Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Smartlading Id4 med KEBA 105557 ladeboks

Startet av solo2, onsdag 11. desember 2024, klokken 21:28

« forrige - neste »

solo2

Hei,

I fjor gikk jeg til innkjøp av en Volkswagen Id4 som jeg nå ønsker å lade på nattestid når strømmen er billigst.

Jeg har følgende ladeboks:

KEBA 105557 KC P30 ES240001 000

Jeg bruker Kraftriket som strømleverandør og de skal ha 19 kr mnd for noe de kaller Smartlading, men finnes det ikke noe man kan gjøre i Volkswagen Id4 appen eller noe på ladeboksen man kan gjøre for at den skal lade kun på nattestid?

Ulvis

Desverre, dette er den kjipe 'e' modellen i KEBA P30 serien. Hadde du hatt 'b' eller 'c' modell kunne du brukt feks eit tidsur mot den. Eller også kopla den i nettverk mot lokal app eller smarthub.

Antakeligvis er Tibber eller andre sine "power up" direkte mot bilen ditt beste alternativ. Feks: https://support.tibber.com/nb/articles/6172493-lading-av-volkswagen-id-x-tibber
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA