Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid

Startet av ehaarberg, fredag 25. januar 2013, klokken 12:51

« forrige - neste »

BE

Gyathaar, jeg må bare få skryte enda mer av applikasjonen din.

Jeg merket nettopp nå at en ikke trenger å vente til den er innlogget for å kunne velge start/stopp på klima. Med andre ord kan jeg få startet klimaanlegget i løpet av 3-4 sekunder etter at jeg plukker opp telefonen!  Dette er det ingen andre applikasjoner som tillater, og gjør hele operasjonen mye mer behagelig.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

Ja.. det er mulig så lenge den gamle innloggins-sesjonen ikke har timet ut ennå..
Har ikke fått lagt inn sjekker for om ny innlogging trengs eller ikke, derfor forsøker den å logge inn på nytt ved oppstart.

ehaarberg

Dette blir bare bedre og bedre, kanon jobb du gjør her gyathaar!

Jeg trigget litt på ideen om oppdatering av status på bestemte tidspunkt, genialt at man f.eks. man-fredag kan sette oppdatering kl 17, da jeg skal kjøre fra jobb.  Jeg hadde satt mer pris på den funksjonaliteten enn oppdatering hver time osv.
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

Kryten

Det er en fantastisk APP. Jag har båre Open Wings og nissanas offiselle app.
Jeg bruker helst Leaf Manager. Den er raskere og mindre trøblete enn de andre..
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Denne appen er bare genial  :) Ikke bare fungerer den på ICS, men den er bare genial i sin enkelhet. Er eneste app jeg bruker nå!
En aldri så liten kaktus til Nissan som med alle sine ressurser ikke gidder å prioritere Android brukere i Europa generelt, og norske kunder spesielt.

RuneW

Hei, jeg vet ikke om app'en gjør en auto-innlogging når den blir starter, men hvis den gjør det; Hadde det vært mulig å få den til å starte rett på home-skjermen?

Bra jobb!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

sla

6kr for å disable ads er litt for billig. Syns du burde øke prisen iallefall til 18kr / $3.
Iallefall så har jeg betalt. Super app. Håper du fortsetter utviklingen. Verdensherredømme venter...  ;D
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

BE

Enig!

Jeg har ikke reklame på min telefon, men valgte likevel å betale for å støtte Gyathaar.

Venter spent på versjon med widget  :P

gyathaar

Ser ikke ut som de som bruker denne appen klikker så veldig mye på reklame.. så satte det lavt (og regner med at mange som bruker leaf også har reklame sperret uansett :)
Regner ikke med å tjene noe mye på den funksjonen, la den mest til for å teste hvordan inn app billing fungerer før jeg lager widget som koster mer...

Så langt har bare 6 personer betalt for det, 5 av dem fra Norge.. selv med 6kr per er det mye mer enn de 41 cent som jeg har fått på reklame så langt :p

bno

Sitat fra: sla på lørdag 12. januar 2013, klokken 19:36
6kr for å disable ads er litt for billig. Syns du burde øke prisen iallefall til 18kr / $3.
Iallefall så har jeg betalt. Super app. Håper du fortsetter utviklingen. Verdensherredømme venter...  ;D

Enig
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Slå klimakontroll på. Fikk (raskt ;D) respons "Started at " Når jeg slo denne av fikk jeg ikke bekreftelse på dette. Forventet "Stopped at" hadde vært grei ledsaging av det valget.

Bjørn
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

gyathaar

Sitat fra: bno på søndag 13. januar 2013, klokken 08:40
Slå klimakontroll på. Fikk (raskt ;D) respons "Started at " Når jeg slo denne av fikk jeg ikke bekreftelse på dette. Forventet "Stopped at" hadde vært grei ledsaging av det valget.

Bjørn
Hmm.. ja.. kan godt hente ut de dataene og skrive ut om ønskelig.

Har oppdaget at hvis jeg lar appen kjøre over natta, så greier den ikke å koble seg til carwingsserveren (og skriver heller ikke ut noen feilmeldinger.. bare henger på nettverkstilkoblingen)...

Noen andre som har opplevd denne feilen? Blir vanskelig og spore opp og finne hvis jeg my vente flere timer mellom hver test :p

sla

VELDIG fornøyd med LEAF Manager  :D
Kan du si noe om hvilke funksjoner som kommer fremover?
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

gyathaar

For øyeblikket jobber jeg med å fikse noen bugs slik at den kjører stabilt på alle typer apparater..

Virker som den har en tendens til å kræsje når man skifter til hjemmeskjermen på galaxy tab / note..

Noen av dere som har dette og opplever dette? (var noen som leverte inn en crash rapport for galaxy note 2 som var skrevet på norsk)

Neste steget er å legge inn funksjon for automatisk oppdatering ved gitte tidsrom/tidspunkt.. (i første omgang hver x minutt/time/ved innlogging)

Deretter lage widget for hjemmeskjerm med allt det som ligger på hjemmeskjermen nå plus start/stop klimaanlegg (widget wil koste penger)

Deretter lage kalenderfunksjon der men kan sette at f.eks :
at klimaanlegg skal starte klokka 08:00 på hverdager hvis ikke plugget inn
at klimaanlegg skal starte klokka 07:00 på hverdager hvis plugget inn
at lading skal starte klokka 12:00 på lørdager
oppdatere status klokka 17:00 på hverdager

deretter muligens kartintegrasjon... muligens ladestasjoner, sende kjørerute til telefon, beregnet antatt strømforbruk .. vet ikke om jeg kommer til å legge dette til eller ikke

BE

Jeg har en Galaxy Note med Android 4.1.2 og jeg har enda ikke opplevd en FC på Leaf Manager. Den originale Nissan appen krasjer derimot hver eneste gang jeg ber om oppdatering.

Gleder meg til widget hvor jeg kan starte klima med et trykk!  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA