Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

i-Miev helt død?

Startet av espenri, mandag 24. februar 2025, klokken 13:48

« forrige - neste »

espenri

i-Miev 2014 gått ca 90k.

Rask oppsummering:

1. Skulle liten tur ut med bilen. Etter at ESP måtte gripe inn på glatta fikk bilen skilpaddemodus. Bilen lot seg kjøre, men kun med nok kraft til å kjøre bortover, nedover og veldig slakt oppover. Fikk lirket meg hjem.
2. Koblet fra 12v batteri for å se om en resett hjalp, og tilsynelatende hjalp det. Kjørte en runde på 2km hvor bilen oppførte seg normalt.
3. Neste gang jeg startet bilen var feilen tilbake.
4. Bilen tok lading så ladet den fullt. Forsøkte også å lade 12v, men det var fullt og tok ikke lading.
5. Selv med fullt batteri gikk ikke feilen bort.
6. Parkerte bilen i ca 2mnd
7. Skulle kjøre diagnosering av bil i dag med ODB.
8. Bilen starter ikke. Viser feilsymbol "Bil med utropstegn" og gir fra seg en jevn pipelyd.
9. Gjenværende rekkevidde viser 65km - batteriindikator viser tomt batteri.
9. ODB vil ikke koble til, så får ikke lest ut feilmelding (dette kan være problem med ODB for alt jeg vet)

Noen som har noen ville ideer om hvor jeg tar dette videre? Bilen begynner jo å dra på åra, og å sette den bort for feilsøking til mange tusen gidder jeg ikke. Fikk det bare litt travelt med å få den til å funke igjen siden den andre bilen jeg har også konka i helgen :/
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

kaiat

Det er mulig at 12V-batteriet ditt er modent for utskiftning.

TB

En pipelyd kan være bremsekraft forsterker? Den lagrer en jevn pipelyd. Usikker om den nekter å starte med defekt vakuum pumpe?

Enig i å sjekke 12V batteri faktisk er ok.

ODB leser, er det en slik blåtann variant som kobles via mobilen? De kan være komplekse å koble til etter min erfaring. Spesielt de rimelige kopiene.
Usikker om blåtann variant klarer å lese ut feilkoder? En tid siden jeg har gjort dette nå, kan være kommet flere apper.

Eller et egen diagnose apparat?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA