Kan man bruke myaudi appen til å betale for lading?

Startet av Knusse, torsdag 06. februar 2025, klokken 15:35

« forrige - neste »

Knusse

Hei, jeg må spørre.
Hvis det er mulig å betale for lading via appen, hvordan gjøres det og fungerer det feks hos recharge?

Det er noe jeg misser her tror jeg😔

Orbit

Ja. Du kan lade hos Recharge, og mange andre operatører.

Først må du opprette en ladeavtale, enten på nettsiden, eller i app under profil (personikon nederst til høyre) -> Audi Charging -> Avtaleoversikt. Du kan også bestille RFID-ladekort på samme sted, som blir knyttet til samme avtale. (Vil anbefale å ha dette som en backup, samt at det mange ganger er raksere å sveipe dette kortet enn å starte lading i app'en - spesielt i utlandet eller andre steder med dårlig mobildekning).

For å starte lading i app'en går du til kartet. Nede til venstre er det tre ikoner, hvor det øverste slår på visning av ladestasjoner. Deretter kan du velge "Audi Charging" på toppen, for å kun vise de plassene som er inkludert i avtalen. Klikk på kartnålen der du skal lade, deretter "Velg ladestasjon", og så stolpen du vil starte. Du kan stoppe lading i app'en, eller med knappen ved ladeporten. Du kan som oftest ikke stoppe lading på selve ladestasjonen når du har startet lading i app'en. (Starter du lading med RFID-kortet, får du også mulighet til å stoppe lading på ladestolpen ved å sveipe kortet en gang til. Dette for å autorisere at det ikke er noen andre som stopper ladingen din)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Knusse

supert, det var dette jeg ikke fant ut av. Takk!

Jeg fikk 1000kr av Audi til å bruke via appen, så nå får de ben å gå på også 😊

Electric cars in Norway

Sitat fra: Knusse på torsdag 06. februar 2025, klokken 23:31supert, det var dette jeg ikke fant ut av. Takk!

Jeg fikk 1000kr av Audi til å bruke via appen, så nå får de ben å gå på også 😊
Fint at du fikk 1000 kr :+1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA