oppdateres den med verdiene som er cachet på serveren? Etter en stund kommer oppdaterte verdier fra bilen?

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gyathaar

Sitat fra: Rio på torsdag 07. februar 2013, klokken 17:06
Hei,

Igjen takk for meget nyttig app. Hvor mye koster widget og reklamefri versjon? (Det fremgår ikke før man taster inn kredittkort, og det har jeg ikke gjort enda.)

Selges det til person eller til device? Altså, hvis jeg betaler fra mobiltelefonen (fra min konto), vil widget også fungere på tab, eller må jeg betale to ganger?
6kr for å fjerne reklame og 50 kr for widget (avhenging av valuta.. men regner med du bruker norske kroner :))
Det selges til google konto.. så hvis du er logget inn med samme google-konto på begge , så holder det med en gang.

gyathaar

Sitat fra: Rio på torsdag 07. februar 2013, klokken 17:13
Et lite spørsmål til:

Hva er det som skjer når man trykker på "Oppdater"?

Først går det en stund, og hvis man så trykker på nedre del av displayet, så oppdateres den med verdiene som er cachet på serveren? Etter en stund kommer oppdaterte verdier fra bilen?
nesten..
appen sender request som oppdaterer server med verdier fra bilen, og så henter appen verdier fra server igjen.

men hvis man ikke er innlogget når man trykker oppdater, så logger appen inn først, og innloggingskallet vil samtidig returnere de siste verdiene som ligger på server.

gyathaar

Sitat fra: Rio på torsdag 07. februar 2013, klokken 17:10
En annen ting:

Jeg har opplevd at den henger noen ganger på "oppdater". Jeg antar at det skyldes at:

1) Nissan-serveren svarer ikke
2) Mobiltelefonen mister PDP Context fordi den faller av nettet (i en heis, eller lignende) og får en ny IP-adresse etterpå.
3) Mobiltelefonen går fra wifi til 3G, og får ny IP-adresse.

Det som ville vært fint var hvis man kunne trykke på "Stopp" (steng appen), og så starte på nytt. Slik det er nå må man restarte mobilen for å komme ut av loopen.
Hmm.. ja det kan være slike ting... må gjøre appen litt mer robust i behandlingen av dette.. en timeout på requestene bør hjelpe litt (det er default ingen timeout på slike requester i android tror jeg).

Ellers trenger man ikke reboote telefonen.. man kan stenge den fra innstillinger -> programmer -> alle -> leaf manager -> tving stopp (det er i alle fall der det ligger på min samsung s2) eller diverse programmer man kan laste ned..

Ellers kan jeg kanskje legge til en knapp for å avslutte appen også..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA