Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer

Startet av hELgenen, tirsdag 04. februar 2025, klokken 19:37

« forrige - neste »

hELgenen

Er det noen der ute som har G6 og kan komme med litt tilbakemeldinger om hvordan det er å eie denne?

GeirHM

Du verden, her var det ikke mye aktivitet. Men så har ikke G6 akkurat vært noen kiosk velter, så langt. Eller, om den har vært det, så har de liksom vært en av mange slike? Altså, en av mange alternativer til Model Y som nettopp har dukket opp. BYD, NIO, Hyundai, ja selv Volvo og Audi har vel meldt seg på i denne klassen?

Men for oss som kommer fra en årrekke med Tesla må jo nikke gjenkjennende til det denne tilbyr? Er det ikke også slik at det var en ansatt som stjal med seg autopilot konseptet fra sin tidligere arbeidsgiver, altså Tesla?

Uansett, jeg har prøvekjørt og gjenkjenner DNAet. Ikke minst på hvor uferdig det er, enda det på teslaistisk vis er i en bil ment for forbruker. Det er så sjarmerende uferdig at jeg seriøst vurderer denne, nå som Musk har gjort det vanskelig å bytte min slitne X i en ny Y og samtidig se mine barn i øynene og si at jeg fortsatt står på de godes side.

Er det virkelig ikke en annen forhenværende Tesla eier der ute som har kommet meg i forkjøpet og kjøpt denne? Jeg vil veldig gjerne høre din erfaring!

Slik jeg opplever det er G9 en stasjet opp lastebil mens G6 er en ulv i fåreklær. Hva sier du?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA