Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid

Startet av ehaarberg, fredag 25. januar 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

RuneW

Et par ting til:

1. Ser at widgeten har "klimakontroll: På".
Ønske: "klimakontroll: startet kl xx:xx" som på appen, evt "På (i xx min)". Noen ganger er det kjekt å vite hvor lenge den har gått.

2. Det er en del widgets som når man "klikker" på den starter hoved-app'en. Kunne dette ha vært en ide her også?

Takk for bra arbeid. Vi ser fram imot videre utvikling!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

BE

RuneW, Punkt 2. Det er bare å trykke på batteristatus på widget, så starter hovedappen :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

#77
Den er 4x1 på min telefon.. et lite problem med at noen telefoner ignorerer å legge på automatisk ramme rundt slik som det skal gjøres fra ICS og oppover.. prøver å finne en løsning på det slik at den blir 4x1 alle steder.. :)
Telefonen din ser ut til å legge på noen veldig tykke rammer.. slik at den dermed utvider høyden for å kunne få plass..

Problemet med der er at hvis den er 4x1 er det ikke plass til å skrive tidspunkt for stopp og start :)

Kanskje jeg må gjøre den om til 3x2 istedenfor :p

hvis du trykker på battery-bar starter den hovedprogrammet.. burde kanskje gjøre det om slik at det gjelder hele appen (untatt knapper) istedenfor..

PS! tror jeg satt flag slik at widget kan resizes... hvis du får til den kan du kanskje greie å få den til å ta mindre plass..

RuneW

Jeg kan resize, men den spretter tilbake til 4x2 når jeg slipper opp igjen.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

gyathaar

Beklager at det er noen småfeil forresten.. men dette er første androidappen som jeg lager (bortsatt fra noen små til min egen telefon.. og da trenger man ikke å tenke på mange forskjellige layouts :P )

Tok nettopp en nærmere titt på å bruke innloggingen som brukes av den europeiske offisielle androidappen..
Innloggingen går lynraskt.. men det er noen begrensninger:

- ikke mulig å sette timer for klimaanlegg (ikke mulig å se når timer er satt på andre interface heller)
- ikke mulig å se når  klimaanlegg sist stoppet (det er mulig å se når det sist ble startet hvis det fremdeles er på)

Usikker om det er mulig å sette timer for lader, men tipper det ikke er mulig heller.

Ellers bruker den CET tidszone istedenfor UTC .. så vil måtte modifisere kode litt for å kunne støtte begge..

Kan legge den inn som et ekstra valg under innloggingsliste.. (men disable enkelte knapper og statusfelt når den er valgt)

Tror det kommer litt lengre ned på prioritetslista..

(ellers litt interessant at de har lagt til norsk oversettelse i appen sin.. men kun hvis man har nynorsk, ikke bokmål satt på telefonen.. mens oversettelsen er på bokmål :p )

ElPingus

Jeg synes Widgeten er helt super. Den har akkurat det den trenger å ha, hverken mer eller mindre og passe størrelse. Bruker den på galaxy sII
Kjører svart Leaf anskaffet i juli 2012

Arha

Skulle det ikke være en Start lading-knapp nå? Jeg finner ikke det hos meg med ver 1.21
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

gyathaar

Har ikke lagt inn i standard-widgeten ennå.. men det fins en widget nummer 2 med kun den knappen hvis du trenger den :)

RuneW

#83
Sitat fra: gyathaar på tirsdag 22. januar 2013, klokken 16:12
Den er 4x1 på min telefon.. et lite problem med at noen telefoner ignorerer å legge på automatisk ramme rundt slik som det skal gjøres fra ICS og oppover.. prøver å finne en løsning på det slik at den blir 4x1 alle steder.. :)
Telefonen din ser ut til å legge på noen veldig tykke rammer.. slik at den dermed utvider høyden for å kunne få plass..

Vel, telefonen min er jo en Nexus, så kjører så ren Android som det er mulig - uten noe ekstra dilldall...

Jeg legger merke til at knappene ikke er "aligned" (i mangel av noe norsk ord) vertikalt. Kan det være at widgeten er det bittelille for høye til at den får plass som 4x1 i 4.2.1? Hadde du giddet å prøve å gjøre den et par pixler lavere bare for å teste om det er dette? Det virker som det fint er mulig å minske høyden på knappene noe.

Som du kan se så vises widgeten også som 4x2 i widget-listen. Det er sikkert derfor jeg ikke klarer å skalere den ned til 4x1. Det virker rett og slett som Android 4.2.1 mener den er for høy til å være en 4x1-widget...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

ehaarberg

Sitat fra: gyathaar på mandag 21. januar 2013, klokken 22:06
#"%¤&# Fant ut at jeg kan simulere det som skjer med i sette developer options i telefonen til å ikke tillate noen bakgrunnsapplikasjoner... hmm.. hvordan løse det tro...
Antar du har flere prosesser som kjører i bakgrunnen og at det er det som gjør at den blir flippet ut siden jeg ikke har satt at den skal gjøre periodiske kall (for å spare batteri)

Uten at jeg skal kalle meg en ekspert her, så mener jeg at dersom appen skal ligge i minnet til enhver tid, så krever dette at appen har et ikon i "oppgavelinjen" på toppen av telefonen.  Jeg har og har hatt flere apper hvor man kan velge om ikonet skal være der eller ikke, men dersom man fjerner dette så kan ikke utvikler garantere at appen vil holde seg i minnet og fungere som den skal.
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

gyathaar

#85
Løste den med å bufre nødvendige resultater fra oppslag på "disk" slik at widgeten fungerer helt fint uten å ha noen som helst data i minne (ved behov for data populeres de deler av appen som trengs av widget med data fra buffer frem til reelle data er tilgjengelige).

Må fremdeles legge til kode slik at den normale appen også bruker disse dataene (da vil det aldri være behov for å vente på at appen logger inn bortsett fra ved innlogging av ny bruker)

BE

YES!
På versjon 1.22 var omsider widgeten 4x1 på min telefon. Flott at du fikk plass til ladeknapp!

Denne appen blir bare bedre og bedre  ;D
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

RuneW

Sitat fra: BE på fredag 25. januar 2013, klokken 10:20
YES!
På versjon 1.22 var omsider widgeten 4x1 på min telefon. Flott at du fikk plass til ladeknapp!

Denne appen blir bare bedre og bedre  ;D
Enig!  Endelig 4x1 hos meg også. Noen tekster blir litt klippet, men det d****r jeg i.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

gyathaar

Sitat fra: RuneW på fredag 25. januar 2013, klokken 10:49
Sitat fra: BE på fredag 25. januar 2013, klokken 10:20
YES!
På versjon 1.22 var omsider widgeten 4x1 på min telefon. Flott at du fikk plass til ladeknapp!

Denne appen blir bare bedre og bedre  ;D
Enig!  Endelig 4x1 hos meg også. Noen tekster blir litt klippet, men det d****r jeg i.

Grr.. må justere tekststørrelsen litt da skjønner jeg..

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA