Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid

Startet av ehaarberg, fredag 25. januar 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

Trond.Strom

Super App, har nå kjøpt widget, enn så lenge ser den bare bra ut på telefonen :)
lurer på om det er mulig å få inn en stopp lading knapp?
Jeg lader stort sett på jobben, men av og til på søndagene lader jeg litt hjemme for å ha margin til kaldt vær på vei til jobben mandag morgen.
Pleier å stoppe ladingen +-6 streker og gjør det nå ved å gå ut og koble fra lader fysisk for så å koble til lader igjen for å kunne ha forvarming på mandags morgen.

så en stopp lading knapp som jeg kan klikke på når jeg føler jeg har ladet nok hadde vært finfint

T

gyathaar

Det hadde vært supert med en stopp lading, men det vil kreve at du kjøper en robot som kan trekke it ladekontakten eller noe slikt :)

Det virker ikke som det er støtte for å stoppe lading fra carwings dessverre.

BE

Sitat fra: Trond.Strom på mandag 21. januar 2013, klokken 11:29
Jeg lader stort sett på jobben, men av og til på søndagene lader jeg litt hjemme for å ha margin til kaldt vær på vei til jobben mandag morgen.

Det samme gjør jeg, og til min store glede så støtter denne appen også å sette timer på når ladingen skal starte. Tidsuret i bilen er satt til å være ferdigladet når jeg er ferdig på jobb, og bilden vil derfor ikke lade på søndags kveld. Når bilen står hjemme står den tilkoblet en 16 ampere lader, og da vet jeg at jeg lader med ca. 2 streker i timen. Jeg legger derfor inn timer på laderen at den skal starte ladingen f.eks. en time før avgang, og da vet jeg at det er tilstrekkelig til å komme meg til jobb.

Slik klarer jeg meg greit uten "stop lading"-knapp, som forøvrig ikke er støttet av Nissan sitt CarWings-system.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Trond.Strom

Hei
Har prøvd start lade timeren som du sier, men har bare 10A hjemme.

Prøvde dette forrige helg, men selvom jeg har climatecontrol priority satt opp i bilen så var ikke bilen varm om morran. Derfor gikk jeg tilbake til start lading og så ut en kjapp tur i tøflene for å koble fra og til igjen på søndags kvelden

T

gyathaar

Tror jeg har fått fikset alle issues med widget etter at telefonen har sovet en stund..

Knappene skal alltid fungere nå og automatisk logge en inn hvis det trengs

men det er mulig at man må gjøre innlogging via settingsskjermen (manuell eller automatisk) etter at man har oppgradert til 1.20 for at knappene skal virke 100% etter dvalemodus

BE

Det ser fortsatt ut til at widget "dør" etter dvale. ( versjon 1.20)

gyathaar

Sitat fra: BE på mandag 21. januar 2013, klokken 21:57
Det ser fortsatt ut til at widget "dør" etter dvale. ( versjon 1.20)
Hmm... Hvordan oppfører den seg etter at dette skjer?
Var knapper grået ut?

#"%¤&# Fant ut at jeg kan simulere det som skjer med i sette developer options i telefonen til å ikke tillate noen bakgrunnsapplikasjoner... hmm.. hvordan løse det tro...
Antar du har flere prosesser som kjører i bakgrunnen og at det er det som gjør at den blir flippet ut siden jeg ikke har satt at den skal gjøre periodiske kall (for å spare batteri)

gyathaar

Ok.. lastet opp en ny versjon 1.21 som jeg er 99% sikker skal løse de siste problemene med widget og dvalemodus..

La også til en enkel start lading widget (gjorde ikke mye jobb med layout der.. skal fikse på senere)

Rio

gyathaar:

Meget fin app! Tusen takk!

Jeg bruker appen på Samsung Tab 10.1", og skjermbildet legger seg sidelengs. Den retter seg ikke etter hvilken retning man holder skjermen. (Heller ikke på HTC Desire HD.)

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gyathaar

Hmm... Tror jeg låste skjermbildet i portrett format i tidlig kode fordi layouten hadde problemer i landskapsmodus på små skjermer.. Hadde ikke lagt inn scrolling enda...
Skal fjerne låsen til portrettformat i neste versjon.. Hadde glemt av det

Rio

Sitat fra: gyathaar på tirsdag 22. januar 2013, klokken 00:32
Hmm... Tror jeg låste skjermbildet i portrett format i tidlig kode fordi layouten hadde problemer i landskapsmodus på små skjermer.. Hadde ikke lagt inn scrolling enda...

Nakken min er evig takknemlig! :)

Litt småplukk:

Teksten til høyre for "ladegrafen" har veldig liten skrift på min skjerm. Hva med å legge dem inn under "ladegrafen", for da kan du bruke større tekst.

"Ladestatus" i et ord.

=====

Den norske "Nissan Leaf" (den man laster ned her på forum) samt Open Wings logger seg på med en annen metode enn den engelske Nissan Leaf appen man får på Google Play. Sistnevnte er veldig mye raskere, og fungerte også mens det "langsomme" påloggingssystemet ikke funket i en periode i fjor.

Kjempeflott utført arbeid!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

BE

@gyathaar: Det ser ut til at dvalefunksjonen på widget nå er fikset :-)

gyathaar

gyathaar

Sitat fra: Rio på tirsdag 22. januar 2013, klokken 01:06
Sitat fra: gyathaar på tirsdag 22. januar 2013, klokken 00:32

Nakken min er evig takknemlig! :)

Litt småplukk:

Teksten til høyre for "ladegrafen" har veldig liten skrift på min skjerm. Hva med å legge dem inn under "ladegrafen", for da kan du bruke større tekst.

"Ladestatus" i et ord.

=====

Den norske "Nissan Leaf" (den man laster ned her på forum) samt Open Wings logger seg på med en annen metode enn den engelske Nissan Leaf appen man får på Google Play. Sistnevnte er veldig mye raskere, og fungerte også mens det "langsomme" påloggingssystemet ikke funket i en periode i fjor.

Kjempeflott utført arbeid!

Skal få gjort litt med scalering på større skjermer snart

Tok en titt på den nye appen.. den bruker en annen server og url, men ser ut som man får logget inn med samme xml som gammel innlogging..
men appen bugger ut på svaret den får tilbake.. skal se om jeg får fikset det senere idag (etter jobb)

RuneW

Har nå kjøpt widgeten for å vise min støtte. Morsomt med en "lokal" utvikler og det skjer jo forbedringer hele tiden og det er litt morsomt!

Ble litt paff når jeg fyrte opp widgeten og alt var grået ut, men den kom seg etterhvert. Kjører på en Nexus 4 med 4.2.1.

Ett spyrgesmål: Er det noe galt hos meg eller er det meningen at det ikke er noe i den nedre halve del av widgeten (skjermdump under). Om det likevel ikke skal være noe der så hadde det vært supert om det var en 4x1 versjon av widgeten for å spare plass.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA