Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Går på dagen

Startet av Electric cars in Norway, mandag 02. desember 2024, klokken 08:49

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Det blir trangt i døra ut for disse direktørene dersom denne tragiske situasjonen for elbilprodusenter fortsetter i Europa

Mens i Kina ansettes det vel stadig flere direktører?

https://www.finansavisen.no/2024/12/02/8213650/stellantis-sjefen-gar-pa-dagen


Daniel_0007

Overaskende men det er rett, teknologien i bil industrien går i rivende utvikling, kan ikke ha gamle dinosaurer som han til å styre skuta.
Model 3 2019 LR Rwd

Syklist

Absolutt, for konservativ og gammeldags ledelse med korttenkt "badge engineering" strategi.

Litt for mange merker og karrosserivarianter av de samme bilene. DS burde bli endel av Citroen igjen, og så må de satse ordentlig på rene elbiler i stedet for spagat med bensin og diesel.

Blir nok mer problemer ja, bilindustrien i Europa kjemper både med manglende vilje til omstilling og kommende handelskrig.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Gadgetman

DS som eget merke var ren idioti.   
Spesielt som et 'luksusmerke'. Da må de konkurrere med anerkjente luksusmerker, og det har de ikkje byggekvaliteten for.   

At vi har de samme bilene i både Peugeot og Citroën lineupene er også tåpelig. Her burde de ha fokus på forskjellige typer kjøretøy.   

Å gjenbruke deler og platformer er greit nok, men når den største forskjellen mellom to biler er logoen i grillen er det noe galt. (OK, Citroën Berlingo M49 og Peugeot Partner av samme årgang har også forskjellige lykter. Men du må se nøye etter for å oppdage det)     

Og ja, eg kjører Citroën.

Stellantis har også Alfa Romeo, et typisk luksusmerke, og Chrysler, som også vil skryte på seg luksus.
Og veltepettern, Jeep.   

Og MOPAR...
'Fersk' ELbileier med en 2014 Citroën Berlingo.
Rekkeviddeangst er for pyser.
Ekte mannfolk går rett på psykose!

Syklist

DS som eget merke var idioti, ja. (Og en fornærmelse for alle oss som husker Citroen DS.)

Ellers virker det som Tavares med sitt krav om "pricing power" og profitt foran volum gravet sin egen grav.

Stellantis har tapt store markedsandeler og har for mange biler på lager, fordi prisene er for høye i forhold til konkurrentene, spesielt i USA.

Når man ser at en elektrisk Peugeot 308 koster mer enn en Model 3 er det jo ikke rart at det ikke blir solgt mange biler.

Med profitt foran volum har han også gjort seg upopulær hos fagforeninger og underleverandører, siden det har ført til nedbemanninger.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Electric cars in Norway

Sitat fra: Syklist på tirsdag 03. desember 2024, klokken 12:49DS som eget merke var idioti, ja. (Og en fornærmelse for alle oss som husker Citroen DS.)
Ja det der var ikke innertier for å si det på den måten ;D

Electric cars in Norway

#6
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 08. desember 2024, klokken 08:06
Sitat fra: Syklist på tirsdag 03. desember 2024, klokken 12:49DS som eget merke var idioti, ja. (Og en fornærmelse for alle oss som husker Citroen DS.)
Ja det der var ikke innertier for å si det på den måten ;D
Nå sliter de alle sammen i europa - bilprodusentene. Se denne fra VW den 5/12-24 - det er ikke bra dette her.
Fint at den 5 årige kina tollen er på plass da om ikke annet :+1:

https://www.motor.no/aktuelt/vw-sjefen-vi-lever-ikke-i-en-fantasiverden/298306


hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 08. desember 2024, klokken 08:36
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 08. desember 2024, klokken 08:06
Sitat fra: Syklist på tirsdag 03. desember 2024, klokken 12:49DS som eget merke var idioti, ja. (Og en fornærmelse for alle oss som husker Citroen DS.)
Ja det der var ikke innertier for å si det på den måten ;D
Nå sliter de alle sammen i europa - bilprodusentene. Se denne fra VW den 5/12-24 - det er ikke bra dette her.
Fint at den 5 årige kina tollen er på plass da om ikke annet :+1:

https://www.motor.no/aktuelt/vw-sjefen-vi-lever-ikke-i-en-fantasiverden/298306



Volksvagen var jo imot tollen - de mener de vil tape på den...
Om noen burde vite noe om dette er bra eller dårlig med toll - så bør det jo være VW selv...


https://www.euronews.com/business/2024/07/05/volkswagen-hits-back-at-eu-tariffs-on-chinese-electric-vehicles



Electric cars in Norway

#8
Sitat fra: hELgenen på mandag 09. desember 2024, klokken 07:32
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 08. desember 2024, klokken 08:36
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 08. desember 2024, klokken 08:06
Sitat fra: Syklist på tirsdag 03. desember 2024, klokken 12:49DS som eget merke var idioti, ja. (Og en fornærmelse for alle oss som husker Citroen DS.)
Ja det der var ikke innertier for å si det på den måten ;D
Nå sliter de alle sammen i europa - bilprodusentene. Se denne fra VW den 5/12-24 - det er ikke bra dette her.
Fint at den 5 årige kina tollen er på plass da om ikke annet :+1:

https://www.motor.no/aktuelt/vw-sjefen-vi-lever-ikke-i-en-fantasiverden/ 298306



Volksvagen var jo imot tollen - de mener de vil tape på den...
Om noen burde vite noe om dette er bra eller dårlig med toll - så bør det jo være VW selv...


https://www.euronews.com/business/2024/07/05/volkswagen-hits-back-at-eu-tariffs-on-chinese-electric-vehicles



Vw sin ledelse var i mot Kina tollen og det var fordi de tjente så syykt myyye penger der borte. Dårlig ledelse det der. De burde hørt på arbeiderne. Nå ligger vw sin hr avd i Polen  >:(

Se Dagsrevyen kl 19 nrk i går en lengre reportasje om vw og en fra LG metall ??fagforening som uttalte seg. 3. gen vw arbeider fra samme familie

Vw i Tyskland styrer mot aka US Detroit avviklings fasen ref Packard
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Packard_Automotive_Plant

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA