Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla har annonsert støtte for trefase for den europeiske utgaven av Model S!

Startet av jkirkebo, torsdag 17. januar 2013, klokken 17:07

« forrige - neste »

bmw i3

Nye Porsche Macan som kommer om ett år.  Bygges på Audi Q5 men med Porsche sine kjøreegenskaper.  Må bli bra. Vil koste fra 550``så det blir den eller en Tesla X dersom batteripakka til Tesla S viser seg å funke om vinteren også.

Espen Hugaas Andersen

Som en erstatning for Tesla Model X hadde jeg nok valgt BMW X5 eller X3. Men jeg syns det er vanskeligere å bestemme hvilken bil jeg ville kjøpe i stedet for Model S. Jeg tror nok også Lexus GS 450 ville være høyt på listen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Griffel

En vellutstyrt Skoda Octavia, eller en Subaru Legasy. Litt penger spart og da kan jeg trekke en henger også.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

foxy

Sitat fra: jkirkebo på mandag 31. desember 2012, klokken 20:15
Sitat fra: foxy på mandag 31. desember 2012, klokken 19:58
skrivefeil i overskriften?! - Hvilken mellomklasse bil ville du kjøpt... ? er vel mye mer riktig ref. tidligere analyser.

Høh ? Anser du ikke f.eks Lexus GS 450h eller BMW 5-serie, Audi A6 osv. som premium-biler ?

jo men de kjøper man når man ønsker en premium bil - ønsker man erstattning for en Model S blir det f.eks. Skoda Oktavia
I-miev 2011
Asker

Celter

Sitat fra: foxy på tirsdag 01. januar 2013, klokken 14:01
Sitat fra: jkirkebo på mandag 31. desember 2012, klokken 20:15
Sitat fra: foxy på mandag 31. desember 2012, klokken 19:58
skrivefeil i overskriften?! - Hvilken mellomklasse bil ville du kjøpt... ? er vel mye mer riktig ref. tidligere analyser.

Høh ? Anser du ikke f.eks Lexus GS 450h eller BMW 5-serie, Audi A6 osv. som premium-biler ?

jo men de kjøper man når man ønsker en premium bil - ønsker man erstattning for en Model S blir det f.eks. Skoda Oktavia

Innleggene til "Foxy" er en av grunnene til at jeg bestemte meg for å reservere en Tesla Model S. Når argumentene mot Tesla er så svake, fant jeg ut at denne bilen kan det ikke være mye galt med. Imponerende hvordan han/hun holder ut i dette forumet.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: foxy på tirsdag 01. januar 2013, klokken 14:01

De fleste bestemmer seg for en pris de kan betale før de ser på bil. Om de ser på en bil til 650k men bestemmer seg for ikke å kjøpe den av en eller annen grunn tviler jeg på at neste bil de ser på er en økonomiklasse-bil til 250k. Uansett viser jo svarene her at de fleste som vurderte bil i den klassen så på Audi A6/A7 eller Jaguar samt Lexusen jeg selv nevnte. Mercedes var faktisk veldig fraværende, det overrasket litt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Slettet av admin

Tilbake til topic:

Jeg har alltid hatt sansen for A6, og jeg ville antakelig unnet meg en 1-2 år gammel A6 mot slutten av 2014 om ikke Model S hadde dukket opp.
Liker også den nye Jaguar stasjonsvognen, men regner med jeg hadde landet på A6.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

toppi

I USA velger folk en model S, selv om de kunne fått en M5 til samme prisen. Det forteller det meste..

Jeg hadde nok havnet tilbake på Audi A6 Avant, om ikke Model S hadde dukket opp. Har eid 4 av de før, og vært veldig fornøyd.

Godt nytt år, i år blir det faktisk virkelighet  ;D
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

stor66

Prius plug-in hybrid var bilen jeg ventet på før jeg fant ut hva Tesla S var for noe...

Sent from my iPad using Tapatalk HD
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Oreo

Uten å tenke på servicekostnader, og mer lik Model S: BMW 5-serie (utgave etter lommebok).
Alfa Romeo har jeg alltid likt, men neppe mest fornuftige valg.
Litt mer praktisk, og noe jeg har god erfaring med selv: Toyota Land Cruiser (årsmodell etter lommebok).
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Fredrik

Jeg kjører selv BMW 5 serie og LandCruiser. BMW'en er nå blitt 6 år og jeg ser desverre etterhvert et behov for å bytte den ut.

Jeg har prøvekjørt mye forskjellig og hadde i utgangspunktet valgt å bytte den ut i en Porsche Cayenne 3,0 TD. Det som har holdt meg igjen har vært at dette er en treg bil. Har også kjørt Cayenne Turbo S som er en hysterisk artig bil, men som jeg desverre ikke på noen måte klarer å forsvare innkjøpet av.

Tilfeldigvis kom jeg over youtube klippet med Model S vs. BMW M5 () på lillejulaften. Dette resulterte i en umiddelbar reservasjon. Jeg er derfor nå den heldige "eier" av Tesla Model S Performance #2226. Fikk bekreftelsen 2. januar kl 18.16. Håper at den er registert innen 31.12.2012.

Jeg er spent på når jeg får den. Vil bli kjørt på Frekhaug utenfor Bergen.       

foxy

jeg slår lett en model s på bane og trenger ikke engang å stille med M5. fjortiser som synes at et kansje ikke helt objektiv drag race er relevant.;D
I-miev 2011
Asker

Øyvind.h

Sitat fra: Fredrik på torsdag 03. januar 2013, klokken 15:53
Jeg er spent på når jeg får den. Vil bli kjørt på Frekhaug utenfor Bergen.     
Ta deg en tur til Oslo, så får du prøvekjørt den allerede nå. Prøvekjøring er mulig for reservasjonsholdere.
Vill akselerasjon med momentane krefter når det trengs, sivilisert og utrolig komfortabel i det daglige.

Ser for øvrig at dette er din første post på forumet. Vil derfor gjøre oppmerksom at de færreste bruker forumet til å spre kvalm. De aller fleste er høflige og oppegående :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: foxy på torsdag 03. januar 2013, klokken 18:42
Model S er soleklart ikke premium alene av den grunn at den mangler viktig sikkerhets-, komfort- og bruksutstyr samt bruk av billig materiale i interiøret som f.eks. yppig bruk av kunstskinn og billige plastikkdetaljer.

Kunstskinn finnes meg bekjent kun i utgaven med stoffseter. Jeg er enig i at det ikke er en god ide og ville foretrukket seter i kun stoff. Selv vil jeg ikke ha sort interiør, og går derfor for grått skinninteriør. Det er forøvrig meget hyggelig priset i forhold til konkurrentene.

Hvilke plastdetaljer du sikter til er jeg usikker på. Selv skal jeg ha karbonfiberinteriøret. Piano black ser muligens litt plastaktig ut, men jeg vil ha en matt finish.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

toppi

Gratulerer med valget Fredrik. Model S er like morsom som den ser ut som. :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA