Elaway ladekurve Ok ?

Startet av Brolar, søndag 15. desember 2024, klokken 13:42

« forrige - neste »

Brolar

Jeg har et abbonement med Elaway i boligsameiet her, og stusser på ladekurven som går opp, og ned under hver ladeøkt. Det er 400V, 22A, og Easee lader.
Er det mulig noen innstillinger jeg har misset ?
Bilen jeg har er nesten ny BMW iX1 xDrive30
BMW iX1 xDrive30

RJK

Bor selv i et borettslag som bruker samme leverandør. Pga lastbalansering, så kan lade kurven se slik ut, eller med større intervaller der det er lavere eller raskere lading gjennom hele ladeøkta.

I større borettslag, ville jeg heller ikke blitt overrasket om du kunne oppleve "pause" i visse tidsintervall, der det normalt sett er mange som kobler seg på, og total-effekten er begrenset.

Det har jeg riktignok ikke opplevd selv, bare "pause" når bilen er ladet opp til grensen som er satt, og man ikke har "plugget ut" og derved avsluttet ladeøkta!

Altså, helt normalt, og intet å bekymre seg for!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

TB

Her jeg bor har vi Zaptec Pro, uten noe selskap som gjør administrasjon eller fakturering.

Grafen Zaptec viser er ikke så "hakkete" som i bildet ovenfor, men det er gjerne variasjon pga lastbalansering.

Om nettforbindelse faller ut går også effekten midlertidig ned.

Trolig er det visningen som er litt spesiell her?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

TB

Eksempel på grafisk visning av ladesesjon.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA