Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lykter: Xenon vs LED

Startet av timingbeltkiller, tirsdag 15. januar 2013, klokken 13:16

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Sitat fra: Rio på søndag 30. desember 2012, klokken 10:49
Sitat fra: foxy på søndag 30. desember 2012, klokken 00:33
Sitat fra: toppi på lørdag 29. desember 2012, klokken 23:29

-Blir ikke overrasket om bilholdet blir like rimelig som før, fordi vi jo er sikret en del goder her i landet i minst 4 år til.


det er jo langt fra sikkert! vips er de borte en etter en... kansje første allerede neste år? (kollektivfelt)

Så flink du er til å trolle.
Du må huske Rio at om du skriver "Blir ikke overrasket..." så er det noen som tenner med en gang for å trekke frem negative forhold. Som nevnt tidligere er det ganske utrolig at enkelte frekventerer et forum for en bil de ikke vil ha, bare for å spre kvalm. Blir det samme som at jeg skulle gått inn i et forum for eksempelvis VW Caravelle for å peke på alle negative forhold  ;D Antar det skyldes et trist liv og generell negativ holdning til det meste :) Husk: alt kan vinkles negativt om man bare er negativ nok!



Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leaffen

#32
Muligens gammelt nytt for noen av dere. Kom over dette inlegget fra GeorgeB på det Amerikanske forumet. Må si at det overrasker meg at han er så aktiv og åpen på forumet. En lang og god utredning. Her presiseres så klart som mulig hva servicekostnadene innbefatter, og hvorfor Tesla skal ha så pass hyppighet på servicene. + + til Tesla.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/10150-Warranty-Servicing-official-Tesla-responses-(incl-GeorgeB)/page3?p=187010#post187010

Å følge denne tråden videre er meget interessant lesning.

Vi får bare håpe:

1. At vi får de samme løsningene i Norge. Og at prisene ikke blir helt skivebom.

2. At Tesla ikke knekker ryggen før de har klart å bevise for markedet at de har intensjoner om å bygge verdens beste bil og verdens beste vedlikeholdskonsept. (Det er nesten for godt til å være sant).
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

timingbeltkiller

#33
RE """@ANDYSTJ: "What happens after 50,000 miles?"
We plan to offer an Extended Service Plan to cover beyond 4 years or 50,000 miles."""

Dette skrevet 2012 jan er vel foreldet. 
Extended Service Plan'en tilbys nå for 4-8yrs or 50-100K miles.

Riktig eller feil oppfattet?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

ebbrey

Samme tilbudet får vi hvertfall på servicesenteret i oslo. Prisen er jeg også spent på, håper rundt 4.5-5 pr 20k km
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

ebbrey

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 06. januar 2013, klokken 11:36
RE """@ANDYSTJ: "What happens after 50,000 miles?"
We plan to offer an Extended Service Plan to cover beyond 4 years or 50,000 miles."""

Dette skrevet 2012 jan er vel foreldet. 
Extended Service Plan'en tilbys nå for 4-8yrs or 50-100K miles.

Riktig eller feil oppfattet?

Det er det jeg har lest på TMC. En serviceplan for første 4 år/ 80k km og extended 8år / 160k km
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

timingbeltkiller

Sitat fra: Modelsn på søndag 06. januar 2013, klokken 10:29
(Det er nesten for godt til å være sant).
All erfaring viser:
Det som er for godt til å være sant, er nettopp det: Ikke sant.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

ebbrey

Hele bilen er for god til å være sann! :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

timingbeltkiller

Sitat fra: ebbrey på søndag 06. januar 2013, klokken 11:40
Det er det jeg har lest på TMC. En serviceplan for første 4 år/ 80K km og extended 8år /160K.
Du sparer penger (rabatten større enn rentetapet + eventuell prisstigning) dersom du forhåndsbetaler for 4/80 eller  8/160.
Men etterhvert betalt service hver 1/20 omfatter nøyaktig det samme - også etter 8/160.
Riktig eller feil oppfattet?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

#39
Innlegget til George Blakenship illustrerer utfordringen ved å beregne verdien på en service.
En service kan være grovt overbetalt, eller et kupp, helt avhengig av hva som må gjøres.
Om den på en service bare renser/smører komponenter og bytter vindusviskere, alt ila et par timers jobb, er 4750,- (forhåndsbetalt) skikkelig overpris.

Om du derimot kommer inn på 160.000km service og må skifte bremseskiver, klosser, et par hjullager samt alle kjølevæsker er 4750,- et kupp.

Tesla har med andre ord all grunn til å bygge en så feilfri og driftssikker bil som mulig, for det er de som må betale for feil som oppstår (inkl. ordinær slitasje).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ebbrey

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 06. januar 2013, klokken 12:02
Du sparer penger (rabatten større enn rentetapet + eventuell prisstigning) dersom du forhåndsbetaler for 4/80 eller  8/160.
Ja slik har jeg forstått det, du må ut med mer nå, men sparer på å forhåndsbetale for servicene. I usa er det samme pris for årlig service uten plan og med plan innkludert ubegrensede besøk av ranger servicen. Så du kan enten spare på eventuelle ranger behov, eller på selve servicen som i usa er 500$ i rabatt for første 4 årene forhåndsbetalt.
Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 06. januar 2013, klokken 12:02
Men etterhvert betalt service hver 1/20 omfatter nøyaktig det samme - også etter 8/160.
Riktig eller feil oppfattet?
Ja alle servicene omfatter det samme ifølge http://www.teslamotors.com/service
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 30. desember 2012, klokken 15:27
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 29. desember 2012, klokken 22:01
Jeg har sendt e-post til Tesla tidligere og .......
Vilken epost-adresse brukte du?
Beklager sent svar på denne. Jeg sendte til Christoffer Rortveit i London. Crortveit@teslamotors.com
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

timingbeltkiller

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 06. januar 2013, klokken 12:10
Beklager sent svar på denne. Jeg sendte til Christoffer Rortveit i London. Crortveit@teslamotors.com
Giga takk!
Den adressen må bety alle ansatte har adr xx@teslamotors.com.
Så nå etterlyser jeg lista over de viktigste kontaktpersonene med tittel og ansvarsområde.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Leaffen

#43
Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 06. januar 2013, klokken 11:43
Sitat fra: Modelsn på søndag 06. januar 2013, klokken 10:29
(Det er nesten for godt til å være sant).
All erfaring viser:
Det som er for godt til å være sant, er nettopp det: Ikke sant.

Ja. Ikke sant. Ingenting vokser inn i himmelen. I hvert fall ikke på kort sikt.

Internett feirer forøvrig 30 års jubileum i disse dager. Hvem kunne spådd en slik himmelsk utvikling på 30 år?

Apple har jo vokst seg stor på noen år, hvor forøvrig George Blankenship hadde noen ord med i laget. Ser forøvrig at han tjener noen penger på Teslakonseptet han også: http://www.forbes.com/profile/george-blankenship-1/ Vi får håpe det ikke er uten grunn.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Cowboystrekk

Spurte om garanti/service på mail til en selger og fikk beskjed om at: 'Årlig service koster kr 6000, men er ikke pliktig for å vedlikeholde din garanti.' Det hørtes jo kjekt ut. Software oppdaterer den jo såvidt jeg vet selv. Garantirelaterte feil dekkes jo gratis. Bilen skal jo i praksis være vedlikeholdsfri og så. Kanskje det blir service annenhvert-tredjehvert år om dette stemmer.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA