Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norges første Model S kundebil er i Norge

Startet av kjølholdt, fredag 18. januar 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Lille Lance på søndag 13. oktober 2013, klokken 23:01
Noen som vet (eller tror) hvor neste SC kommer hen?

Ikke så veldig konkret, men jeg spurte superchargers@ om det var noen planer for utbygging av SC på E39 mellom Ålesund og Bergen, og fikk til svar at "Ja det planeres på denne rute men jeg kan ikke sige presis hvornår i 2014 det kommer å skje."  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tSla

Sitat fra: cra på torsdag 24. oktober 2013, klokken 16:44
Sitat fra: Lille Lance på søndag 13. oktober 2013, klokken 23:01
Noen som vet (eller tror) hvor neste SC kommer hen?

Ikke så veldig konkret, men jeg spurte superchargers@ om det var noen planer for utbygging av SC på E39 mellom Ålesund og Bergen, og fikk til svar at "Ja det planeres på denne rute men jeg kan ikke sige presis hvornår i 2014 det kommer å skje."  :D

Nice!!!  ;D Gjør turen til Tesla Bergen LITT enklere :)
Tesla Model S P85+

sindrej

Tidenes OT her, men det var da er sabla fånky profilbilde cra.  La ikke merke til det før nå  ;D    8)

trygvelo

Sitat fra: ArneS på tirsdag 17. september 2013, klokken 12:17
Sitat fra: taraquin på tirsdag 17. september 2013, klokken 12:06
Sitat fra: ArneS på tirsdag 17. september 2013, klokken 09:07
I dag var temperatuern 8 grader og merket meg at regenerering er begrenset til 40 kW. Lurer på om dette er max effekt du kan lade med også. Da vil supercharging gå langsommere...
Merka du det på dårligere bremsing? Ifølge Tesla skal bremseenergien gå til oppvarming hvis batteriet er kaldt, men usikker på om det faktisk gjør det i særlig grad. Hadde du i laderen før du starta?

Kan ikke påstå at jeg merka noe særlig men hadde heller ingen brå oppbremsing (via regen) på mine 11 km til jobb. Jeg lada ikke i natt men streken forsvann ikke etter 11 km heller så en må nok kjøre lenger for å varme opp batteriet

Begrenset regen påvirker direkte bremseeffekten av den, det er ikke slik at bilen bremser like mye uansett og effekten forsvinner i varme i stedet for regen når denne er begrenset. I hvert fall er det slik på min bil med firmware versjon 5.6. Hadde regen begrenset til 10kW en morgen med -2 og det var ikke mye bremseffekt igjen da for å si det sånn.

Philip Marlowe

#214
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger
Nå har det kommet to Superchargers til i Europa, i Nederland. Selv om det ikke går så fort som vi ønsker, så skjer det i alle fall noe.  :)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

BlueS

Supercharger i byen? Legg merke til at Teslas svar på om superlading sliter mer på batteriet ikke er Nei, men kun at det ikke påvirker batterigarantien. Åtte år garanti på et batteri som bare lades på supercharger kan være risikosport for Tesla. Knekker SC batteriet etter 7,5 år kan jo være en superdeal for bileieren.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

jkirkebo

Sitat fra: BlueS på lørdag 07. desember 2013, klokken 21:00
Supercharger i byen? Legg merke til at Teslas svar på om superlading sliter mer på batteriet ikke er Nei, men kun at det ikke påvirker batterigarantien. Åtte år garanti på et batteri som bare lades på supercharger kan være risikosport for Tesla. Knekker SC batteriet etter 7,5 år kan jo være en superdeal for bileieren.

Hvem tør sjanse på det, batteriet kan jo knekke etter 8,5 år ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BlueS

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 07. desember 2013, klokken 21:06
Sitat fra: BlueS på lørdag 07. desember 2013, klokken 21:00
Supercharger i byen? Legg merke til at Teslas svar på om superlading sliter mer på batteriet ikke er Nei, men kun at det ikke påvirker batterigarantien. Åtte år garanti på et batteri som bare lades på supercharger kan være risikosport for Tesla. Knekker SC batteriet etter 7,5 år kan jo være en superdeal for bileieren.

Hvem tør sjanse på det, batteriet kan jo knekke etter 8,5 år ;)
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Brede

Spørs vel litt hva en SC gjør med batteriene. Dersom den bare sliter på kapasiteten så er det vel ikke noe problem for Tesla i forhold til garantien, dersom det fører til defekter så blir det vel verre å vri seg unna ansvar.

Så vidt jeg forstår det som står i garantien så gjelder denne ikke restkapasitet, kun defekter.

nebbulk

Sitat fra hjemmesiden:
"Hvor ofte kan jeg superlade, kan det skade batteriet mitt?
Superlading påvirker ikke nybilgarantien. Kunder kan bruke nettverket så mye de ønsker."

Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Philip Marlowe

Nå har det jammen dukket opp en til. Denne gangen i Østerrike.
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger

Det blir spennende å se hvor de åpner de neste etter nyttår. Kanskje noen flere i retning Norge.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Birger

Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 19. desember 2013, klokken 19:36
Nå har det jammen dukket opp en til. Denne gangen i Østerrike.
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger

Det blir spennende å se hvor de åpner de neste etter nyttår. Kanskje noen flere i retning Norge.

Det får vi håpe.

Hvordan er salget til Tesla i Europa? Har noen funnet noen tall?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Amoss

Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 19. desember 2013, klokken 19:36
Nå har det jammen dukket opp en til. Denne gangen i Østerrike.
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger

Interessant nok ser det ut som om denne ikke var inkludert i planene for "winter 2013", men ser ut til å være med på planen for "winter 2014"...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Nuvolari

Sitat fra: Amoss på torsdag 19. desember 2013, klokken 21:12
Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 19. desember 2013, klokken 19:36
Nå har det jammen dukket opp en til. Denne gangen i Østerrike.
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger

Interessant nok ser det ut som om denne ikke var inkludert i planene for "winter 2013", men ser ut til å være med på planen for "winter 2014"...

Laderen er plassert i St Anton. Virker mest som et marketing fremstøt mtp å treffe rike europeere på skiferie. Blir vel et par tms stasjonert på torget i byen.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Tesla-man

Finnes det et ladekart noen plass for Europa? 
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA