Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dør v. bak åpnes ikke når førerdør er åpen

Startet av Noomi, fredag 31. januar 2025, klokken 10:21

« forrige - neste »

Noomi

Hei,

Jeg opplever at venstre dør bak ikke lar seg åpne når førerdøren er åpen.

Dørhåndtaket er ute og tilgjengelig som det skal, men det skjer ingenting når man drar i det.
Gjør man det en gang eller to ekstra, ev. drar litt ekstra hardt, så forvinner håndtaket inn i døra igjen og kommer ikke ut igjen med mindre førerdøren lukkes og man starter prosessen på nytt.

Verksted (3. part) har byttet dørhåndtak (da de bare antok at det var håndtaket i seg selv som var problemet), uten at dette har hjulpet.

Noen mener at det kan ha med ledningsverket fra bakdør til frontdør å gjøre, at det muligens er slitasje eller brudd der et sted, men det vil naturlig nok kreve feilsøking for å finne ut av det helt konkret.

Er det noen her som har vært borti lignende, ev. har noen formening om hva det kan skyldes?
Og ev. kostnader knyttet til reparasjon av dette?

På forhånd takk for tilbakemeldinger :)

overlay

Jeg hadde det eksakt samme problem og det var ledningsnettet (mener det var i førerdøren) som var problemet. Hos meg fikk jeg også airbag feil.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA