Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye Model Y kan nå bestilles i Norge. Levering i mars. Inneholder poll!

Startet av What-a-watt, fredag 24. januar 2025, klokken 10:10

« forrige - neste »

What-a-watt

Nye Model Y kan nå bestilles i Norge
https://www.tesla.com/no_no/modely

saphran

Til 100 000 over prisen av den gamle.... :-[

Forhåpentligvis er den store differansen bare for at de skal greie å bli kvitt alle de gamle først, men de som da kjøper den må jo bli en smule forbannet isåfall. Skulle allikevel fasiten være at Juniper blir 50-100k dyrere enn gammel får vi som allerede har den gamle takke for at bruktbilprisen vår i det minste antakelig går opp (med gir-spak, ryggesensorer osv er de jo sågar bedre på en del områder og).

CorsoDante

Sitat fra: saphran på fredag 24. januar 2025, klokken 10:14Til 100 000 over prisen av den gamle.... :-[

Forhåpentligvis er den store differansen bare for at de skal greie å bli kvitt alle de gamle først, men de som da kjøper den må jo bli en smule forbannet isåfall. Skulle allikevel fasiten være at Juniper blir 50-100k dyrere enn gammel får vi som allerede har den gamle takke for at bruktbilprisen vår i det minste antakelig går opp (med gir-spak, ryggesensorer osv er de jo sågar bedre på en del områder og).

Bare? En klok person her inne skrev at Tesla er dyktige på å hente ut maks fra etterspørselskurvene (som Musk egenhendig forsøker å hamre ned). Mange vil ha siste skrik. Her får du med acc.boost på kjøpet. Og en hekk som ser fordømt bra ut, inkl. en liten merkelapp som viser at du var først ute. Mange elsker å flashe fuck you-money, fair game. 

Så vil prisen garantert* falle (*NOK...), det er noe alle bør vite. Men de som kjøper utgående får latterlig mye bil for pengene (spent på tester mht. hvor stor forskjellen faktisk er, gammel vs. ny). MYP koster mindre enn M3P... Det vil neppe holde seg, selv om 3 er fra US (vel?).

Tesla vil alltid lansere noe bedre rundt neste sving, og bruker prisen aggressivt (inkl. rentekampanjer) som salgsmiddel. Spør bare Marcus Bil. Selv er jeg spent på Performance-varianten.
TMYP HW4 / TM3P Atom

JRF

Den hadde rett og slett et stygt design i forhold til dagens model Y. De lyktene forran og bak ser jo forjævelig ut etter min mening.

Og eneste oppgradering er vel ventilerte seter, bedre bakseter og frontkamera. Resten er samme, eller dårligere enn dagens modell.

Rosstopher

Sitat fra: JRF på fredag 24. januar 2025, klokken 11:12Den hadde rett og slett et stygt design i forhold til dagens model Y. De lyktene forran og bak ser jo forjævelig ut etter min mening.

Og eneste oppgradering er vel ventilerte seter, bedre bakseter og frontkamera. Resten er samme, eller dårligere enn dagens modell.

Ny fjæring, støydemping, lengre rekkevidde, raskere, sikkert mer.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Bigshow

Er det noen som tror at Tesla vil slå til med den null kampanjerente som de har i Kina og Sverige?

What-a-watt

-

Elbilbjorn

Ser ut til at det ikke lenger er mulig å bestille Tesla Y med 7 seter nå? Ikke noe valg på den nye, men nå er det ikke lenger mulig å velge 7 på den gamle heller.

Suverin

Sitat fra: Elbilbjorn på fredag 24. januar 2025, klokken 14:06Ser ut til at det ikke lenger er mulig å bestille Tesla Y med 7 seter nå? Ikke noe valg på den nye, men nå er det ikke lenger mulig å velge 7 på den gamle heller.

La merke til det samme! Ligger dog rundt 10+ stk i inventory med syv seter, så er noen tilgjengelig fortsatt..
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

Boge

Jeg kommer mest sansynlig til å kjøpe denne når den kommer i andre konfigurasjoner. Hva Musk måtte gjøre er helt irrelevant. Jeg kjøper bil som passer mine behov.
Hvit M3 LR AWD 2019 mod.
Rød Peugeot e208 GT-Line 2020 mod.
ex. Vokswagen ID.3 2023 mod, en uke var nok.

obay

kirky

Venter på vanlig versjon, og hvitt interiør. Får heller kjøpe acc boost selv.  :D Ser fantastisk ut.
2023 Model S

Vaduz

Har ikke fulgt så nøye med på denne, men jeg finner ganske små forskjeller fra utgående modell på lading, rekkevidde og ytelse. Hva får man egentlig for de 100k ekstra bortsett fra Xpeng design?

RJK

Sitat fra: Vaduz på onsdag 29. januar 2025, klokken 16:59Har ikke fulgt så nøye med på denne, men jeg finner ganske små forskjeller fra utgående modell på lading, rekkevidde og ytelse. Hva får man egentlig for de 100k ekstra bortsett fra Xpeng design?
Å bli blant de første, det utgjør vel mesteparten av differansen.

Ellers så er det jo litt større og dyrere felgoppsett, en farge du kanskje ellers ikke ville betalt for, Acceleration boost som du mest sannsynlig heller ikke hadde orket å betale for, og noen badges og litt lys i kupéen og ved døråpning som viser at du har en "spesialutgave" (founders edition?)...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA