Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norges første Model S kundebil er i Norge

Startet av kjølholdt, fredag 18. januar 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

Moray

Det forundrer meg at det ikke er planlagt en SC på strekningen mellom Oslo og Minnesund, egentlig. Kløfta eller Gardermoen hadde vel vært hensiktsmessig plassering. Hvis Tesla leser dette: Dette har jeg pratet med flere om og det er mange som ønsker SC på denne strekningen!
S85

sn0le

Kløfta og Jessheim ligger rett ved E6.
Gardermoen blir litt omvei, samt tror de skal slite med å finne noen som vil leie 6-8 parkeringsplasser til Tesla til kr 0,- pr år i nærheten av Gardermoen.

På Kløfta er det Marchè, og mange av de eksisterende SC'ene ligger nettop ved en Marchè.
Hadde ikke klaget om det kom en SC på Kløfta altså. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Øggen

Ålesund, Digernes eller Sjøholt er mitt neste ønske.
Egoistisk/subjektiv= neeeei, det er en viktig rute.

Muffinman

Har en mistanke om at du får oppfylt ønsket ditt i løpet av de neste 12mnd ;)

VigdisA

Sjøholt hadde vært i rett Tesla-ånd - et stykke fra Ålesund, et knutepunkt ift hyttefolk på Ørskogfjellet, Vaksvikfjellet, Valldalen osv.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Oreo

Hvor mange ganger er Berkåk nevnt?
Nevner det i såfall en gang til: Berkåk.

Mens jeg er i modus: Storlien/Åre (for harry handling frem og tilbake samt skikjøring, når en ikke skal helt til Østersund, og det ikke er kommet noen i Midt-Norge)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

JonI

Hvis man ser på 2016 kartet er det et område i midtre delene av Sverige og Norge som stikker seg ut. Det finnes ingen SC mellom Trondheim og Mora området i Sverige. Det betyr at man ikke kan reise denne strekningen samt at det ikke er mulig med t/r Trondheim-Røros. Dette kunne f.eks vært løst med en SC i nærheten av Røros og en i Sveg.

Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

Asarin

Hadde vært fantastisk å få på plass en supercharger på Kløfta et sted, kjører en del mot Kongsvinger / Charlottenberg (fra Oslo) - så kunne gjerne tatt en liten stopp rundt Kløfta.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Dennis

Rart det ikke er planlagt en superlader i Alta område. Får jo ikke kjørt til nordkapp da, uten å måtte vente alt for lenge :P

Hadde det kommet en superlader der hadde det gjort turen til nordkapp mulig uten å måtte kaste bort mange timer ved å lade på treig type 2 kontakter osv som i tillegg er nesten ikke eksisterende der. Type 2 osv er kun aktuelt å lade på når man sover på hotell eller har veldig mange timer å kaste bort noe de fleste ikke har.

At man kan kjøre så å si hele Norge på langs bør jo også være veldig god reklame for Tesla.

Eip

Sitat fra: Dennis på onsdag 03. desember 2014, klokken 09:17
Rart det ikke er planlagt en superlader i Alta område. Får jo ikke kjørt til nordkapp da, uten å måtte vente alt for lenge :P

Hadde det kommet en superlader der hadde det gjort turen til nordkapp mulig uten å måtte kaste bort mange timer ved å lade på treig type 2 kontakter osv som i tillegg er nesten ikke eksisterende der. Type 2 osv er kun aktuelt å lade på når man sover på hotell eller har veldig mange timer å kaste bort noe de fleste ikke har.

At man kan kjøre så å si hele Norge på langs bør jo også være veldig god reklame for Tesla.

Vil tro at Skaidi er mere korrekt da SC ikke skal stå inne i byer.
VIN: 509XX PD

Dennis

Sitat fra: Eip på onsdag 03. desember 2014, klokken 10:12
Sitat fra: Dennis på onsdag 03. desember 2014, klokken 09:17
Rart det ikke er planlagt en superlader i Alta område. Får jo ikke kjørt til nordkapp da, uten å måtte vente alt for lenge :P

Hadde det kommet en superlader der hadde det gjort turen til nordkapp mulig uten å måtte kaste bort mange timer ved å lade på treig type 2 kontakter osv som i tillegg er nesten ikke eksisterende der. Type 2 osv er kun aktuelt å lade på når man sover på hotell eller har veldig mange timer å kaste bort noe de fleste ikke har.

At man kan kjøre så å si hele Norge på langs bør jo også være veldig god reklame for Tesla.

Vil tro at Skaidi er mere korrekt da SC ikke skal stå inne i byer.

Blir vanskelig å komme seg fra Setermoen superladeren, siden det er over 50 mil mellom. Alta går vel akkurat med 41 mil men bør vel egentlig stå litt før Alta optimalt.

by og by kan vel også diskuteres om Alta da det bor ca 19 000 i hele kommunen :P Så tror ikke det blir et stor problem å plassere litt i utkanten der.

OddB

Nå står vel Skibotn  på kartet  for 2016 ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

kjellsve

Sitat fra: Dennis på onsdag 03. desember 2014, klokken 10:21
Sitat fra: Eip på onsdag 03. desember 2014, klokken 10:12
Sitat fra: Dennis på onsdag 03. desember 2014, klokken 09:17
Rart det ikke er planlagt en superlader i Alta område. Får jo ikke kjørt til nordkapp da, uten å måtte vente alt for lenge :P

Hadde det kommet en superlader der hadde det gjort turen til nordkapp mulig uten å måtte kaste bort mange timer ved å lade på treig type 2 kontakter osv som i tillegg er nesten ikke eksisterende der. Type 2 osv er kun aktuelt å lade på når man sover på hotell eller har veldig mange timer å kaste bort noe de fleste ikke har.

At man kan kjøre så å si hele Norge på langs bør jo også være veldig god reklame for Tesla.

Vil tro at Skaidi er mere korrekt da SC ikke skal stå inne i byer.

Blir vanskelig å komme seg fra Setermoen superladeren, siden det er over 50 mil mellom. Alta går vel akkurat med 41 mil men bør vel egentlig stå litt før Alta optimalt.

by og by kan vel også diskuteres om Alta da det bor ca 19 000 i hele kommunen :P Så tror ikke det blir et stor problem å plassere litt i utkanten der.

Hvis vi får superladere på rekke og rad helt opp til Alta, så tror jeg vi kan si at hele Norge er med!
Og jeg får mulighet til å kjøre til hytta på Nordkynhalvøya uten overnatting i Alta  ;D
TMS85D - juni 2015

Dennis

Sitat fra: OddB på onsdag 03. desember 2014, klokken 10:56
Nå står vel Skibotn  på kartet  for 2016 ?

Har sett det, men den står såpass nært Setermoen så forstår ikke hvorfor de ikke prioriterer i nærheten av Alta først :)

Men det kommer vel etterhvert :) Hadde bare håpet på en tur til nordkapp sommeren 2015 når jeg får min, men får utsette turen til neste år når superladere er på plass.

OddB

Det er over 40 mil til Alta. .så en må du ha mellom. ..og da er jo E8 forbindelsen  i Skibotn  best egnet. Å treffe akkurat på 20 mil er ikke enkelt  i Nord-Troms og Finnmark 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA