Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Temperaturøkning i kupéen ved forvarming

Startet av knutix, lørdag 19. januar 2013, klokken 23:27

« forrige - neste »

knutix

Hei, jeg må bestille ny sirkulasjonspumpe. Den har sunget på siste verset en stund og nå er det definitivt slutt. Jeg ser at det er noen linker til pumper på wiki'en (http://www.elbil.no/wiki/Think:Deler). Der står det litt omtrentlig at de skal passe.. Er det noen som kan bekrefte at de passer eller har noen gode alternativer ut over det som er listet?

- Knutix
Think City "Classic" 2001, Sandnes, Rogaland

elektrolux

Du kan nok bruke de fleste pumpene.


Her er forøvrig den jeg bruker: Det er snakk om en høykvalitets produkt fra BOSCH og passer rett inn i originale festet og slanger.

http://elbilhjelpen.no/htm/deler.html#vannpumpe

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

knutix

Trenger desverre ikke pumpa lengre da bilen kolliderte mandag kveld. Jeg smalt inn i en bil som kom ut fra en parkeringsplass så det er ikke min feil heldigvis. Bilen måtte hentes og skal takseres i neste uke mest sannsynlig. Det var høyre front som fikk en kraftig smell og System Fault kom opp i displayet.

Er spent på hva bilen blir taksert til. Jeg må uansett kjøpe meg en tilsvarende bil (regner ikke med at den blir reparert). Det er jo også et spørsmål om alle de bra delene som er i den gamle bilen. Kanskje jeg må kjøpe ut vraket bare det ikke blir for dyrt..

(I'll be back..)
- Knutx
Think City "Classic" 2001, Sandnes, Rogaland

elektrolux

Husk å resirkulere bilen.

Frontvindu, motor, batteri, lader, bakaksling, DC-DC, kontaktorboks etc. etc MÅ tas vare på.

Kan du ta vare på det selv, og kjøper et nytt karrosseri har du deler i lang tid framover.

Hvis ikke ser jeg du bor lokalt, og jeg er interresert i vraket ditt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: knutix på torsdag 10. januar 2013, klokken 18:11
Det er jo også et spørsmål om alle de bra delene som er i den gamle bilen.
Kanskje jeg må kjøpe ut vraket bare det ikke blir for dyrt.

Jeg hadde tilsvarende hendelse med min PSA-classic. Kun karisseriskader og ett knust batteri i kassen bak. Bilen ble kondemnert, men jeg hadde ingen problem med å få kjøpe vraket.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA