Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ikke bestill noen ny Tesla nå

Startet av Bols, fredag 24. januar 2025, klokken 13:26

« forrige - neste »

Øyvind.h

Din opplevelse er at det du lenker til kan sidestilles med det vi kan lese at Trump planlegger? Eller opplever du betydelige forskjeller og nyanser?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: What-a-watt på torsdag 06. mars 2025, klokken 12:44Men det hindret deg ikke fra å kjøpe Audier fra samme konsern?
Lenge gjorde det faktisk det. Hadde ikke VAG fra 2013 til 2023. Men nå har VAG vært en av de mest fremoverlente på elbil en stund, og de ansvarlige for dieselgate har blitt straffet, så det er ferdig og oppgjort for min del. Jeg holder heller ikke nazismen mot Porsche.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Thalgar

Sitat fra: serenejet på torsdag 06. mars 2025, klokken 08:20Håpet er at vi tipper over fra "folk som kjøper Tesla føler litt på skammen" til "folk som blir sett i Tesla med nyere skilter enn 2025 blir uglesett". Først da får vi virkelig effekt på salget.

Jeg er der selv - om jeg ser noen i ny Tesla nå tenker jeg "jøss, der har vi en person uten ryggrad". Om den holdningen setter seg er mye gjort.

Jepp. Ser eg Tesla med EN-skilt og utover, for ikkje å snakka om Juniper når den kjem på vegane, vil min automatiske reaksjon vera at personen er enten a. høgreradikalar som ønskjer demokratiet pokker i vald og Putin-siger i Ukraina, eller b. politisk bevisstlaus og dermed nyttig idiot for folka i kategori a. 
Model Y LR Quicksilver, 2023

torro

Sitat fra: daktari på torsdag 06. mars 2025, klokken 17:44Helt utrolig for meg at folk er så merke-tro at merket er viktigere enn egen sikkerhet, økonomi og beste produkt.
Men brand identity er nå ødelagt.
Alle vil forstå det, noen før andre.
Først var det juging og dårlig kvalitet, nå kan man legge på autokrati og rasering av institusjonene i USA. Jeg forventer at folk mister organisasjonsretten om en måned, og starter å bli arrestert, forsvinner og banket opp i USA før sommeren.

Vi får se om folk fortsatt støtter merket da.

Ser ikke ut til at Qatars store eierandel i VAG-konsernet påvirker kjøpere av ID4, men siden pressen ikke skriver så mye om undertrykkelse der, er det helt innenfor å indirekte støtte brudd på menneskerettigheter.
-= torro =-

Rosstopher

Sitat fra: torro på fredag 07. mars 2025, klokken 14:02
Sitat fra: daktari på torsdag 06. mars 2025, klokken 17:44Helt utrolig for meg at folk er så merke-tro at merket er viktigere enn egen sikkerhet, økonomi og beste produkt.
Men brand identity er nå ødelagt.
Alle vil forstå det, noen før andre.
Først var det juging og dårlig kvalitet, nå kan man legge på autokrati og rasering av institusjonene i USA. Jeg forventer at folk mister organisasjonsretten om en måned, og starter å bli arrestert, forsvinner og banket opp i USA før sommeren.

Vi får se om folk fortsatt støtter merket da.

Ser ikke ut til at Qatars store eierandel i VAG-konsernet påvirker kjøpere av ID4, men siden pressen ikke skriver så mye om undertrykkelse der, er det helt innenfor å indirekte støtte brudd på menneskerettigheter.

Det visste jeg ikke. Qatar eier visst mer av VW enn Musk eier av Tesla. Det var interessant.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Breezec

Sitat fra: torro på fredag 07. mars 2025, klokken 14:02Ser ikke ut til at Qatars store eierandel i VAG-konsernet påvirker kjøpere av ID4, men siden pressen ikke skriver så mye om undertrykkelse der, er det helt innenfor å indirekte støtte brudd på menneskerettigheter.

Ja kjøper man fra Volkswagen-konsernet er det hit pengene går:

https://www.amnesty.org/en/location/middle-east-and-north-africa/middle-east/qatar/report-qatar/

2022 Model 3 Performance

What-a-watt

Men Qatar er grei å ha når Musk trenger penger... ;)

Investorenes vurdering kan være at Musks nære tilknytning til sittende president Donald Trump har påvirket utsiktene for X i positiv retning, og at hans rolle vil styrke selskapets interesser. Blant investorene som støttet Musk i hans Twitter-oppkjøp var Andreessen Horowitz, Sequoia Capital og Qatar Investment Authority.

torro

Sitat fra: What-a-watt på fredag 07. mars 2025, klokken 15:11Men Qatar er grei å ha når Musk trenger penger... ;)

Investorenes vurdering kan være at Musks nære tilknytning til sittende president Donald Trump har påvirket utsiktene for X i positiv retning, og at hans rolle vil styrke selskapets interesser. Blant investorene som støttet Musk i hans Twitter-oppkjøp var Andreessen Horowitz, Sequoia Capital og Qatar Investment Authority.

Tja, men en sitter i det minste ikke på sin høye kjepphest og kaster stein i glasshus når en ratter sin VAG og mener en gjør et moralsk bedre valg. Hvis en ikke greier å skille Tesla fra Elon Musk, bør en heller ikke skille VAG fra Qatar, eller Volvo fra Xi Jinping.

Når noen spør hva som egentlig er problemet med varemerket Tesla? Får du kun ekkokammer med oppbrukte memes som gjenntar det samme.
-= torro =-

Dieselgubben

Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 12:44
Sitat fra: serenejet på torsdag 06. mars 2025, klokken 08:20Håpet er at vi tipper over fra "folk som kjøper Tesla føler litt på skammen" til "folk som blir sett i Tesla med nyere skilter enn 2025 blir uglesett". Først da får vi virkelig effekt på salget.

Jeg er der selv - om jeg ser noen i ny Tesla nå tenker jeg "jøss, der har vi en person uten ryggrad". Om den holdningen setter seg er mye gjort.

Jepp. Ser eg Tesla med EN-skilt og utover, for ikkje å snakka om Juniper når den kjem på vegane, vil min automatiske reaksjon vera at personen er enten a. høgreradikalar som ønskjer demokratiet pokker i vald og Putin-siger i Ukraina, eller b. politisk bevisstlaus og dermed nyttig idiot for folka i kategori a. 
8)

Jeg tenker det samme om deg. Det er bare at du er for gjerrig til å selge bilen og kun har moralske prinsipper når det gjelder andre enn deg selv.

Thalgar

Sitat fra: Dieselgubben på fredag 07. mars 2025, klokken 19:05
Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 12:44
Sitat fra: serenejet på torsdag 06. mars 2025, klokken 08:20Håpet er at vi tipper over fra "folk som kjøper Tesla føler litt på skammen" til "folk som blir sett i Tesla med nyere skilter enn 2025 blir uglesett". Først da får vi virkelig effekt på salget.

Jeg er der selv - om jeg ser noen i ny Tesla nå tenker jeg "jøss, der har vi en person uten ryggrad". Om den holdningen setter seg er mye gjort.

Jepp. Ser eg Tesla med EN-skilt og utover, for ikkje å snakka om Juniper når den kjem på vegane, vil min automatiske reaksjon vera at personen er enten a. høgreradikalar som ønskjer demokratiet pokker i vald og Putin-siger i Ukraina, eller b. politisk bevisstlaus og dermed nyttig idiot for folka i kategori a. 
8)

Jeg tenker det samme om deg. Det er bare at du er for gjerrig til å selge bilen og kun har moralske prinsipper når det gjelder andre enn deg selv.

Å? Å selga bilen gjer ingen forskjell. Dei pengane har Musk fått. Det er å kjøpa ny som betyr noko.
Model Y LR Quicksilver, 2023

Dieselgubben

#265
Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 19:22
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 07. mars 2025, klokken 19:05
Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 12:44
Sitat fra: serenejet på torsdag 06. mars 2025, klokken 08:20Håpet er at vi tipper over fra "folk som kjøper Tesla føler litt på skammen" til "folk som blir sett i Tesla med nyere skilter enn 2025 blir uglesett". Først da får vi virkelig effekt på salget.

Jeg er der selv - om jeg ser noen i ny Tesla nå tenker jeg "jøss, der har vi en person uten ryggrad". Om den holdningen setter seg er mye gjort.

Jepp. Ser eg Tesla med EN-skilt og utover, for ikkje å snakka om Juniper når den kjem på vegane, vil min automatiske reaksjon vera at personen er enten a. høgreradikalar som ønskjer demokratiet pokker i vald og Putin-siger i Ukraina, eller b. politisk bevisstlaus og dermed nyttig idiot for folka i kategori a. 
8)

Jeg tenker det samme om deg. Det er bare at du er for gjerrig til å selge bilen og kun har moralske prinsipper når det gjelder andre enn deg selv.

Å? Å selga bilen gjer ingen forskjell. Dei pengane har Musk fått. Det er å kjøpa ny som betyr noko.

Sier du ja. Skal du aldri ha bilen på service? Og så sterkt som du mener, så burde du jo skjemmes - du kjører jo rundt i skaperverket til Musk.

Og er du med på å dumpe prisen på Y ved å selge skiten billig, kan du skremme fremtidig kjøpere fra å kjøpe grunnet frykt for høyt verditap. Da rammer du Musk.

RJK

#266
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 07. mars 2025, klokken 19:35
Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 19:22
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 07. mars 2025, klokken 19:05
Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 12:44
Sitat fra: serenejet på torsdag 06. mars 2025, klokken 08:20Håpet er at vi tipper over fra "folk som kjøper Tesla føler litt på skammen" til "folk som blir sett i Tesla med nyere skilter enn 2025 blir uglesett". Først da får vi virkelig effekt på salget.

Jeg er der selv - om jeg ser noen i ny Tesla nå tenker jeg "jøss, der har vi en person uten ryggrad". Om den holdningen setter seg er mye gjort.

Jepp. Ser eg Tesla med EN-skilt og utover, for ikkje å snakka om Juniper når den kjem på vegane, vil min automatiske reaksjon vera at personen er enten a. høgreradikalar som ønskjer demokratiet pokker i vald og Putin-siger i Ukraina, eller b. politisk bevisstlaus og dermed nyttig idiot for folka i kategori a. 
8)

Jeg tenker det samme om deg. Det er bare at du er for gjerrig til å selge bilen og kun har moralske prinsipper når det gjelder andre enn deg selv.

Å? Å selga bilen gjer ingen forskjell. Dei pengane har Musk fått. Det er å kjøpa ny som betyr noko.

Sier du ja. Skal du aldri ha bilen på service? Og så sterkt som du mener, så burde du jo skjemmes - du kjører jo rundt i skaperverket til Musk.

Og er du med på å dumpe prisen på Y ved å selge skiten billig, kan du skremme fremtidig kjøpere fra å kjøpe grunnet frykt for høyt verditap. Da rammer du Musk.
Hvorfor skal man dumpe bilen billig? Den som kjøper den billige bilen som dumpes, vil jo få samme drittslengingen etter seg, til det ev. koker over, så kan hen kanskje selge den for fortjeneste.

Nei, å selge en brukt Tesla for å markere avsky, vil fort bare en selv tape på. Og til hvilken moralsk gevinst, når den likevel ender opp med å bli kjørende rundt på veiene?

Kanskje man heller skulle ta idé fra denne, da skal det mer til for å oppdage hvilken bil som faktisk kjøres 8):



Eller som denne:

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Thalgar

Sitat fra: Dieselgubben på fredag 07. mars 2025, klokken 19:35
Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 19:22
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 07. mars 2025, klokken 19:05
Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 12:44
Sitat fra: serenejet på torsdag 06. mars 2025, klokken 08:20Håpet er at vi tipper over fra "folk som kjøper Tesla føler litt på skammen" til "folk som blir sett i Tesla med nyere skilter enn 2025 blir uglesett". Først da får vi virkelig effekt på salget.

Jeg er der selv - om jeg ser noen i ny Tesla nå tenker jeg "jøss, der har vi en person uten ryggrad". Om den holdningen setter seg er mye gjort.

Jepp. Ser eg Tesla med EN-skilt og utover, for ikkje å snakka om Juniper når den kjem på vegane, vil min automatiske reaksjon vera at personen er enten a. høgreradikalar som ønskjer demokratiet pokker i vald og Putin-siger i Ukraina, eller b. politisk bevisstlaus og dermed nyttig idiot for folka i kategori a. 
8)

Jeg tenker det samme om deg. Det er bare at du er for gjerrig til å selge bilen og kun har moralske prinsipper når det gjelder andre enn deg selv.

Å? Å selga bilen gjer ingen forskjell. Dei pengane har Musk fått. Det er å kjøpa ny som betyr noko.

Sier du ja. Skal du aldri ha bilen på service? Og så sterkt som du mener, så burde du jo skjemmes - du kjører jo rundt i skaperverket til Musk.

Og er du med på å dumpe prisen på Y ved å selge skiten billig, kan du skremme fremtidig kjøpere fra å kjøpe grunnet frykt for høyt verditap. Da rammer du Musk.

Service for pengar blir andre stader enn hos Tesla. Garantireparasjonar derimot...

Og ja, bilen har fått merke som tydeleg viser kva eg synest om Musk. Einaste måten å ikkje vera totalt flau på.
Model Y LR Quicksilver, 2023

torro

Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 19:59
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 07. mars 2025, klokken 19:35
Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 19:22
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 07. mars 2025, klokken 19:05
Sitat fra: Thalgar på fredag 07. mars 2025, klokken 12:44
Sitat fra: serenejet på torsdag 06. mars 2025, klokken 08:20Håpet er at vi tipper over fra "folk som kjøper Tesla føler litt på skammen" til "folk som blir sett i Tesla med nyere skilter enn 2025 blir uglesett". Først da får vi virkelig effekt på salget.

Jeg er der selv - om jeg ser noen i ny Tesla nå tenker jeg "jøss, der har vi en person uten ryggrad". Om den holdningen setter seg er mye gjort.

Jepp. Ser eg Tesla med EN-skilt og utover, for ikkje å snakka om Juniper når den kjem på vegane, vil min automatiske reaksjon vera at personen er enten a. høgreradikalar som ønskjer demokratiet pokker i vald og Putin-siger i Ukraina, eller b. politisk bevisstlaus og dermed nyttig idiot for folka i kategori a. 
8)

Jeg tenker det samme om deg. Det er bare at du er for gjerrig til å selge bilen og kun har moralske prinsipper når det gjelder andre enn deg selv.

Å? Å selga bilen gjer ingen forskjell. Dei pengane har Musk fått. Det er å kjøpa ny som betyr noko.

Sier du ja. Skal du aldri ha bilen på service? Og så sterkt som du mener, så burde du jo skjemmes - du kjører jo rundt i skaperverket til Musk.

Og er du med på å dumpe prisen på Y ved å selge skiten billig, kan du skremme fremtidig kjøpere fra å kjøpe grunnet frykt for høyt verditap. Da rammer du Musk.

Service for pengar blir andre stader enn hos Tesla. Garantireparasjonar derimot...

Og ja, bilen har fått merke som tydeleg viser kva eg synest om Musk. Einaste måten å ikkje vera totalt flau på.


Kjørte forbi ladestasjonene til Eviny og Tesla Supercharger som ligger ved innkjøringen til Lillehammer i går. Alle Supercharger var opptatt, der like mange ikke-teslaer som Teslaer stod og ladet. kun et par laded hos Eviny - kanskje fordi alle Supercargerene var opptatt. Tydelig at rød-ungdom ikke har preget alle like sterkt.
-= torro =-

magnetic

#269
Sitat fra: torro på fredag 07. mars 2025, klokken 20:33Kjørte forbi ladestasjonene til Eviny og Tesla Supercharger som ligger ved innkjøringen til Lillehammer i går. Alle Supercharger var opptatt, der like mange ikke-teslaer som Teslaer stod og ladet. kun et par laded hos Eviny - kanskje fordi alle Supercargerene var opptatt. Tydelig at rød-ungdom ikke har preget alle like sterkt.

Kan hende tesla mister en del kunder på salget av biler ved å skape kø for tesla eigere på tesla ladestasjoner, da dette var en fordel tidligere å ikke ha kø, Og særligt under ferie avvikling/utfart når køene blir enda verre..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA