Får ikke låst opp ladekabel med knapp eller nøkkel

Startet av Silkefot, søndag 19. januar 2025, klokken 22:02

« forrige - neste »

Silkefot

Har fått en litt pussig feil på opplåsningsfunksjonen i ladeporten. Jeg får fint låst opp kabelen innefra via skjermen og gjennom appen, men om jeg prøver å bruke knappen på håndtaket eller nøkkelen (key fob, ikke kortnøkkel) skjer det ingenting. Har restartet og slått av og på bilen uten nytte.

Noe som har opplevd noe lignende?
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

Stjerneglis

Jeg var på langtur i helga og ladet på 2 ganger på V4 ladestolper, og begge gangene måtte jeg låse stoppe lading og låse opp kabelen med via bilen/appen siden knappen på pistolen ikke reagerte.

Noen som har opplevd samme?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Silkefot på søndag 19. januar 2025, klokken 22:02Har fått en litt pussig feil på opplåsningsfunksjonen i ladeporten. Jeg får fint låst opp kabelen innefra via skjermen og gjennom appen, men om jeg prøver å bruke knappen på håndtaket eller nøkkelen (key fob, ikke kortnøkkel) skjer det ingenting. Har restartet og slått av og på bilen uten nytte.

Noe som har opplevd noe lignende?

Har du prøvd å åpne bakdøren / fremdøren? Pleier å vekke liv i systemet og hjelpe på det problemet (hvis det er AC-hjemme-lading).

Har du ikke lastet ned appen på telefonen, og bruker den som nøkkel? (med Bluetooth på).
Tesla Model Y                         2021-

Silkefot

SitatHar du ikke lastet ned appen på telefonen, og bruker den som nøkkel? (med Bluetooth på).
Joda, jeg vet at bilen er låst opp siden appen sier så men likevel får jeg ikke løst ut ladekabelen med knappen eller key fob slik jeg kunne tidligere.

Høres ut som samme feil Stjernegris. Innser at det kanskje ikke er så mange som har knapp på ladekabelen hjemme eller key fob så for dere vil denne feilen bare opptre når dere hurtiglader og vil løse ut ladekabelen med knappen på håndtaket
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA