Tror jeg fikk lastet ned oppdateringen til 3.7 men all info er borte

Startet av gte-bjørn, onsdag 11. desember 2024, klokken 22:33

« forrige - neste »

gte-bjørn

For noen uker siden fikk en stor pop-up på skjermen under kjøring som sa at en oppdatering var klar for installasjon men dette ville ta noen timer. Jeg regnet med at det var oppdatering fra 3.2 til 3.7.

Istedet for å klikke OK så klikket jeg på x-en oppe i hjørnet for jeg trengte noe som var under pop-upen. Tenkte jeg kunne ta dette etter å ha parkert.

Men nå er det ingen informasjon å finne.  :-\ Og dessuten: hvis jeg prøver å klikke på Id.Software-ikonet så sier den at den "kunne ikke åpne", samme med Shop, Service eller We Charge.

Mens jeg holdt på å lete så forsvant også valget "Nullstill til fabrikkinnstillinger" i innstillinger, dvs den er der men kan ikke velges. Ikke at jeg hadde tenkt å gjøre det.

Har andre fått oppdateringen i løpet av november? Min er 2022-modell. Er det noen måte å komme videre hvis man ikke trykket OK?

Eller må jeg inn til Møller igjen for å få oppdatert?  ::)

ovev

Oppdateringen vil nok dukke opp i utstigningsmenyen, men av en eller annen grunn kommer ikke fram i menyen hver gang. Jeg lukket også beskjeden da jeg ikke kunne oppdatere bilen der og da. På min bil dukket den typisk opp i utstigningsmenyen når jeg skulle handle, men ikke når jeg parkerte for kvelden. Etter flere dager dukket den opp også om kvelden og jeg fikk oppdatert bilen. Men, det gikk faktisk noen dager før bilen viste at den var oppdatert til 3.7.
NB! Husk å lukke alle vinduer og slå av lysene (ikke på Auto, men Off), ellers vil den ikke oppdatere.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
2018 Hyundai Kona EV solgt
2020 VW E-up! Entry hentet 10/9/20 solgt
2020 VW ID3 kjøpt 5/6724

gte-bjørn

Må lysene settes til Off for at oppdateringen skal dukke opp? ??? Jeg har dem alltid i Auto. Eller er det noe jeg må gjøre når oppdateringen skal starte?

Det er mulig jeg ikke alltid ser på skjermen når jeg har parkert så det er ikke utenkelig at jeg kan ha oversett det. Skal følge bedre med heretter.

daktari

Sitat fra: gte-bjørn på fredag 13. desember 2024, klokken 21:20Må lysene settes til Off for at oppdateringen skal dukke opp? ??? Jeg har dem alltid i Auto. Eller er det noe jeg må gjøre når oppdateringen skal starte?

Det er mulig jeg ikke alltid ser på skjermen når jeg har parkert så det er ikke utenkelig at jeg kan ha oversett det. Skal følge bedre med heretter.

Ja, lysene må på off før du får starte.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

gte-bjørn

En mulig forklaring kunne være at jeg hadde under 50% på batteriet. Man må visstnok ha 50% for å starte oppdatering. Nå har jeg ladet til 80% men fortsatt ingen informasjon. Hvis jeg klikker inn til Systeminformasjon -> Oppdateringer så sier den at det ikke finnes noen oppdateringer. I mellomtiden *har* jeg fått oppdatering til en service-app i shoppen. Installasjon av den gikk veldig fort.

Skulle gjerne hørt fra flere enn én annen ID.3-eier om hvordan dette har foregått. Jeg begynner å mistenke at bilen har glemt at den har fått oppdateringen. :-\ Da kan det selvsagt tenkes at den vil laste den ned på nytt, hvis ikke VW nekter fordi den allerede har fått den.  ???

Electric cars in Norway

Sitat fra: gte-bjørn på lørdag 21. desember 2024, klokken 10:50En mulig forklaring kunne være at jeg hadde under 50% på batteriet. Man må visstnok ha 50% for å starte oppdatering. Nå har jeg ladet til 80% men fortsatt ingen informasjon. Hvis jeg klikker inn til Systeminformasjon -> Oppdateringer så sier den at det ikke finnes noen oppdateringer. I mellomtiden *har* jeg fått oppdatering til en service-app i shoppen. Installasjon av den gikk veldig fort.

Skulle gjerne hørt fra flere enn én annen ID.3-eier om hvordan dette har foregått. Jeg begynner å mistenke at bilen har glemt at den har fått oppdateringen. :-\ Da kan det selvsagt tenkes at den vil laste den ned på nytt, hvis ikke VW nekter fordi den allerede har fått den.  ???
Har ikke selv oppdatert og du etterspør eiere men jeg vil uansett si til deg i beste mening at inne på FB gr - se her  https://www.facebook.com/groups/651321772185918/search/?q=oppdatering der er det flere som sliter og en sier at Møller har flere inne som de hjelper så mitt råd er at du ikke gjør noe mer nå men heller  stikker innom Møller eller der du har kjøpt bilen - se denne på bildet og du vil IKKE havne i den situasjonen

Kopi av en kommentar der inne:

"Den ble på Møller ett par dager. Bare på Møller i Larvik hadde de hatt inne 6-7 stykker med denne feilen. Så må jo ha vært ett eller annet bug med den oppdateringen😅"

gte-bjørn

Er ikke på FB så kan ikke lese hva som skrives. OK, skulle mot formodning melding om installasjon komme likevel så tror jeg at jeg skal avvente til jeg er hjemme fra kort juleferie. Vil ikke bli strandet...

Electric cars in Norway

Sitat fra: gte-bjørn på lørdag 21. desember 2024, klokken 21:03Er ikke på FB så kan ikke lese hva som skrives. OK, skulle mot formodning melding om installasjon komme likevel så tror jeg at jeg skal avvente til jeg er hjemme fra kort juleferie. Vil ikke bli strandet...

Ja, ser den at du ikke er på fb :+1:  og jeg mener du gjør helt rett i å avvente til etter juleferien.

Så hold deg unna oppdateringer til du er trygt hjemme igjen i januar og din lokal VW butikk er åpen og på kort tid kan gi deg rett SW fix dersom det stopper seg for deg.  God jul 

gte-bjørn

På vei hjem idag dukket omsider meldingen "Oppdatering tilgjengelig" i gult opp på skjermen idet jeg parkerte for å sette av to passasjerer. :+1: Men jeg kunne jo ikke stoppe der i fem timer... Før eller siden må den vel også dukke opp når jeg parkerer hjemme.

Electric cars in Norway

Sitat fra: gte-bjørn på torsdag 26. desember 2024, klokken 19:02På vei hjem idag dukket omsider meldingen "Oppdatering tilgjengelig" i gult opp på skjermen idet jeg parkerte for å sette av to passasjerer. :+1: Men jeg kunne jo ikke stoppe der i fem timer... Før eller siden må den vel også dukke opp når jeg parkerer hjemme.
Se der ja :+1: da løste det seg jo dette her. Vent med SW oppdateringen til din vw butikk er åpen..... i tilfelle rottefelle  :laugh:

gte-bjørn

Melding om oppdatering kom igjen allerede etter første kjøretur, så igår fikk jeg installert 3.7 :D Jeg hadde et visst håp om at problemet med keyless opplåsing var borte men det var det ikke. :-\

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA