Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid

Startet av ehaarberg, fredag 25. januar 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

BE

Fikk den nå :-)

Mangler "start lading" på widget, men regner med at det er på gang. Endelig etter 14 måneder med Leaf er det nå en hurtigtast for aktivering av klima!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

Vet ikke om det er helt klart fra UI, men hvis du trykker på batteri-bar får du opp den vanlige appen forresten.

gyathaar

For dere som har betalt for widget...
Opplevd noen problemer så langt?

Når det gjelder start lading på widget, er det noe som brukes ofte nok til at jeg skal spandere plass til det på widgeten? Kan kanskje gjøre batteri-linja mindre og plassere over oppdater-knappen..

leafster

Hadde vært flott med start lading på widget. Bilen vår lades alltid til 80, men i helgene pleier jeg å starte lading når jeg står opp for litt ekstra rekkevidde.

BE

Widget er litt ustabil. Etter en stund står det bare "oppdater widget" eller noe slikt, og valgene er helt grået ut. Da må jeg uansett vente til appen er innlogget for jeg får startet klima, så da er jeg like langt.

Jeg skulle gjerne hatt en shortcut som jeg bare trykket på som uansett bare logget seg inn og aktiverte klima. Uavhengig om det er 5 minutter eller 5 døgn siden sist jeg brukte denne. Ikke fult så fancy, men som bare fungerte. (Regner med at det er enkelt å legge til flere enkle widget i appen)

Når det gjelder plass til en knapp for "start lading", så er det jo bare øvre halvdel av arealet på widget som er i bruk, så det må vel være plass på bunnen?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

Sitat fra: BE på søndag 20. januar 2013, klokken 17:13
Widget er litt ustabil. Etter en stund står det bare "oppdater widget" eller noe slikt, og valgene er helt grået ut. Da må jeg uansett vente til appen er innlogget for jeg får startet klima, så da er jeg like langt.
Hmm.. det skjer ikke for meg.... Står muligens 'aktiver widget'?
I så fall er det en bug... skal prøve å lokalisere hvordan det kan skje (widgeten har mistet data om den er aktivert eller ikke og må sjekke med play store på nytt for å verifisere det.. og det har tydeligvis feilet)

Sitat
Jeg skulle gjerne hatt en shortcut som jeg bare trykket på som uansett bare logget seg inn og aktiverte klima. Uavhengig om det er 5 minutter eller 5 døgn siden sist jeg brukte denne. Ikke fult så fancy, men som bare fungerte. (Regner med at det er enkelt å legge til flere enkle widget i appen)
Skal se hva jeg kan gjøre.

Sitat
Når det gjelder plass til en knapp for "start lading", så er det jo bare øvre halvdel av arealet på widget som er i bruk, så det må vel være plass på bunnen?
Hvis det er plass på bunnen må det være noe feil med skaleringen på større skjermer... på mindre skjermer er det ikke noe ekstra plass :p

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

#52
Sitat fra: BE på søndag 20. januar 2013, klokken 17:59
Ja, det stemmer, det står aktiver widget.
Vet du om det kan stemme at oppdateringen skjer ca hver 30 min? (aktiveres eller ikke aktiveres?)

Ellers litt interessant at widgeten din er dobbel så høy som min. men skaleringen i bredden virker som den er den samme

gyathaar

Tror jeg fant problemet med at widget ble deaktivert.. hadde en verdi som var satt til true som skulle vært false :)
(så hvis man ikke hadde aktiv nettverksforbindelse når visse ting skjedde, ble den deaktivert)

Neste sted.. fikse layout og legge til lade-knapp i widget (knapp er faktisk der og virker i 1.19 som jeg nettopp lastet opp, men den er deaktivert fordi ingen sted å sette den slik at det virker på små skjermer)


mandresen

Kjempeapp, godt jobbet.
Men min widget er 1 rad høy og jeg ser litt av knappene så jeg vet ikke hva det står på knappene.

Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

gyathaar

Ok ser.. hva som skjer med innloggingen på widget.. hvis den ligger i dvalemodus over lengre tid mister den innloggingsinfo...
Skal fikse asap

ehaarberg

Sitat fra: mandresen på søndag 20. januar 2013, klokken 19:34
Kjempeapp, godt jobbet.
Men min widget er 1 rad høy og jeg ser litt av knappene så jeg vet ikke hva det står på knappene.

Dette er nok pga. skjermstørrelse eller at du har en "launcher" som tillater å endre størrelse på widgeten.  Hvis det siste er tilfelle så må du holde på widgeten, og velge "Resize", evt. bare dra i de pilene som kommer rundt widgeten.
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

BE

Sitat fra: gyathaar på mandag 21. januar 2013, klokken 08:49
Ok ser.. hva som skjer med innloggingen på widget.. hvis den ligger i dvalemodus over lengre tid mister den innloggingsinfo...
Skal fikse asap

Suverent, jeg merker også at Widget er "død" etter en stund, men du er nå på saken.

Størrelsen jeg hadde på min widget var nok et resultat av Launcheren jeg brukte, og at widgeten er så "stor" at den ikke klarte krympe den tilstrekkelig til at den kunne gå inn på en rad. Når jeg satte antall rader til standard 5 rader, og ikke 6 rader som jeg hadde, så gikk widgetden inn på en rad slik den var designet for.

En enkel widget størrelse 1x1 for start klima, som både logger inn og starter uavhengig av tid siden sist bruk, vil også være velkommen. Tilsvarende for start lading, og stop klima er også kjekt. Brukerne kan da plassere disse hvor de vil på sine hjemmeskjermer.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kryten

Sitat fra: BE på mandag 21. januar 2013, klokken 09:27
En enkel widget størrelse 1x1 for start klima, som både logger inn og starter uavhengig av tid siden sist bruk, vil også være velkommen. Tilsvarende for start lading, og stop klima er også kjekt. Brukerne kan da plassere disse hvor de vil på sine hjemmeskjermer.

Dette hadde vært hendig ja. Da også med en notifikasjon for å bekrefte at klima / lading er stoppet / startet
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

gyathaar

Skal få laget knapper etter at jeg fikser problemet med død widget.

Forholdsvis enkelt å gjøre.. tar bare litt tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA