Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla har annonsert støtte for trefase for den europeiske utgaven av Model S!

Startet av olhel, lørdag 19. januar 2013, klokken 16:14

« forrige - neste »

olhel

Hei.

Jeg har en 2001 Partner som har fungert strålende frem til nå. Snart kjørt 60000.
I julen har den stått stille en drøy uke (i oppvarmet garasje) og med batterinivå på ca. 50%.
I går kveld kjørte jeg den hundre meter, før jeg satte den på lading for natten.

I morges når jeg skulle starte den virket alt som normalt. Batterindikatoren spratt opp til 100% og indikerte at den var fulladet. Jeg kjørte 2(!?) meter og så stoppet den. Når jeg vrir om tenningen for å forsøke å starte den igjen, blir batterinivået stående på 0%, og den vil ikke starte. Annen elektronikk i kupeen ser ut til å fungere (radio, lys osv.). Den ville heller ikke ta lading når jeg forsøkte det.

I kveld tenkte jeg jeg kunne gjøre et nytt forsøk, og etter et par startforsøk slo den plutselig inn igjen. Batteriindikatoren spratt opp til 100%, og bilen startet tilsynelatende normalt. Jeg prøvde meg på en liten kjøretur, men gleden ble kortvarig. Etter 50-100 stoppet den igjen, og nå står den like død.

Noen som har et tips om hva dette kan skyldes?

Hyundai Ioniq 2017.
Asker.

elektrolux

Høres ut som defekt venstre sikringsholder i 11 er sin kassen midt under bilen.

For mer Info se her:  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3230.0.html
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

olhel

Det var da et veldig konkret svar :-)

Har egentlig planer om å få fraktet bilen til Enviro på Nesbru i morgen, så da skal jeg be dem sjekke om dette er tilfellet.

Noen ide om hvor "omfattende" dette er å reparere (forutsatt at det er dette som er problemet da..) ?
Hyundai Ioniq 2017.
Asker.

elektrolux

Må ned med 11er kassen, som igjen betyr av med håndbremsevaiere, og bakre del av midtkonsollet inni bilen.

Ikke favorittjobben min akkurat, men gjort på et par timer ut og inn. Tar 600 kr for en slik jobb: http://elbilhjelpen.no/htm/pris_liste.html
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

olhel

Da krysser jeg fingrene, og håper det ikke er noe mer alvorlig galt enn dette...

Du skulle gjerne fått sett på den til den prisen der, men ser du holder til i Stavanger (?). Hvis jeg skulle få noen andre enn Enviro til å se på dette, har du/dere noen å anbefale (helst i Asker/Bærum)?
Hyundai Ioniq 2017.
Asker.

Elmo

#5
Sitat fra: olhel på onsdag 02. januar 2013, klokken 22:14
Har egentlig planer om å få fraktet bilen til Enviro på Nesbru i morgen, så da skal jeg be dem sjekke om dette er tilfellet.

Jeg er redd Enviro bare ler av deg hvis du sier til dem at det kan være årsaken.

Som det fremgår av den gamle tråden Elektrolux linket til har han sett dette på flere biler. Her er at av hans andre eksempler:
Sitat fra: elektrolux på fredag 18. juni 2010, klokken 10:02
Kjøpte nylig en 5 seter Berlingo for gi bort pris etter at den hadde blitt diagnostisert med alvorlige batteriproblemer og defekt styreenhet.   Etter noen timer, ny sikringsholder, og reprogramert styreenhet sviver bilen igjen.

Denne bilen hadde vært hos Enviro i Drammen (de var eksperter på PSA, men er nå nedlagt).  De hadde ingen idé om at årsaken kunne være så enkel.

Og jeg tror dessverre ikke Enviro Nesbru vil tro på det. Men det skader ikke å prøve.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

olhel

Enviro hadde så mye å gjøre for tiden, og kunne ikke ta i mot bilen på et par uker. Så nå har jeg avtalt med Elbilmek å levere bilen der... så får vi se hvordan det går.   ???
Hyundai Ioniq 2017.
Asker.

Elmo

#7
Jeg tror nok det var det beste for deg.
Elbilmek er innom på forumet her, men hvis han ikke har fått med seg problemet Elektrolux beskriver kan du jo bare vise han denne tråden. Elektrolux sin pris på 600,- for å demontere 11er kassen på Parter er råbillig spør du meg (det er en drittjobb), men Elbilmek er kjent som rimelig han også.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

olhel

10 poeng til electrolux!

Elbilmek har sett på bilen i dag, og feilen var den dere trodde :-)

Hyundai Ioniq 2017.
Asker.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Fantastisk.  Viser atter en gang at erfaring er halve jobben.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA