Hovedmeny

2024.45.x

Startet av What-a-watt, tirsdag 24. desember 2024, klokken 01:55

« forrige - neste »

What-a-watt

What-a-watt

Er det ingen som har fått denne oppdateringen? Var lite nytt for Legacy-biler.

kaistian

Har fått den, men samme release notes som 2024.44.25 så forventer ikke noe nytt.

Lynet

Fikk den i går, og problem med wampire drain på min X ser ut for å være fikset.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

What-a-watt

Sitat fra: Lynet på lørdag 28. desember 2024, klokken 17:18Fikk den i går, og problem med wampire drain på min X ser ut for å være fikset.
Det kan jeg bekrefte.

Denne fikk jeg tilsendt:

>>> It appears there is a bug in the 2024.44.* firmware versions for some legacy Model S/X vehicles which is causing the Tesla API to keep cars awake.
>>>
>>> Tesla is aware of the issue and is working on a fix. The fix was originally supposed to be out already but Tesla still need some more time.

CorsoDante

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 28. desember 2024, klokken 15:22Er det ingen som har fått denne oppdateringen? Var lite nytt for Legacy-biler.

Joda. Lite nytt å skrive hjem om her også (x2, «Minor fixes and improvements»).

Enkelte biler har fått vampire-drain, noe som kanskje er eliminert gjennom denne versjonen (uten at Tesla kommer til å skrive detaljert om utviklingen).

Men har de blitt hakket bedre mht. fantombremsing, som var ganske ille for tja.. en måneds tid tilbake? Hører med til saken at man har kjørt mindre i juleperioden, vanskelig å si noe sikkert. Men forventer jo at den plutselige forverringen (der også) var en form for hakk i AP-plata.
TMYP HW4 / TM3P Atom

What-a-watt

2024.45.32.1 lastes ned til bilen nå.

What-a-watt

2024.45.32.2 lastes ned til bilen nå.

MuskElBil

2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Mdah

Har hatt 2024.45.32.1 en liten uke, og bilen (2015 TMS) lar seg sjelden vekke via app(Android). Starte varme/lade mv feiler hele tiden. Irriterende å måtte gå ut og starte manuelt.  :-\
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

goggo

Har  2024.45.32.1 på min 2019 Model 3 og har et par små-irriterende bugs med multimedia enheten, er det flere som har det eller bare meg?

• DAB radioen går alltid tilbake til NRK1 når jeg starter bilen, uavhengig av hva jeg hørte på sist.
  • Jeg kan ikke streame over bluetooth fra telefonen til bilen, når jeg forsøker å velge bluetooth som input så går den bare tilbake til DAB radioen. Dette er selv om telefonen er tilkoplet med bluetooth, og den funker fint for telefonsamtaler.

Ja jeg har forsøkt restart med rulleknappene på rattet, uten at det hjelper noe.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Lucaria

Sitat fra: Mdah på søndag 19. januar 2025, klokken 09:25Har hatt 2024.45.32.1 en liten uke, og bilen (2015 TMS) lar seg sjelden vekke via app(Android). Starte varme/lade mv feiler hele tiden. Irriterende å måtte gå ut og starte manuelt.  :-\

Jeg swiper fra bilen og ner slik at den våkner (tar litt tid) og så starter varme.

JorEl

Når jeg har problemer med å vekke bilen med APPen, så gleder jeg meg til neste SW :)
Løsningen min er et klikk på nøkkelen slik at den vekkes, og da får jeg og APPen det akkurat slik vi vil. Må stikke hånda ut av utgangsdøra, omtrent slik  :+1:

Har hatt bittelitt krøll på 45.32/45.32.1(?) men i dag med 45.32.2 er bilen i bedre form.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Mdah

Sitat fra: Lucaria på søndag 19. januar 2025, klokken 11:54
Sitat fra: Mdah på søndag 19. januar 2025, klokken 09:25Har hatt 2024.45.32.1 en liten uke, og bilen (2015 TMS) lar seg sjelden vekke via app(Android). Starte varme/lade mv feiler hele tiden. Irriterende å måtte gå ut og starte manuelt.  :-\

Jeg swiper fra bilen og ner slik at den våkner (tar litt tid) og så starter varme.
Vekking fungerer som sagt ikke for meg med 32.1 uansett hva jeg gjør når bilen først sover. Må ut i garasjen og vekke med nøkkel, deretter fungerer alt som det skal. Ser frem til 32.2 nå :)
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Lucaria

Sitat fra: Mdah på søndag 19. januar 2025, klokken 17:22
Sitat fra: Lucaria på søndag 19. januar 2025, klokken 11:54

Vekking fungerer som sagt ikke for meg med 32.1 uansett hva jeg gjør når bilen først sover. Må ut i garasjen og vekke med nøkkel, deretter fungerer alt som det skal. Ser frem til 32.2 nå :)

Usikker om du fortalt hva du testet, men du kanske testet alt mulig? Min kan også faile hvis jeg ikke vekker den før jeg starter varme. Låse opp/låse via app slik at den våkner virker også for meg (32.1)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA