Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Re: Forsikring på Tesla Model S

Startet av kjølholdt, onsdag 16. januar 2013, klokken 11:41

« forrige - neste »

RunarBT

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 03. januar 2013, klokken 15:56
For å slippe å kjøre rundt i neandertalerbil på langtur... Ble jo hekta allerede med Mieven, og Leafen gjorde ikke gleden ved å kjøre neandertalerbilen noe større... enkelt og greit... (Og kona er 100% enig siden det er hun som kjører neandertalerbilen til daglig.)

(+ alle de andre fordelene man har blitt så vant til da, nevnt av mange over... ;-)

Heilt enig der:-) har allerede begynt å planlegge tur til sommern, oslo-bergen-molde-oslo, og leker med tanken på nordkapp:-D

jkirkebo

Sitat fra: Runarbt på torsdag 03. januar 2013, klokken 16:44
Heilt enig der:-) har allerede begynt å planlegge tur til sommern, oslo-bergen-molde-oslo, og leker med tanken på nordkapp:-D

Nordkapp er aktuelt her også, men ikke før i 2014. Håper folk skriver gode reiseskildringer med beskrivelse av hvor man kan overnatte og samtidig lade med 7.4kW eller mer :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Chlangum

Ikke pendler jeg til jobb hver dag, er bortreist halve året så km i året er ganske lavt, kjører stort sett bare fram og tilbake til butikken og til turområder med hunden og ellers litt erender rund omkring. Bor på en øy utenfor Bergen så bompenger ser jeg ikke før jeg kommer inn til byen. Kollektiv felt er en vits i Bergen (i hvertfall fra den retningen jeg kommer ifra), har en god del fritid når jeg først er hjemme fra jobb så en del langkjøringsturer blir det, har ikke noe mer familie enn meg og hunden, har en 71 Plymouth Barracuda i garasjen med over 400 hester

Så hvorfor i all verden skulle jeg vurdere å kjøpe en Model S?
Svare er vel: Hvorfor ikke!

Model S er jo en utrolig vakker og praktisk bil og vil dekke 99,9% av mitt bilbehov (med mindre de kræsjer totalt med superladere. Og ikke minst så har den en motorisering som overgår selv Barracuda'en.
Selv om jeg har en ganske romslig økonomi så kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe nybil og betale 2/3 av prisen til den norke stat. Dyreste bruksbilen jeg noen gang har kjøpt var på 80000, ellers har de ligget rundt 10000 kr. Var faktisk så frustrert at jeg vurderte å flykte til Sverige bare for å få muligheten til å kjøpe en skikkelig bil uten å bli robbet.

Model S har fått meg på andre tanker. Endelig kan jeg kjøpe en nybil med masse futt og komfort her i landet.
Og skulle jeg bli underernært på motorlyd så har jeg jo Barracuda'en som har en helt fantastisk motorlyd.
Begge bilene er meget billig i faste kostnader så jeg føler her at det blir mer rettferdig i at du betaler for bruken og ikke så mye for den tiden bilene står i ro (som for meg er havle året).

Model S som bil nr 1 og Barracuda'en som godværsdag bil no 2 tror jeg vil fungere meget bra for meg og bli et meget billig bilhold for min del.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA