Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Motor power is being limited, vehicle inspection is required"

Startet av Silkefot, mandag 13. januar 2025, klokken 19:07

« forrige - neste »

Silkefot

Fikk en morsom melding i dag mens jeg kjørte rett frem i ca. 80 km/t med halvt batteri og -10 grader ute: "Motor power is being limited, Vehicle inspection is required, Please consult your dealer". Fikk samtidig opp skilpadden  men merket ikke noe nevneverdig på bilen til jeg kom frem. Når jeg hadde restartet bilen var det fortsatt en oransje trekant men ingen skilpadde. Min kjære Leaf spy rapporterte C10E1-01 09 Parking Brake, Motor circuit og C10E4-29 08 Parking Brake, Tension sensor, men jeg kan ikke se at det er relevant. Uansett ble de to borte sammen med den oransje trekanten når jeg resatte DTC etter andre kjøretur. Spent på hvor lang tid det tar før feilen dukker opp igjen. Kan uansett love en ting og det er at jeg ikke konsulterer "my dealer"...

Noen som har opplevd noe lignende?
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA