Hovedmeny

Ikke bestill noen ny Tesla nå

Startet av Bols, fredag 24. januar 2025, klokken 13:26

« forrige - neste »

stue

Sitat fra: serenejet på torsdag 06. mars 2025, klokken 08:20Håpet er at vi tipper over fra "folk som kjøper Tesla føler litt på skammen" til "folk som blir sett i Tesla med nyere skilter enn 2025 blir uglesett". Først da får vi virkelig effekt på salget.

Jeg er der selv - om jeg ser noen i ny Tesla nå tenker jeg "jøss, der har vi en person uten ryggrad". Om den holdningen setter seg er mye gjort.

Jeg tror dette allerede er en utbredt holdning. Folk vil reagerer hvis de ser noen kjøre rundt i en ny Model Y, og tror ikke det blir noe gøy for de som faktisk kjøper bilene. Det fremstår jo ganske tonedøvt å bestille en ny Tesla nå.

Rosstopher

Sitat fra: serenejet på torsdag 06. mars 2025, klokken 08:20Håpet er at vi tipper over fra "folk som kjøper Tesla føler litt på skammen" til "folk som blir sett i Tesla med nyere skilter enn 2025 blir uglesett". Først da får vi virkelig effekt på salget.

Jeg er der selv - om jeg ser noen i ny Tesla nå tenker jeg "jøss, der har vi en person uten ryggrad". Om den holdningen setter seg er mye gjort.

Jeg tenker det samme om alle som kjøpte VW mellom 2014 og 2020, altså fra dieselgate og frem til de siste av de involverte ble stilt for retten. /ironi
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

What-a-watt

For ikke å snakke om Nissan:

Dodgy emissions numbers once again in the spotlight as the South Korean government looks to lay criminal charges against Nissan.

eller

Toyota

Justice Department Announces Criminal Charge Against Toyota Motor Corporation and Deferred Prosecution Agreement with $1.2 Billion Financial Penalty

Eller, eller, eller .....

De fleste har nok sine "svin på skogen". Men når man til de grader promoterer seg slik Tesla/Musk gjør, og har gjort, blir det mere rabalder.

turfsurf

Sitat fra: Rosstopher på torsdag 06. mars 2025, klokken 12:20

Jeg tenker det samme om alle som kjøpte VW mellom 2014 og 2020, altså fra dieselgate og frem til de siste av de involverte ble stilt for retten. /ironi
Ja, og om alle de som kjøper "kinabiler".

Men dieselgate var faktisk en medvirkende årsak til at vi solgte vår siste VW i 2013.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Men det hindret deg ikke fra å kjøpe Audier fra samme konsern?

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

serenejet

Jeg ville ikke kjøpt Kinabil heller nå nei, men akkurat nå er (i mine øyne) Tesla i en særklasse fordi de har valgt å knytte varemerket sitt så tett til en person som burde puttes på en rakett og sendes ut i verdensrommet så fort som mulig. Så må andre selvsagt vurdere annerledes, men jeg ser skjevt på de som velger å kjøpe Tesla nå. Mens jeg kjører Volkswagen.
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

What-a-watt

VW har innrømmet, og gjort opp for seg (noen mener dog "delvis"). Tesla/Musk er WIP (Work In Progress). Når Teslas BOD blir modige, legger fra seg grådigheten, distanserer seg fra Musk, og fjerner han fra jobben, kan jeg vurdere Tesla igjen. Langtidsfurting er litt juvenilt.

Electric cars in Norway

Sitat fra: serenejet på torsdag 06. mars 2025, klokken 13:19Jeg ville ikke kjøpt Kinabil heller nå nei, men akkurat nå er (i mine øyne) Tesla i en særklasse fordi de har valgt å knytte varemerket sitt så tett til en person som burde puttes på en rakett og sendes ut i verdensrommet så fort som mulig. Så må andre selvsagt vurdere annerledes, men jeg ser skjevt på de som velger å kjøpe Tesla nå. Mens jeg kjører Volkswagen.
He he var det ikke noe med han med kort bart på 1940 tallet som tidligere ville lage mye  VW bobler ;D sorry jeg bare måtte tulle litt her nå siden jeg ser du skrev du kjører VW

Ellers så er jeg helt enig i at Elon har blitt spik spenna gærn.

Dieselgubben

Du har en elendig holdning til ting du ikke har det minste peiling om. Sjelden jeg leser så lavpannede uttalelser her på forumet, og hvor man i tillegg fremtår stolt når man fordømmer andre uten av det minste kjennskap til rasjonale. Skam deg. 

Rollep

:+1:  :+1:  :+1:

daktari

Helt utrolig for meg at folk er så merke-tro at merket er viktigere enn egen sikkerhet, økonomi og beste produkt.
Men brand identity er nå ødelagt.
Alle vil forstå det, noen før andre.
Først var det juging og dårlig kvalitet, nå kan man legge på autokrati og rasering av institusjonene i USA. Jeg forventer at folk mister organisasjonsretten om en måned, og starter å bli arrestert, forsvinner og banket opp i USA før sommeren.

Vi får se om folk fortsatt støtter merket da.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rosstopher

Sitat fra: daktari på torsdag 06. mars 2025, klokken 17:44Helt utrolig for meg at folk er så merke-tro at merket er viktigere enn egen sikkerhet, økonomi og beste produkt.
Men brand identity er nå ødelagt.
Alle vil forstå det, noen før andre.
Først var det juging og dårlig kvalitet, nå kan man legge på autokrati og rasering av institusjonene i USA. Jeg forventer at folk mister organisasjonsretten om en måned, og starter å bli arrestert, forsvinner og banket opp i USA før sommeren.

Vi får se om folk fortsatt støtter merket da.

Har lite med merketrohet å gjøre. Har to kollegaer som har kjøpt ny Model Y nå. En fikk levert gammel modell for et par dager siden. Den andre venter på ny modell. Ingen av de har hatt Tesla før og ingen av de er opptatt av hva en av minoritetseierne driver med. Tipper det er ganske typisk. Helt vanlige oppegående folk dette, med høyere utdanning og ordentlig jobb.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Øyvind.h

Ryktes at Trump vi kaste ut en kvart million ukrainere. Antar det i hovedsak er flyktninger som han nå vil sende tilbake til et land i krig.

https://www.aftenposten.no/verden/i/Av9al3/donald-trump-vil-frata-en-kvart-million-ukrainere-oppholdstillatelsen

Lurer på om kjøpere skjønner hvor mye skuffelse og sinne de kommer til å møte. Stakkars familier som tvinges med i kjøpet uskyldig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Dieselgubben

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 06. mars 2025, klokken 18:02Ryktes at Trump vi kaste ut en kvart million ukrainere. Antar det i hovedsak er flyktninger som han nå vil sende tilbake til et land i krig.

https://www.aftenposten.no/verden/i/Av9al3/donald-trump-vil-frata-en-kvart-million-ukrainere-oppholdstillatelsen

Lurer på om kjøpere skjønner hvor mye skuffelse og sinne de kommer til å møte. Stakkars familier som tvinges med i kjøpet uskyldig.

Vi er heller ikke så snille. Flere områder i Ukraina som regnes som trygge og hvor man ikke lenger får kollektiv beskyttelse dersom man kommer til Norge.

https://www.nrk.no/norge/flere-hundre-ukrainere-kan-fa-beskjed-om-a-reise-hjem-1.16894118

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringen-endrer-reglene-farre-ukrainere-vil-fa-kollektiv-beskyttelse-i-norge/id3055194/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA