Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HW4 kortslutter på nye biler

Startet av daktari, tirsdag 17. desember 2024, klokken 00:21

« forrige - neste »

daktari

Interessant case. HW4-conputer på nye biler kortslutter under kamerakalibrering. Da ryker alt: sikkerhetssystemer, ryggekamera, AP.
Produksjonsfeil på en serie oppdaterte Ai4.1 mistenkes.

Så dette kan jo vare en stund, og vil antagelig ta tid å fikse. Mange ville kanskje stoppet utlevering av biler, tross alt påvirkes alt av moderne sikkerhetsutstyr, no som antagelig vil medføre 1 stjerne i EuroNcap hvis man kjører med det. men, Tesla har en salgsrekord å slå.

https://electrek.co/2024/12/16/tesla-major-issue-self-driving-computer-inside-new-cars/

Ikke kommet til EU enda denne varianten av computer?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

What-a-watt

SitatIkke kommet til EU enda denne varianten av computer?

Kan se slik ut:

Kires

Fått intrykk av at det gjelder endel biler. Skjedde på min etter 2 uker, var så kaputt i et par uker før den plutselig en morgen hadde funnet ut den skulle virke igjen. Virket etter det et par måneder uten problemer.
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA