Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stop lampen lyser og bilen går ikke i "kjøremodus"

Startet av kringon, fredag 18. januar 2013, klokken 13:12

« forrige - neste »

kringon

Morgen folkens.

Har planer om å kjøre en tur fra Stavanger til Oslo i en Nissan Leaf.

Har snust litt på hurtigladerkartet, og såvidt jeg ser så skal dette godt gjøres uten å bruke minst 3 dager på ruten.

Strekningen stavanger - kristiansand har kun 2 ladepunkter mellom der, og dette er vanlige ladestasjoner.

Kristiansand har hurtiglader, det har også Arendal, men mellom Arendal og Drammen! ser det tynt ut.

Det betyr at det blir minst 3 stop med 6-7 timer lading i tillegg til hurtigladerene.

Noen som har bedre forslag til rute/gjennomføring?

Google Maps Kart med stoppepunkter

Jeg bør nå Sandefjord samme dag (har ladeplass der over natten) som jeg starter :)

Alle innspill er MEGET velkomne
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Kryten

Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

el-snorre

Kommer litt an på når du kjører. Det vil komme flere ladere i 2013 i Agder, videre kommer det også ladere mellom Kristiansand og Drammen om planene gjennomføres.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

kringon

Takk for tilbakemeldinger folkens.

Planen er å kjøre i løpet av en 2 ukers tid, så det blir litt uaktuelt  å vente på oppgradering av infrastruktur som ikke er meget nært forestående :D

Jeg beregner 10 mil rekkevidde per etappe maks. Tønsberg blir bra referanse for senere reisemål, men denne gangen går det en overnatting i Sandefjord, og da bør jeg rekke hurtigladeren på Kjelstad.



Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Thomas Parsli

Det skal ikke så mye vann eller slaps til før du kommer ned mot 80-90km, forutsatt at du ønsker å holde nogenlunde normal hastighet på E18 (>80km/t).

Jeg ville nok kjøpt/lånt en 16A ladekabel før jeg la ut på turen -og pekt meg ut et par steder hvor det egner seg for saktelading og noen kopper kaffe:)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

i_expect

Litt synd at du har så kort tid. Blir jo bedre gjennom Sørlandet iallefall til sommeren skulle jeg tro med ladestasjoner i Flekkefjord, Mandal, kristiansand, Arendal og Brokelandsheia.  ;)Så er det jo Tønsberg neste...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Kryten

Det går fint å holde fartsgrensen på e18 fra Larvik til kjelstad( litt avhengig om når men klarte Ruud med tilnærmet farsgrense på sommeren)

Lykke til
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Jejl

Tar opp en gammel tråd.

Ville bare tipse om at det fra 1.1.2016  ble mulig å bestille innenriks fergebilletter  med Fjordline Langesund-Stavanger-Bergen.

Tror også det er mulig å sende kun bilen på fergen uten fører, hvis du ringer å bestiller billett. Det kan jo være praktisk f.eks hvis du har kjøpt bil på vestlandet og vil frakte den til østlandet eller omvendt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA