Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av BauDemo, fredag 25. januar 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

BauDemo

I could not find anything specific about the specification of the pilot signal from the PCS to the car for the cars with the european charging inlet - the blue one.

Is the only difference between the euro version and the us version the physical inlet or are there any other differences?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

elektrolux

The Blue innlet and the J1772 innlet should be the only differenses.

Any standard EVSE with the right Blue plug will work on the Think.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

BauDemo

Thanks for answering this one!

Does this mean that if the EVSE generates a pilot signal indicating that only 6A are available the car would not request more?
Do you know what the compliance time is - how much time does it take for the car to comply with change in the pilot signal?


laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

elektrolux

I don't know the time, but the prinsiple is that the pilot signal is there when you connect the EVSE circuit. The car looks at the signal and tests its impedance by checking how muct its amplitude falls when loaded.
Once pilot signal is checked and tested, the cars relay open to let the power go to the charger.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA