Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Smidig bilhandel på Finn

Startet av teddytusen, onsdag 05. mars 2025, klokken 21:38

« forrige - neste »

teddytusen

Hei. Skal selge bil i morgen kveld, men kom på at jeg la ut annonsen med min bankid, mens bilen står på kona.. Vil dette bli et problem?

Electric cars in Norway

Sitat fra: teddytusen på onsdag 05. mars 2025, klokken 21:38Hei. Skal selge bil i morgen kveld, men kom på at jeg la ut annonsen med min bankid, mens bilen står på kona.. Vil dette bli et problem?
Hei. Ja jeg mener du må være bilens eier. Men er ikke 100% sikker. Jeg har bare solgt egne biler med dette.

Se kopi her under om flere eiere selv om det er noe annet så tenker jeg det viser hvor rigid smidig bilhandelordningen er :o og bilde.

Håper dog jeg tar feil og at alt er ok for din del.

Kopi:

Q: Flere eiere av bilen som selges
Smidig bilhandel støtter dessverre ikke salg av biler med flere eiere enda. Om man vil bruke tjenesten må medeier fjernes. Dette gjør man enkelt på "Din side" hos Statens vegvesen. Personen som fjernes som eier må bekrefte at dette er i orden.
[color=var(--f-blue-600)]https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/salgsmelding-og-omregistrering/legg-til-eller-fjern-medeier/[/url][/font][/size][/color]

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/22605485000338-FAQ-Smidig-Handel

teddytusen

Det viste seg at dette ikke gikk. Heldigvis var Finn serviceinnstilte og vi slapp å betale for ny annonse. Kona har nå lagt ut identisk annonse, og bankid blir ikke et problem.

Electric cars in Norway

Sitat fra: teddytusen på torsdag 06. mars 2025, klokken 12:53Det viste seg at dette ikke gikk. Heldigvis var Finn serviceinnstilte og vi slapp å betale for ny annonse. Kona har nå lagt ut identisk annonse, og bankid blir ikke et problem.
Supert det ordnet seg :+1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA