Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norges første Model S kundebil er i Norge

Startet av kjølholdt, fredag 18. januar 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

Knut Øygard

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 01. januar 2014, klokken 22:00
Noen som vet hvorfor de har ulike hastigheter på laderne? På Brokelandsheia fikk jeg bare rundt 360 på den ene og 400 km/t på den andre. I Lyngdal fikk jeg 500km/t. Var alene på laderen begge steder.

Jeg opplevde noe av det samme som deg. Lada først i Lyngdal i dag. Der var effekten 102 kW i starten. På Brokkelandsheia var det 75 kW i starten. Begge steder var det andre biler som lada, men ikke på samme lader som meg(husker ikke hvilke ladere jeg brukte, men si det var 2A så var 2B ledig).
Jeg ankom begge stedene med ca 100 km typical igjen på batteriet.

I Lyngdal varierte effekten og gikk gradvis nedover mens på Brokkelandsheia stod sen fast på 75 kW ganske lenge før den begynte å gå nedover. De 2 ladepunktene som ikke er operative ennå står det "awaiting utility upgrade" på. Jeg tipper at kapasiteten i nettet er litt snau og at Tesla har begrensa uttaket midlertidig til nettet er forsterka.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Epleskreller

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. januar 2014, klokken 22:36
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 01. januar 2014, klokken 22:00
Noen som vet hvorfor de har ulike hastigheter på laderne? På Brokelandsheia fikk jeg bare rundt 360 på den ene og 400 km/t på den andre. I Lyngdal fikk jeg 500km/t. Var alene på laderen begge steder.

Hadde du like mye strøm igjen på batteriet begge steder, når du startet lading? Hva med temperaturen på batteriet, var den noenlunde lik?

Jepp, jeg hadde 51km igjen på Lyngdal da jeg startet og 40-45km på Brokelandsheia. Var ikke lenger enn jeg trengte i Lyngdal siden vi skulle spise middag på Cinderella.. ble Statoil istedenfor.. Ser KnutGol opplevde det samme, så da regner jeg med det er noe med laderen.

Kom en grå TMS på Brokelandsheia mens jeg sto der og en annen som tok min da vi var ferdige. Kanksje KnutGol som ikke var fornøyd med effekten på den første laderen han prøvde??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Knut Øygard

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 01. januar 2014, klokken 23:35
Kom en grå TMS på Brokelandsheia mens jeg sto der og en annen som tok min da vi var ferdige. Kanksje KnutGol som ikke var fornøyd med effekten på den første laderen han prøvde??

Det kan stemme det. Når jeg kom stod det to biler der, en på hver side.  Jeg koblet meg til og fikk ca 15 kW. Den ene bilen(deg, Epleskreller?) kjørte etter kort tid og jeg overtok plassen. Fikk da 75 kW.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Epleskreller

Sitat fra: KnutGol på torsdag 02. januar 2014, klokken 08:15
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 01. januar 2014, klokken 23:35
Kom en grå TMS på Brokelandsheia mens jeg sto der og en annen som tok min da vi var ferdige. Kanksje KnutGol som ikke var fornøyd med effekten på den første laderen han prøvde??

Det kan stemme det. Når jeg kom stod det to biler der, en på hver side.  Jeg koblet meg til og fikk ca 15 kW. Den ene bilen(deg, Epleskreller?) kjørte etter kort tid og jeg overtok plassen. Fikk da 75 kW.

Det var nok meg ja ;)

Ser for meg at det kan bli kø der siden det er så få ladere.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cato76

Ladet på Gol i går. Hadde ca 100 km igjen når jeg startet å lade, men fikk kun ca 240km/t på SC 1A, etter 15 min byttet jeg til 2A som ga det samme, byttet siste gang til 3B som økte litt til 277km/t. Da jeg ladet på fredag hadde jeg også 100 km igjen på batteriet, men fikk litt over 400km/t ved lading.
Jeg måtte stå å lade i 1 time og 45 min i går for å fylle opp (ga meg på 99% for da gikk det seint)... Det var heller ingen andre Teslaer innom, så jeg fikk ikke sjakket status på dem.

Kanskje det var noen her på forumet som var innom å ladet i Gol i går? Uansett, irriterende dersom SC'ere skal være så ustabile. Jeg har vel opplevd å få over 500km/t fra SC tidligere. Er det ute temperaturen som spiller inn?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

jkirkebo

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 18. februar 2014, klokken 15:34
Ladet på Gol i går. Hadde ca 100 km igjen når jeg startet å lade, men fikk kun ca 240km/t på SC 1A, etter 15 min byttet jeg til 2A som ga det samme, byttet siste gang til 3B som økte litt til 277km/t. Da jeg ladet på fredag hadde jeg også 100 km igjen på batteriet, men fikk litt over 400km/t ved lading.
Jeg måtte stå å lade i 1 time og 45 min i går for å fylle opp (ga meg på 99% for da gikk det seint)... Det var heller ingen andre Teslaer innom, så jeg fikk ikke sjakket status på dem.

Kanskje det var noen her på forumet som var innom å ladet i Gol i går? Uansett, irriterende dersom SC'ere skal være så ustabile. Jeg har vel opplevd å få over 500km/t fra SC tidligere. Er det ute temperaturen som spiller inn?

Km/t som måleenhet på SCene er ubrukelig, da den alltid viser gjennomsnittet hittil i ladingen og ikke øyeblikksverdi. Dessuten viser den forskjellig avhengig av om du har bilen på Typical eller Rated.

Se heller på antall Ampere. Når jeg lader på Lillehammer starter den alltid rundt 285A også synker det sakte derfra. Evt. still inn displayet til å vise energi istedenfor distanse så får du ladeeffekten i kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Drsbkk

Ladet nettopp på SC Lillehammer, er det kjent at 1. plass (nærmest innkjørselveien) er defekt? ladeporten ville ikke la seg åpne herfra. Det var en annen etterpå også som ikke fikk lade her. Skal dette rapporteres noensted?
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

Sharp

Noen som kan anbefale beste rute mellom SC på Lillehammer og E18 Cinderella?

Det kjappeste er å holde seg på E6 - E18, men det er 393 km, noe som kanskje blir i meste laget når man holder 100 km/t +?

Alternativet er Rv4 via Gjøvik som er 30 km kortere, det er vel en "trygg" rute med fullt batteri hvis man kjører fornuftig?

jkirkebo

Sitat fra: Sharp på søndag 16. mars 2014, klokken 15:09
Noen som kan anbefale beste rute mellom SC på Lillehammer og E18 Cinderella?

Det kjappeste er å holde seg på E6 - E18, men det er 393 km, noe som kanskje blir i meste laget når man holder 100 km/t +?

Alternativet er Rv4 via Gjøvik som er 30 km kortere, det er vel en "trygg" rute med fullt batteri hvis man kjører fornuftig?

Rv4 er nok å anbefale ja. Der er det i hovedsak 70- og 80-grense med litt innslag av 50 og 60. Det betyr at forbruket blir langt lavere enn i 100km/t på motorveien, samt at det som du skriver er kortere. Pga. veiarbeidet forbi Espa kan det godt hende det også går raskere over Rv4.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Sitat fra: Sharp på søndag 16. mars 2014, klokken 15:09
Noen som kan anbefale beste rute mellom SC på Lillehammer og E18 Cinderella?

Det kjappeste er å holde seg på E6 - E18, men det er 393 km, noe som kanskje blir i meste laget når man holder 100 km/t +?

Alternativet er Rv4 via Gjøvik som er 30 km kortere, det er vel en "trygg" rute med fullt batteri hvis man kjører fornuftig?
Liten pause på 22kW lader i Oslo gjør susen, så slipper du å være sinke på veien :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bosse

Sitat fra: Drsbkk på søndag 16. mars 2014, klokken 14:30
Ladet nettopp på SC Lillehammer, er det kjent at 1. plass (nærmest innkjørselveien) er defekt? ladeporten ville ikke la seg åpne herfra. Det var en annen etterpå også som ikke fikk lade her. Skal dette rapporteres noensted?

Prøv å sende en mail til supercharger-eu@teslamotors.com eller ring supporttelefonen til Tesla, dersom det ikke står noe annet på superladeren.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Philip Marlowe

Jeg titter av og til innom Teslas sider om superchargers for se om de har satt opp flere. I Europa har de ikke hatt noen økning i år, har vært 14 siden jul, men i USA har antallet økt jevnt og trutt til 81.

I natt skjedde det noe merkelig, antallet i USA falt plutselig til 63.  8)

http://www.teslamotors.com/supercharger
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Philip Marlowe

Der spratt de opp til 82 igjen    ;D
Men fortsatt bare 14 i Europa  ???
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA