Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Høyspenningsstrømkontakt, inkludert eller ikke?

Startet av tomrh, tirsdag 22. januar 2013, klokken 20:41

« forrige - neste »

tomrh

Ja, jeg vet den skal komme. Våren 2013 står det på hurtigladekartet, noe å glede seg til! Men bare et lite hjertesukk...i kveld var den dypt savnet. Kjørte Rindal - Trondheim med iskald bil stort sett i 60 km/t og rakk såviiiidt fram til hurtigladeren på Gløshaugen. På Heimdal var det en blinkende strek og 4 km restrekkevidde, og skilpadda kom ved Tempe. Gleder meg til man kan stoppe på Orkanger og ta seg en pølse mens man hurtiglader, da kan det jo fort bli en behagelig tur å kjøre t/r hytta med trilling også vinterstid.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Håper de klarer å få den opp før 23. juni for da har jeg virkelig bruk for den! ...
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Den settes i drift 25. juni, fikk nettopp svar fra EV Power.
Hipp hurra!! :D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Den var operativ om morgenen 26. juni. All honnør til EV Power som holder tidsfristen!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Strømbil

Flott med ny lader, MEN skal dette bil et tilbud for folk flest må det gjøres noe med ev-power sine abo.

For oss som muligens trenger å bruke hurtiglader 5-10 ganger ila. året, er det urimelig å først måtte betale:

150kr for etablering.
100kr for rfid kort.

49kr i mnd. +100kr pr lading.

Ofte vil en slik hurtiglader kun brukes til å øke rekkevidde noe, og ikke en full lading.
Å måtte betale 100kr for å lade fra 50% til 100% er intet annet enn urimelig.
Hadde de kunne tatt betalt for hvert minutt med denne løsningen, hadde jeg nok gått med på den.(forutsatt at minuttprisen er reell)

Noen som vet om en slik løsning er planlagt?
Svart Nissan Leaf 2013.

Hans Håvard Kvisle

St.Hanshaugen

tomrh

Sitat fra: Strømbil på onsdag 03. juli 2013, klokken 14:59
For oss som muligens trenger å bruke hurtiglader 5-10 ganger ila. året, er det urimelig å først måtte betale:

150kr for etablering.
100kr for rfid kort.

49kr i mnd. +100kr pr lading.
Enig! Det savnes en mellomløsning. EV Power hadde et tilbud en kort tid i august i fjor der man betaler 99,-/mnd som inkluderer 12 ladninger i året, deretter 75,- pr. ladning. Vi rakk akkurat å bestille dette før de tok det bort. Dette har vært helt perfekt for vår bruk hittil, det har gjort at vi har valgt elbil fremfor fossil der det har vært mulig - og det er jo meningen.

Men når kulda setter inn blir faktisk et lad-så-mye-du-vil abo til 299-/mnd lønnsomt for oss nettopp pga. denne Orkanger-laderen, for vi vil behøve 4 hurtigladinger pr. hyttebesøk (der fossilen bruker over 400 kr i bensin + bom), og vi er på hytta ca. en gang i måneden - noe som bare i seg selv finansierer abonnementet. Uten denne er hyttetur med elbil et risikoprosjekt utenom sommeren.

Det er eksempel på at flere hurtigladere i nettverket øker elbilens anvendelsesområde, og plutselig blir et abonnement lønnsomt. Tenk å kunne kjøre så mye og ofte man vil for 299,-/mnd med fossilen, det tror jeg svært mange ville benyttet seg av!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Frodeaasp

Tenkte å bruke hurtigladere på Orkanger i morgen. Er det betaling med Visakort?

tomrh

Sitat fra: Frodeaasp på torsdag 18. juli 2013, klokken 22:53
Tenkte å bruke hurtigladere på Orkanger i morgen. Er det betaling med Visakort?
Nei, det er standard EV Power opplegg med abonnement og RFID. (One RFID to rule them all.) Det står et telefonnr. på boksen der man kan ringe om man ankommer uten brikke og vil lade, så kan de gi midlertidig tilgang og sende regning. Men jeg aner ikke hva det koster og hvilken beredskap de har på det nummeret. Du bør ringe dem først og høre.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Da vi ladet på lørdag var laderen plutselig åpnet opp og man kunne lade gratis. Kan det hende at de har kuttet RFID-opplegget her og skal installere en annen betalingsløsning?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Geving

Jeg tror de slår av betalingen ved lite bemanning.
I sommer var det gratis lading en hel uke, noe som skyldtes lav bemanning hos EVPower.
Litt merkelig, men jeg klager ikke.. ;)

Strømbil

#11
Passerte Orkanger og tok turen innom den nye flotte ladestasjonen. Var gratis også i kveld noe som er helt greit. Selv om jeg lett hadde betalt 40-50kr for ladingen, bare det hadde vært en enkel måte å gjøre det på.
Merk at laderen også har 400v ac 32A mennekes kontakt.
Svart Nissan Leaf 2013.

tomrh

Nå begynner kapasiteten allerede å bli for liten. Fredag ettermiddag stod det en Leaf og ladet da vi kom. Før hun var ferdig, kom Leaf nr. 3 og stilte seg i kø. Da vi akkurat var ferdig kom enda en Leaf. Det trengs et ekstra chademo-uttak der, kjedelig å ha flere Leaf foran seg i køa...
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Strømbil

Kun måttet stå i kø der 2 ganger jeg, noe som forsåvidt er akseptabelt siden jeg bruker den ganske ofte.
Det at det blir flere og flere brukere er positivt. Da kan EvPower fortsette veksten, og bygge flere hurtigladere til oss som virkelig er avhengige av det. Ny lader på støren og berkåk blir perfekt, og vil gi oss mye mer frihet fremover.
Svart Nissan Leaf 2013.

tomrh

Sitat fra: Strømbil på mandag 29. september 2014, klokken 09:38
Kun måttet stå i kø der 2 ganger jeg, noe som forsåvidt er akseptabelt siden jeg bruker den ganske ofte.
Fredag ettermiddag er verst, da er det oss hyttefolk som skal toppe med strøm før videre kjøring mot Hemnekjølen, Hitra, Rindal etc. De siste hyttehelgene våre har det alltid vært opptatt når vi kom. Aldri vært mer enn en Leaf foran oss da, men denne gangen korket det seg opp. Et alternativ kan være å kjøre til Amfi-senteret og lade med 3,6kW  en time - halvannen mens man inntar middag og handler, vil kanskje heller gjøre det hvis det er 2+ Leaf foran i køa ved hurtigladeren...   :-\
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA