Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norges første Model S kundebil er i Norge

Startet av kjølholdt, fredag 18. januar 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

AllanW

Det hadde jo vært helt gull å kunne lade bilen 1 gang i uken , istedenfor 7?
Skjønner det med at det ikke skal være en gratis bensinstasjon , men vi kan jo betale for det.

Sitat fra: ebbrey på mandag 16. september 2013, klokken 15:46
Sitat fra: OleJA på mandag 16. september 2013, klokken 15:33
Sitat fra: AllanW på mandag 16. september 2013, klokken 15:08
Fikk mail idag fra Tesla.
De har ingen planer om supercharger i Oslo  :(

Det er helt naturlig - Har aldri vært intensjonen med superladerne at de skal stå i byene. Det hadde jo vært veldig fint for Oslo Taxi f.eks om de kunne kjørt sine Tesla drosjer 100.000km i året helt gratis, men økonomisk selvmord for Tesla.

Det er vel også selvmord på batteriet å drive daglading på supercharger slik enkelte da hadde gjort om det var SC i oslo. SC er for langkjøring mellom byer ikke ankomst eller avgang.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

jkirkebo

Sitat fra: satheesh.net på mandag 16. september 2013, klokken 15:14
Sitat fra: AllanW på mandag 16. september 2013, klokken 15:08
Fikk mail idag fra Tesla.
De har ingen planer om supercharger i Oslo  :(

Jeg synes faktisk dette er hårreisende teit for å si det rett ut. Hadde vært knall å hatt en i hver ende av utfartsveiene (sør/nord) ut av hovedstaden der det desidert høyeste antall TMS'er vil farte. Jaja, vi får krysse fingrene for at de faktisk har en plan på lur, men holder kortene tett til brystet foreløpig. ::)

Jeg tipper disse kommer, men de havner nok da i Akershus og ikke i Oslo.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

teslaslaven

Supercharger i storbyene virker helt dødfødt. Skal vi da ha en kø av gniere som ikke vil bruke egen strøm? Dessuten er det jo hardt for batteriene og bør bare brukes på langturer når andre alternativer er mindre gode.

gjerten

Tesla kunne kanskje hatt en to-delt modell der man betaler for Supercharger-lading i de store byene, men lader gratis på "transportetappene" i grisgrendte strøk. Økonomisk bør dette være et enkelt regnestykke.
Jeg ser ingen problemer med å betale for lading i Stavanger. Har litt vanskeligheter med å lade hjemme grunnet at bilen blir stående i et felles garasjeanlegg kjemisk renset for stikkontakter.

Skulle likt å vite om dette er en farbar løsning for Tesla.
Norge blir jo som et gigantisk laboratorium for Tesla, der de raskt nå får prøvet ut hvordan salget av bilene korrelerer positivt med tilgjengelighet for lading på transportetappene (og forhåpentlig også i sentrale strøk).
Hvis Norge får en optimal infrastruktur på lading kan el-bil revolusjonen skje med en forbløffende fart, og Norge kan bli en virkelig Cash Cow for Tesla, og forsåvidt andre el-bilprodusenter. Penger og erfaringer de kan ta med seg ut i Europa og USA.

AllanW

Vi som ikke har egen strøm , vi vil jo gjerne betale.
Ihvertfall ha muligheten.
Det er jo hundrevis som meg , som vil ha el bil men kan ikke pga denne "dødfødte" løsningen.
Jo flere el biler , jo bedre for miljø.

Sitat fra: hybridslaven på mandag 16. september 2013, klokken 16:53
Supercharger i storbyene virker helt dødfødt. Skal vi da ha en kø av gniere som ikke vil bruke egen strøm? Dessuten er det jo hardt for batteriene og bør bare brukes på langturer når andre alternativer er mindre gode.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

SIS

Sitat fra: hybridslaven på mandag 16. september 2013, klokken 16:53
Supercharger i storbyene virker helt dødfødt. Skal vi da ha en kø av gniere som ikke vil bruke egen strøm? Dessuten er det jo hardt for batteriene og bør bare brukes på langturer når andre alternativer er mindre gode.

+1!

laumb


Sitat fra: AllanW på mandag 16. september 2013, klokken 17:04
Vi som ikke har egen strøm , vi vil jo gjerne betale.
Ihvertfall ha muligheten.
Det er jo hundrevis som meg , som vil ha el bil men kan ikke pga denne "dødfødte" løsningen.
Jo flere el biler , jo bedre for miljø.

Sitat fra: hybridslaven på mandag 16. september 2013, klokken 16:53
Supercharger i storbyene virker helt dødfødt. Skal vi da ha en kø av gniere som ikke vil bruke egen strøm? Dessuten er det jo hardt for batteriene og bør bare brukes på langturer når andre alternativer er mindre gode.

Flytte?

AllanW

Nei takk , har nettopp flyttet.
Er nok mange som må flytte da.
Skal til Tesla på torsdag.
Han jeg mailet med nevnte adapter til chAdemO.
Så kanskje vi har enda en løsning i sikte  ;D

Sitat fra: laumb på mandag 16. september 2013, klokken 18:23

Sitat fra: AllanW på mandag 16. september 2013, klokken 17:04
Vi som ikke har egen strøm , vi vil jo gjerne betale.
Ihvertfall ha muligheten.
Det er jo hundrevis som meg , som vil ha el bil men kan ikke pga denne "dødfødte" løsningen.
Jo flere el biler , jo bedre for miljø.

Sitat fra: hybridslaven på mandag 16. september 2013, klokken 16:53
Supercharger i storbyene virker helt dødfødt. Skal vi da ha en kø av gniere som ikke vil bruke egen strøm? Dessuten er det jo hardt for batteriene og bør bare brukes på langturer når andre alternativer er mindre gode.

Flytte?
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

ArneS

I dag var temperatuern 8 grader og merket meg at regenerering er begrenset til 40 kW. Lurer på om dette er max effekt du kan lade med også. Da vil supercharging gå langsommere...
P85+ Signature (solgt)
P85DL

ArneS

P85+ Signature (solgt)
P85DL

laumb

Denne streken forsvinner når batteriet er blitt varmt.
Da er det full pupp igjen!

getor

Jeg synes "gjerten" har et veldig godt poeng. Betalingsladning i byene er en naturlig konsekvens dersom det er rekkevidde som er fokuset, og det er det jo. Skal man fra by til by og enda en by og overnatte så bør det være en SC mulighet også i byen.

Er helt enig med at gratis ikke vil gå i byene for verden er full av snyltere som vil utnytte servicen. Å betale hva det vitterlig koster vil allikevel bare bli en fraksjon av tilsvarende bensinpris.

Tror Tesla har en vinner her dersom de bygger dette ut på en lur måte - en Tesla "bensinstasjon" med ditto kiosk og pølsesalg? At ikke bensinstasjonkjedene har sett mulighetene her er meg ubegripelig. Muligens er det Tesla som famler litt i "laboratoriet" og ikke helt har definert sluttpunktet i forretningsmodellen. For de er ikke bare en bilprodusent men en transportleverandør, og da kan man definere hele opplevelsen som er lading selvsagt men også mat og drikke inklusive.

Cato76

Jeg stemmer for en SC i Drammen og en SC i Moss. Da er man dekket inn dersom man kommer fra nord (SC i Lillehammer) og skal videre på E6 (sør-øst) eller E18 (sør-vest)  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Amoss

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 17. september 2013, klokken 11:11
Jeg stemmer for en SC i Drammen og en SC i Moss. Da er man dekket inn dersom man kommer fra nord (SC i Lillehammer) og skal videre på E6 (sør-øst) eller E18 (sør-vest)  8)

Delvis enig, men kun delvis :p  Den veien du glemmer er de som skal E18 mot Stockholm. Derfor bør en SC sør for Oslo ikke være stort lengre syd enn Vinterbro. En liten "detour" ned til Ås eller kanskje Vestby kan kanskje være akseptabelt? Vinterbro kan også støtte trafikken syd/vest via Oslofjordtunnellen, men en lader rundt Drammen hadde så klart vært bedre. Liertoppen har vært nevnt som ett godt sted å plassere denne.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TesLars

Oslo
Black Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA